/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Forum / lukket gruppe på nettet
Fra : Torben76
Vist : 521 gange
300 point
Dato : 15-09-12 12:15

Vi er et band, som har brug for et forum på nettet til:
- deling af musikoptagelser, tekster mv.
- diskussionsforum
- kalender.

Er der nogen, der kan anbefale et godt sted? Også gerne hvis det kun kan opfylde noget af vores behov. Så må vi evt. stykke lidt sammen af forskellige løsninger.

Vi bruger i øjeblikket Groupcare. Det har de nødvendige funktionaliteter, men er desværre meget ustabilt, især i de seneste måneder. Alt for tit oplever vi, at vi ikke kan komme på, eller vi kan komme på men ikke uploade filer osv. Så nu leder vi efter et alternativ.

Vi vil gerne betale lidt, men vil selvfølgelig gerne have det så billigt som muligt.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 15-09-12 12:24

Har i en hotmail? Microsoft har vist alt det i søger, i kan dele filer i Skydrive og diskutere i Messenger også som gruppe, kalenderen kan vist nok også deles, men jeg er ikke helt sikker på deling af kalender: https://skydrive.live.com
Den gamle Hotmail hedder nu Outlook, både Outlook og Skydrive er blevet moderniseret og har mange funktioner

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-09-12 13:21

Facebook og Youtube

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-12 13:43

for 300 point kan jeg også komme med mange forslag,.....
men prøv at google
'forum danske musikere!
det giver 18 mill resultater,..... !

Citat
www.bandbase.dk/
Block all www.bandbase.dk results
Vi lader dig opdage, downloade og lytte til ny musik, mens du deler og ... BandBase - Musik Community ... Bands; Brugere; Forum; Nyheder ...

Debatforum om musik - GAFFA.dk
gaffa.dk/Forum -
DK, SE, NO. GAFFA.dk - alt om musik siden 1983 ... Danske udgivelser, kunstnere og bands ... Nyeste: 2 billetter til Bon Iver 4/11 i Forum KØBES I dag, kl. 17:52 ...
DJz.dk - Forum: Dansk musik Remix

www.djz.dk/interaktivt/forum/visemne/174440/
Søger en dasnk sang, det et mix af nogen gamle sange eller sådan noget. De spiller den om morgenen på P3, men har ingen idé om hvad den ...
Dansk sen 70'er musik?? - 15 posts - 11 Mar 2011
Dansk musik fra 90'erne? - 4 posts - 2 Mar 2010
Danske musikere er for dårlige til at sælge sig selv? -

www.soundcheck.dk › ... › Keyboard & synth -
Block all www.soundcheck.dk results
7 posts - 5 authors - 26 Dec 2011
Hej er der nogen der har erfaring med Dansk Musik Center i Silkeborg Hvorfor jeg spørger er fordi jeg ikke lige har fået den behandling som ..

www.musikliv.dk/
Seneste indlæg i musikliv forum ... Artnu; Danske sangerinder. Vis alle grupper ... dansemusik oprettede en ny gruppe, Danske sangerinder i Musik · Danske ...

www.soundcheck.dk › ... › Keyboard & synth
7 posts - 5 authors - 26 Dec 2011
Hej er der nogen der har erfaring med Dansk Musik Center i Silkeborg Hvorfor jeg spørger er fordi jeg ikke lige har fået den behandling som ...
Ny Musik Dansk: Open Forum and Performance

www.rncm.ac.uk/.../ny-musik-dansk-open-forum-and-performance.h...14 Jun 2012 – Hans Abrahamsen speaks about his work and his fascinating journey as a composer alongside performances of some of his beautiful chamber .................................................................................................

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-09-12 15:44

Køb et domain ved en udbyder, koster knap 150.- og læg et forum på siden.
Så er du fri for sider der ikke virker efter hensigten.
http://www.opensourcecms.com/scripts/show.php?catid=5&category=Forums
Ellers er Skydrive et udmærket foreslag.

Prøv eventuelt også denne side, gratis.
http://www.4shared.com/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-09-12 16:14

Kan du ikke bruge Groupcare:

http://portal.groupcare.dk/?lang=da

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-09-12 16:16

sorry - jeg er vist for træt i dag - hvad med dropbox til de større filer og Google kalender.

Godkendelse af svar
Fra : Torben76

Dato : 06-10-12 12:35

Tak for svaret o.v.n.. Jeg har faktisk selv brugt Hotmail i mange år, men aldrig været opmærksom på Skydrive. Det ser velegnet ud, så det arbejder vi videre med.

Torben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-12 23:01

Tak - i kan oprette en gruppe på Skydrive og alle gruppemedlemmer får mail når der er nyt i gruppen, i kan også dele en kalender i gruppen, jeg har selv oprettet en familie gruppe i mit Skydrive, det har jeg gjort siden du stillede spørgsmålet så derfor var der ikke skrevet noget om grupper, en gruppe får automatisk 1 GB plads som tages af gruppe ejerens Skydrive, hvis du har brugt Hotmail i mange år så læste du måske mit tip da Microsoft tog noget at pladsen: http://www.kandu.dk/Tip22015.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-12 23:06

Citat
prøv at google
'forum danske musikere!
det giver 18 mill resultater
sådanne dumme kommentarer har spørgeren vel ikke brug for? Der efterlyses 1 løsning og ikke 18 millioner løsninger, min kommentar er: et link til eller et forslag om en Google søgning er ikke et svar men bare indblanding uden at komme med noget brugbart, alle kan søge med Google eller Bing eller hvilken søgemaskine der nu foretrækkes