/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
RealPlayer
Fra : Clausen
Vist : 536 gange
300 point
Dato : 02-06-03 19:41

Findes der andre afspillere der kan gengive RealPlayer movies, f.eks. dem fra DR eller TV2.
Selv med RealOne er det en utrolig langsommelig affære hos mig og gemme kan man hellere ikke! Hvorfor skal nyhedsudsendelser dog absolut ophavsbeskyttes???
Må lige tilføje at jeg har en ret stabil 56K-forbindelse.
Det var flere spørgsmål og jeg giver 300 points til det første fyldestgørende svar.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 02-06-03 19:58

Real One player kan ikke gemme (fordi den er gratis, kan kun afspille)
Real player proffesional kan gemme (men koster penge).
Meeeen, du kan dog bruge et video/audio capture program til dette. (kvaliteten bliver en hel del forringet af det, men kan lade sig gøre).

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 02-06-03 20:01

Hej JudAs.J.LAiR.P
Kender du et godt gratis capture program?
//Claus

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 02-06-03 20:37

Ja, du kan downloade EO video gratis... Som også er ganske godt!!! med dette kan du faktisk gemme dine rm filer som mpg og avi....

http://www.eo-video.com/download/download.htm

Med venlig hilsen

JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 02-06-03 20:43

Men, det skal lige siges at den ikke kan downloade og konvertere alle filer fra nettet...

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 03-06-03 04:35

stabil 56k linie? Jo det er da også fint.. Til at læse på nettet ogskrive emails. Det er bestemt ikke baseret ud fra at du skal kunne se film/udsendelser fra nettet. For at få det fyldenstgørende skal du mindst op i en 128k forbindelse..Mindst. Det meste køre som"streaming vidio" altså hvor du downloader og afspiller på samme tid. Det vil sige at den ikke "gemmer" filen før den bliver afspillet. Så hvis du kun har den forbindelse du har, ja så er der ikke noget at sige til at du syntes at det ser skidt ud og at det er en kedelig affære

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 03-06-03 17:05

Ja, Misteryman, det er rigtigt nok, men jeg kan godt modtage WindowsMediaPlayer eller QuickTime videos uden de større problemer, også streamede ASX-files og alle sammen i 320x240 pixels, mens Real (RM-files) streamer i mindre format og alligevel afbryder den hele tiden under modtagelsen.
På grund af nogle gamle telefonkabler i vores hus (KTAS 1960) kan vi ikke få en hurtigere forbindelse her og bredbåndsnet kan vores beboerforening ikke blive enig om (paradox???, det burde hedde beboerforuening).
Tak for kommentar
//Claus

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 04-06-03 03:19

hehe, oki. Jeg køre selv med en 512/512 linie og jeg har no probs. Men så er det bare med at komme ud og slå din beboerforening oven i hovdet med en forhammer*GG*

Held og lykke