/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Turbo-kit til Opel Calibra?
Fra : zedez
Vist : 1417 gange
220 point
Dato : 29-11-01 01:09

Jeg har en Opel Calibra 4x4 16v, og egentlig meget tilfreds med denne. Jeg ville dog helst have en 4x4 turbo... Jeg har undersøgt sagen rundt omkring, og det skulle efter signe være muligt at købe et komplet "Turbo Kit" til denne. Men hvor? Og hvad er omkostningerne ved denne ombygning? Hvad skal der mere præcist til i dele? - Er der nødvendigt at investere i en hel ny motorblok ? eller kan det godt betale sig at få eftermonteret det Turbo-kit?

Mvh. Jon
(Opel Calibra 4x4 16v & Alfa 156 1.8)

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 29-11-01 02:23

Hej
Har fundet et på Sites til dig,-håber de kan hjælpe dig lidt.
http://www.calibra.dk/
http://users.cybercity.dk/~kam3156/chip.html
http://users.cybercity.dk/~dcc6798/

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-11-01 08:20

zedez wrote:
....
> Hvad skal der mere præcist til i dele? - Er der nødvendigt at investere
> i en hel ny motorblok ? eller kan det godt betale sig at få
> eftermonteret det Turbo-kit?

Det er muligt det er billigere at skaffe en komplet turbo 2.0 elastik
fra et vrag.

> Mvh. Jon
> (Opel Calibra 4x4 16v & Alfa 156 1.8)

Gid det var mig!

Mvh
Roberto

--
(Er der nogen forresten der har prøvet at montere centrallås i en
Ascona?)

Kommentar
Fra : zedez

Dato : 29-11-01 11:26

Fra et vrag? Du mener vel at jeg skal smutte en tur til tyskland og skaffe alle de nødvendige dele? hmm, så er problemet bare, hvor meget er nødvendigt at skifte? Stempler, manifold, wastegate, osv osv? Det var derfor jeg ledte efter et komplet "kit" da det ofte er lidt lettere for en ikke mekaniker at finde ud af :)
Men jo, jeg vil da lige undersøge sagen ved evt. køb af et "vrag"...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-11-01 15:41

> (Er der nogen forresten der har prøvet at montere centrallås i en
> Ascona?)

Det skulle der jo ikke være noget problem i, hvis du spørg mig

Ksa

Kommentar
Fra : bofr

Dato : 30-11-01 10:23

Hej Jon

har du kigget på www.gikturbo.se?

Mvh
Bo

Kommentar
Fra : zedez

Dato : 30-11-01 11:32

> www.gikturbo.se?

Tak Bo, den side er perfekt :) (Jeg har vidst fundet hvad jeg ledte efter)

mvh Jon.

Kommentar
Fra : bofr

Dato : 01-12-01 17:36

Hej Jon

Selvtak, svenskerne er betydelig billigere med "stumper" end DK og i danske kroner, tror jeg at en turbo til din bil kan erhverves for under 4000,- dkk.

Held & lykke med projektet.

Mvh Bo

Kommentar
Fra : MOA

Dato : 02-01-02 14:13

Hej Jon,

Jeg faldt lige over dit spørgsmål. Min svoger har selv en Opel Calibra 4x4 16v, han har ligeledes et turbokit til bilen han gerne vil af med. Hvis du har lyst og tid kan du jo ringe til ham på 23 43 41 76, han hedder Alex.

Godt nytår.

Morten

Kommentar
Fra : TV

Dato : 25-04-02 11:25

Hej
prøv lige dette link

www.voelkl.net

Mvh
TV

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 220 point
Dato : 14-07-02 06:27

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??