/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Batteri på akku skruemaskine
Fra : Rustica.dk
Vist : 477 gange
300 point
Dato : 19-09-12 17:24

Hejsa. Jeg vil høre om der er en der kan hjælpe mig!

Jeg har et batteri til min akku skruemaskine som jeg aldrig har brugt, fra nu ca. 5 år .
Det kan godt lige trække skruge maskinen, selv om det er fuldt opladet. men heller ikke mere.
Jeg vil høre om der er noget jeg kan gøre for at få det "I Live" igen ??

Kan der schokes eller sådan noget !!!!

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 19-09-12 17:48

Måske kan man dybfryse den, det kan måske vække batteriet til live igen. Ellers forsøg at tømme batteriet og lade det op.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 19-09-12 17:51

Normalt ikke. Nogle af de "fine" maskiner har en "konditioneringsfunktion", men er batteriet (eller akkumolateren som det retteligt er) først blevet ringe skal du ikke regne med det kommer til at du. Skal du prøve noget, kan du forsøge med batteriet 24 timer i fryseren og så lade den op. Men sansynligvis hjælper det ikke en pind.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-09-12 17:53

har du 'spurgt' google,.. ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-09-12 17:58
Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 19-09-12 17:58

Du skulle måske først kontrollere kontaktfladerne, der kunne være skidt, der giver dårlig forbindelse efter så mange år,

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-09-12 19:40

Ikke som sådan,et svar på dit spørgsmål,men.....har du tanker om at købe nyt,kan jeg anbefale et billigt produkt.Nemlig "Black Bull". Nok Kineser fremstillet.Men jeg er imponeret over batterierne.

Tre-fire måneder.....og der er stadigvæk,fuld knald på batterierne.Det synes jeg er flot.

Ps.: Er ikke involveret i hverken handel eller firma.Bare en gammel pensionist,der er ved at sætte nye døre i.

M.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-09-12 20:57

Både nikkel-cadmium- og nikkel-metalhydridbatterier skal jævnligt bruges, ellers dør de (på nær nogle nye Low Self Discharge-typer). Det er sket for dig, helt bogstaveligt - det er SKET! Aflever som farligt affald og køb et nyt batteri eller en ny maskine (med dit forbrug den billigste i Bauhaus eller hos Silvan).
vh
pbp

Annuller spørgsmålet
Fra : Rustica.dk

Dato : 15-10-12 22:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Har prøvet, den med fryser, uden held....