/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
afinstallere
Fra : Clausen
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 02-06-03 20:54

Hvordan afinstallerer man et program i Win98/me under Tilføj/fjern programmer i Kontrollpanelet, når den siger at INSTALL.LOG filen mangler?

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 02-06-03 20:59

Hvilket program prøver du at afinstallere?

Mvh.
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 02-06-03 21:01

Jeg ved at GetRight havde en tendens til at komme med den ovenstående fejlmeddelelse... De har herefter udgivet et program som kan afinstallere det uden install.log filen...

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 02-06-03 21:02

InternetWasher, det fik jeg nærmest automatisk påduttet.
Downloader lige dette capture program og tak for hurtig svar!
//Claus

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 02-06-03 21:03

Det var så lidt. Anytime.
Det er jo slet ikke sikkert at det virker som du gerne vil have det, men det er da værd at prøve.

Mvh
JudAs.J.LAiR.P

Accepteret svar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Modtaget 110 point
Dato : 02-06-03 21:05

med hensyn til din lille fejlmeddelelse var der en her som havde samme problem:

http://www.folksonline.com/bbs2/messages/2476.html

mvh
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 02-06-03 21:37

Hej Clausen

Der er flere muligheder.
Den sikreste er nok at installere programmet igen i den samme folder som det oprindeligt lå i. På denne måde vil nøglen i registreringsdatabasen blive overskrevet med den nye nøgle. Herefter skal du afinstallere programmet igen på en af disse måder som jeg har "gaffet" fra deres side.

Citat
1) Click Start ->Programs->Internet Washer>Uninstall Internet Washer
2) Click Start ->Settings->Control Panel -> Add/Remove Programs->Internet Washer

Den anden måde, kræver at man er bekendt med registreringsdatabasen og dens virkemåde. Det er bestemt ikke for uuøvede da en fejl kan være fatal for operativsystemet på computeren. Derfor syntes jeg du skal prøve den første løsning først

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : Clausen

Dato : 02-06-03 21:40

Tak for svaret JudAs.J.LAiR.P.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 02-06-03 21:46

Hej srhansen
Din kommntar kom lige nu og mange tak, men jeg havde faktisk prøvet at installere det igen til samme mappe, men det hjælp ikke. Der var ingen INSTALL.LOG-fil.
Nu er problemet klaret og JudAs.J.LAiR.P fik sine points.
Mvh. Claus

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 02-06-03 21:52

Lækkert, stort tillykke til jer begge to

mvh srhansen

Kommentar
Fra : als

Dato : 02-06-03 22:14

Det er ingen god idé nogen sinde at downloade nogle af de programmer som bare popper op og vil ha' dig til at downloade. Simpelt hen: Brug aldrig den slags. Det er meget bedre at gå ind på f.eks. Spywarefri og kigge på mange af de gode seriøse værktøjer som de har testet og hvor der i mange tilfælde er en dansk instruktion. Den slags programmer er seriøse og dem vil du aldrig se poppe op på sider du besøger. Never! Bare et godt råd.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 02-06-03 22:45

Det var så lidt Clausen.
Tak srhansen..