/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
"Koksede" billeder Sony A330
Fra : Niederhof
Vist : 675 gange
300 point
Dato : 16-09-12 18:07

Jeg har taget en masse billeder, og haft kameraet forbundet til en bekendts pc, for at se nogle af disse billeder (på denne pc kunne jeg ikke finde alle billeder, men dog dem jeg dengang skulle bruge) - nu er jeg kommet hjem til min egen pc, og kan stadig ikke se alle billeder, MEN på memorykortet er der nu flere undermapper, med 'skøre' navne, som jeg ikke kan kigge i...
Jeg antager at der er sket en fejl-formatering elelr noget lignende - nogen der har et godt råd til hvordan jeg redder disse billeder????

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-09-12 19:13

Har du kigget i manualen?
http://pdf.crse.com/manuals/4137176811.pdf

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-09-12 19:16
Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 16-09-12 20:03

hvad hedder filerne med de skøre navne? Måske er det raw-filer og derfor du ikke kan se dem?

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 16-09-12 21:16

Filerne og folderne hedder noget med en masse underlige tegn (bl.a. de der mærkelige firkanter, som hvis man har valgt forkert tegnsæt i en Notepad-fil..)
Forøvrigt så er de oprettet på mærkværdige tidspunkter, f.eks. d.26.11.2054, d.22.3.2031, d.7-8-1980, og på mit 8GB-kort ligger der 94 GB.........
Manual og database gav ikke noget brugbart, og raw-filer er det heller ikke - men tak for budene.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-09-12 21:21

Hent Recuva og se om du kan redde nogle filer med det!
http://www.filehippo.com/download_recuva/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-09-12 21:23

Tror kort/kamera er blevet fjernet uden Sikker afbrydelse!

Så hvis det lykkes at redde noget med Recuva så formater kort bagefter!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-09-12 08:58

Den slags sker med usb tilslutning, når man bare hiver stikket ud inden der er skrevet færdigt.
Du kan formentlig redde billederne med et af de mange programmer som kan analysere kort og finde brudte filer med billeddata.
Når det er gjort og de er overført til computeren , er det sikreste at kassere korten og anskaffe et nyt.
Du kan også tage chancen log low formattere det. Helst i cameraet. 'Så får du det format, som cameraet kører bedst med.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 17-09-12 17:23

Kameraet var slukket, da det blev tilsluttet usb-stikket, kameraet blev tændt og bootede normalt. PC'en fandt nyt hardware (kameraet - med rigtigt mærke og model), initialiserede dette og meldte klar - hvorefter billedfil-håndterings-programmet fra Canon tog over og kopierede nogle af filerne over på harddisken.
Resten var ødelagte - så der er ikke noget med at der er blevet skrevet til kortet, der er ikke blevet afbrudt noget, der er bare et problem
Recuva er da et udemærket program - men heller ikke det kune hjælpe.....

Kommentar
Fra : Klaudi