/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Olie eddike sæt
Fra : jepser30
Vist : 374 gange
50 point
Dato : 14-09-12 18:51

Jeg har fået et olie/eddike sæt i gave med tilhørende salt og peber.

Men hvilken slags olie og hvilken slags eddike putter man i? For jeg regner ikke med at man gider spise Vindruekerne olie og alm husholdnings eddike.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-09-12 19:02

Olien skal selvf være en med smag, fx jomfruolivenolie, men avocadoolie kan også være lækkert, du må smage dig frem.

Eddiken, fransk el. italiensk vineddike, rød el. hvid, eller (min smag) endnu bedre balsamico, der også fås rød og hvid.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-09-12 19:42

jeg holder meget af blandingen mellem olivenolie og æbleeddike.

Fik en græskarolie fra Slovenien- den er også fantastisk- og med en flot farve og den har virkelig en herlig smag.

Men ellers som vagnr. skriver- en balsamicoeddike til en olivenolie.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 15-09-12 18:19

sådan et SÆT hedder en PLATMENAGE.
Man bruger en olie efter smag.....Oliven, hasselnød, valnød, eller du laver en olie efter egen smag, på en smagsneutral olie.
Eddiken kan være en vineddike, men jeg foretrækker en ganske almindelig lagereddike blandet med en æbleeddike. Det er en smag sag, men jeg synes vineddike er for kraftig.