/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny PC hvilken?
Fra : malmin
Vist : 497 gange
200 point
Dato : 19-09-12 14:35

Jeg har en Fujitsu Simens Amilo - som jeg er meget glad for, men for et års tid siden begyndte den at drille lidt.

Jeg købte så en HP Pavilion, som jeg ikke er glad for, og slet ikke HPs support!! De kan/må ikke svare på noget, uden at de skal have mange penge først, 500-700kr. De henviser dog til deres hjemmeside gratis

Nu vil jeg så høre jer PC kyndige, hvilken bærbar PC der er god, og som i vil anbefale mig at købe.

Mine behov:

Skærmen skal være mindst 15"
Brændingsprogram til DVD/CD-R/ MP3 osv
God lagerplads til billeder.
God support på dansk.
Pris: 5000-10000kr
Mit "computer sprog" er meget dårligt, så jeg forstår bedst hvis der bliver skrevet på almindeligt dansk.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-09-12 15:04

Jeg tror du skal opgive at få support fra producenten, det er stort set umuligt at få ordentlig support den vej. Hvis du ikke selv kan fikse diverse småproblemer og du ikke kender nogen der kan, så find en uafhængig supporter du kan betale for at ordne din PC.

Så behold du din HP og få den til at virke.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-09-12 15:19

Jeg har fået det råd af min kammerat som har lært mig meget af min basisviden på området
køb aldrig en HP Computer så det har jeg aldrig gjort...

Den sidste nye jeg har er en ACER, det fungerer simpelthen bare super - har tidligere også haft MEDION det var også i orden...

Men et er jo umådelig svært at præcist udpege netop DEN computer som du vil have brug for.

Se dig omkring på nettet om der ikke skulle være en god ACER, dene r jeg i hvertfald ganske meget glad for.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-09-12 18:28

Vi kan jo være heldige eller u......
Min hp pavilion t370,har kørt upåklageligt siden 5-2-2004.Altså ca. 8½ år.

Her i januar,købte vi en MEDION bærbar.Den funker fint. Jeg har efterhånden stor tiltro til MEDION.
Har også en ekstern brænder,som jeg havde spørgsmål til.Og her må jeg rose deres support.

Køber nok MEDION,for eftertiden.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-09-12 18:33

Glemte lige....at min hp ikke bare har været "til pynt".Men har kørt 2 - 3 timer dagligt,i de 8½ år.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-09-12 18:45

HP/Compaq har de seneste år været uheldige med en del af deres PCer, og jeg ville nok heller ikke købe en HP/Compaq. Men den bør dog kunne bringes til at virke, specielt hvis ikke den er mere end et år gammel.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 19-09-12 18:57

Jeg er glad for at læse om jeres oplevelser med de forskellige PCer

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 19-09-12 21:12

Hvis du virkelig vil ud og give så mange penge for en PC, synes jeg du skal kikke på Lenvo, det er på sin vis det der før hed IBM.

Kommentar
Fra : 270346

Dato : 20-09-12 00:00

Prøv at gå ind på MM-Vision.dk i Roskilde,de har noget som virker og ellers laver de det selv !

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 21-09-12 16:15

Jeg har en DELL Latitude E4200, den er jeg meget tilfreds med og jeg har ikke have nogen alvorlige problemer, har måtte skifte keyboard og palm rest(touch pad) en gang. Jeg har også haft andre DELL bærbar som jeg ikke har haft nogen problemer med. Der ud over så har jeg godt bekendt skab med DELLs support, både imens jeg arbejdede der, men også efter hvor deres standard er meget højere end andre producenter. HP er et godt mærke, men de har tendens til at prøve at slippe for at ude den support som man har ret til. Acer, uanset hvad der er galt med en Acer så skal den på værksted også selv om man selv kan skifte hardwaren.

Godkendelse af svar
Fra : malmin

Dato : 21-09-12 19:09

Tak for hjælpen webnoob.

Hilsen malmin