/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mig dum med en blærbar.
Fra : LuffeA
Vist : 573 gange
100 point
Dato : 19-09-12 17:37

Min veninde har opdaget og vil købe Aldis tilbudscomputer., og desværre er det mig der skal få den til at virke........efter hendes forskrifter som ikke 31 vilde heste kan få hende fra

Hun har en billig fladskærm der skal tilsluttes, så billig at der ikke er digitalindgang,.........kan man slukke skærmen så det kun er den eksterne der virker ????

Computeren har VGA-udgang, keine problem, så spørgsmålet er om hun kan lide den langt bedre skærm på denne, hvad jeg håber.

Hun er meeget glad for og vil bruge sit gamle nedtrampede tastatur hvor man ikke kan læse halvdelen, jeg har ikke fortalt hende endnu at den ikke kan tilsluttes med PS2

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-09-12 18:06

har du prøvet google,... ?

"laptop til extern skærm analog",... giver 11.000 resultater,

fx
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Understanding-multiple-monitors

Citat
Om flere skærme

Uanset om du tilslutter din bærbare computer til en vægmonteret plasmaskærm i et konferencerum eller til den skærm, du bruger med din stationære computer, er det let at udvide videoegenskaberne med ekstra skærme.

Når du tilslutter en ekstra skærm, registrerer Windows den automatisk og anvender de videoindstillinger, der passer bedst til skærmen. Du behøver ikke længere at bruge Kontrolpanel, hver gang du vil anvende nye skærmindstillinger.

Når du frakobler den ekstra skærm, gendannes de oprindelige skærmindstillinger på den primære skærm. Desuden flyttes alle åbne filer og programvinduer til den primære skærm. Næste gang, du tilslutter den samme skærm, anvender Windows automatisk de skærmindstillinger, som du brugte sidste gang, du tilsluttede skærmen.

Ændre skærmindstillingerne

Hvis du vil vælge andre skærmindstillinger, skal du åbne Skærmindstillinger i Kontrolpanel.

Åbn Skærmindstillinger ved at klikke på knappen Start, klikke på Kontrolpanel, klikke på Udseende og personlige indstillinger, klikke på Personlige indstillinger og derefter klikke på Skærmindstillinger .

Øverst på siden
Vælge udseende af ekstra skærme

Når du har tilsluttet en ekstra skærm, kan du bruge dialogboksen Der blev fundet en ny skærm til at angive, hvordan skrivebordet skal vises på skærmen.

Du kan vælge at spejle eller dublere skivebordet på alle skærme. Et spejlet skrivebord, som er standardskærmindstillingen, er nyttig, hvis du planlægger at bruge din bærbare computer til at lave en præsentation på en projektor eller en fast skærm i et konferencerum, f.eks. en vægmonteret plasmaskærm eller en fjernsynsskærm.

Spejlet skrivebord
Når du vil øge skrivebordsområdet, kan du udvide skrivebordet på tværs af alle skærme, så du kan flytte programvinduer frem og tilbage mellem de forskellige skærme. Du kan f.eks. bruge Microsoft Office OneNote til at tage noter på din bærbare computer, mens du præsenterer oplysninger for kollegaer på en ekstern skærm, som alle kan se.

Udvidet skrivebord
Du kan også nøjes med at vise skrivebordet på den eksterne skærm. Denne indstilling er nyttig, når du afspiller en dvd på en bærbar computer, der understøtter videoafspilning med fuld skærm på en enkelt skærm. Du kan også spare strøm på batteriet ved at slukke for den bærbare computers skærm og kun bruge den eksterne skærm.

Kun skrivebord på ekstern skærm
Bemærk!

Windows kan kun automatisk registrere én ekstra skærm. Hvis du tilslutter to eller flere skærme til den bærbare computer, skal du manuelt angive den primære skærm, arrangere skrivebordet og anvende skærmindstillinger, f.eks. skærmopløsning og farvedybde. Næste gang, du tilslutter en af disse skærme, vil Windows automatisk identificere den primære skærm og anvende de indstillinger, du tidligere har angivet for hver ekstra skærm.

Citat
Hvordan Windows håndterer flere displays

Windows undersøger regelmæssigt for ekstra skærme. Hvis der registreres ekstra skærme, når du tilslutter til en ekstern skærm eller anbringer den bærbare computer i en dockingstation, vises dialogboksen Der blev fundet en ny skærm. Windows indsamler også grundlæggende oplysninger om videoegenskaberne for de ekstra skærme, herunder skærmstørrelse, opløsning og farvedybde.

Når der er indsamlet oplysninger fra den primære skærm og de ekstra skærme, anvender Windows de videoindstillinger, der passer bedst til hver skærm.

De fleste skærmtyper kan registreres. Hvis en bestemt skærm ikke kan identificeres, kan du åbne dialogboksen Der blev fundet en ny skærm manuelt på en af følgende måder:

Åbn Windows Mobilitetscenter ved at klikke på knappen Start, klikke på Kontrolpanel, klikke på Bærbare computere og derefter klikke på Windows Mobilitetscenter.

Klik derefter på Tilslut skærm under Ekstern skærm.

Brug den rigtige tastaturgenvej på din bærbare computer. Den tastaturgenvej, der bruges til at aktivere en ekstern skærm på en bærbar computer, varierer afhængigt af producenten. Hvis du vil lære mere, skal du se de oplysninger, der fulgte med den bærbare computer, eller besøge producentens websted.

Øverst på siden
Var disse oplysninger nyttige?Kundefeedback: ofte stillede spørgsmål

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-09-12 18:12

Citat
kan man slukke skærmen så det kun er den eksterne der virker ????

Jeps, ikke noget problem.
Du kan vælge mellem forskellige muligheder:
klon - samme billede på begge skærme
udvidet - skrivebordet delt på to skærme, du kan have forskelige dokumenter åbne på hver sin skærm
intern slukket - uddata kun til ekstern skærm
ekstern slukket - uddata kun til indbygget skærm
Citat
ikke kan tilsluttes med PS2

Du kan faktisk få en adapter så hendes ps2 tastatur kan sættes i et usb stik i computeren
http://www.av-cables.dk/usb-adapter/usb-2-0-han-til-ps2-hun-adapter.html

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-09-12 18:33

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Understanding-multiple-monitors

Citat
Kan jeg bruge flere skærme på min bærbare computer,. ?

De fleste nyere analoge og digitale skærme understøtter EDID (Extended Display Identification Data), som er et standardvideodataformat, der indeholder grundlæggende oplysninger om en skærms egenskaber. Alle EDID-aktiverede skærme kan give Windows oplysninger om skærmspecifikationer og indstillinger, herunder maksimal skærmstørrelse, skærmopløsning, farvedybde, retning og opdateringshastighed.

Hvis en skærm er EDID-aktiveret, identificerer og registrerer Windows automatisk skærmen og anvender de relevante skærmindstillinger. Hvis en skærm ikke er EDID-aktiveret, kan du konfigurere den manuelt ved at åbne Skærmindstillinger i Kontrolpanel.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-09-12 18:38

google har også svaret,.. hvis du vil udskifte tastaturet.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 19-09-12 21:16

Ja unskyld mig men har jeg forstået spørgsmålet rigtigt ? vil hun købe en bærebar fra Aldi og sætte et slidt tastatur og gammel skærm til ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-09-12 21:42

Din veninde er ikke helt normal.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-09-12 08:28

Citat
Ja unskyld mig men har jeg forstået spørgsmålet rigtigt ? vil hun købe en bærebar fra Aldi og sætte et slidt tastatur og gammel skærm til ??

Jep

Jeg tilbød hende at finde en stationær til det halve......nix.

Men hun laver god mad

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-12 09:10

Citat
Men hun laver god mad

Så er der en rigtig god grund til at få resten til at virke..........................

De fleste bærbare har VGA stik
Fn tasten + en tast med skærmsymbol virker som regel sådan for hver tastning/skift:
1. kun indbygget skærm
2. begge skærme
3. kun ekstern skærm
4. begge slukket
Under strømstyring kan indbygget skærm sættes til at slukke for skærmen uden at comp går i dvale.
Ekstern skærm kan sættes til:
1. forlænget skrivebord med eks. 2 programmer kørende på een gang
2. klon af indbygget skærm og kan sættes til højre og venstre.

Tastaturet kan bruges sådan:
http://www.sandberg.it/da-dk/product/Adapter-PS2-on-USB-port

Til et ældre tastatur med stort rundt stik.....................har jeg en overgang til ps2

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 20-09-12 12:19

Citat
Men hun laver god mad

Ja så det bare igang selvføgeligt kan det lade sig gøre.
Der er adaptere til både vga og ps2 stik i Fona og andre elektronic foretninger