/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ældre programmer i Win 7
Fra : kj
Vist : 673 gange
500 point
Dato : 12-09-12 14:32

Jag skal bruge en ældre udgave af Adobes CS serie( Adobe Creative Suite), nemlig den første der blev udgivet.
Jeg har indstalleret windows XP mode og installationen af CS pakken forløb fint, lige bortset fra at installation ikke indstallerede Adobe Indesign.

Styresystem win 7 professional med win XP mode indstaleret
Processor Core 2-Duo 3,2ghz

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-09-12 14:37

Har du installeret programmet "inden" i XP mode, altså startet XP mode og så installeret programmet og ikke bare i kompatibilitetsmode?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-09-12 14:44

Det er installeret inden i XP mode

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-09-12 14:50

Har du installeret Adobe flash i XP mode?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-09-12 15:07

Nej den er ikke installeret under XP mode, men jeg har lidt svært ved at se flash player forhindre en program i at blive installeret.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-09-12 15:08

Det kan du have ret i. Kan du ikke installere Indesign fra CD'en?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-09-12 15:24

Nej det er jo bl.a det mit spørgsmål handler om

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-09-12 17:09

I virtualbox fra oracle (gratis) kan du installere XP hvis du altså har den liggende.
Jeg har en scanner som kun kan køre i XP og det går fint fra win 7 > virtualbox > XP

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-09-12 17:34

Nu tænkte jeg på om du kunne åbne stifinderen, gå ind på cdrommen og finde setup filen for indesign og starte installationen på den måde.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-09-12 21:59
Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-09-12 13:28

Nej jeg får ingen fejlmeddelelse, Indesign bliver simpelthen ikke installeret.
Har lige installeret på en XP proffessional 32 bit, uden nogen problemer, men det lykkes ikke på den virtuelle XP i win7

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-09-12 15:56

årsag kan være der er tildelt for lidt ram til virtual pc

hvormeget ram har din win7 pc ??
højreklik på "computer" >>egenskaber

som standard tildeles 512Mb ram til virutal pc og det er nok lige i underkanten af
hvad adobe kræver.

Du ændre/forhøjer det sådan her
C:\Users\dit brugernavn\Virtual Machines
højreklik på "Windows XP Mode" >>indstillinger >>hukommelse >>ret det til f.eks
2Gb Ram ved at skrive 2048 (1Gb = 1024) klik ok >>prøv så om det virker
husk at gange med 1024 - når du forhøjer f.eks 2 x 1024 =2048 osv.
der står også hvormeget tilgængelig hummelse du har her

en lang smøre fra microsoft
Citat
Hukommelse er lige så vigtigt på en virtuel maskine som på en fysisk computer. En virtuel maskine kræver tilstrækkelig hukommelse til at køre gæsteoperativsystemet og alle de programmer, du vil køre samtidig på den virtuelle maskine. Hvis du har brug for at ændre den mængde hukommelse, der er allokeret til en virtuel maskine, kan du gøre det, når den virtuelle maskine ikke kører eller er i dvaletilstand. Du kan finde flere oplysninger om at lukke en virtuel maskine under Lukke en virtuel maskine manuelt.

En virtuel maskine forbruger kun hukommelse, når den kører. Når du starter en virtuel maskine, skal computeren have tilstrækkelig ledig fysisk hukommelse, til at den virtuelle maskine kan få adgang til den mængde hukommelse, der er specificeret. Hvis der ikke er tilstrækkelig ledig fysisk hukommelse, kan den virtuelle maskine ikke startes. Hvis du har flere virtuelle maskiner, som du vil køre samtidig, skal der være tilstrækkelig ledig fysisk hukommelse, til at hver virtuelle maskine kan tildeles den specificerede mængde hukommelse.

Du kan konfigurere indstillingen Hukommelse for den virtuelle hukommelse til at bruge al den ledige fysiske hukommelse. Den mængde hukommelse, der bruges på værten, medtages ikke som ledig hukommelse. Det anbefales, at du undlader at allokere al ledig hukommelse til en virtuel maskine. Du bør i stedet allokere tilstrækkelig hukommelse til at køre gæsteoperativsystemet og programmer. I de fleste tilfælde vil det være tilstrækkeligt at allokere den mængde hukommelse, som kræves for at køre operativsystemet. Du kan finde flere oplysninger om den anbefalede mængde hukommelse i dokumentationen til operativsystemet.

Sådan konfigureres hukommelsen på en virtuel maskine

Åbn indstillingerne for den virtuelle maskine. Højreklik på navnet på den virtuelle maskine i mappen Virtuelle maskiner, og klik derefter på Indstillinger.

Klik på Hukommelse i højre rude i Indstillinger for Windows Virtual PC.

Angiv den nye mængde hukommelse i den højre rude.

Klik på OK for at gemme ændringen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-09-12 16:43

Jeg kendte ikke xp mode på windows virtual mode - det gør jeg nu og tak for det.

Har lige indstalleret et gammelt kalenderprogram der kører 16 bit fra mayland, og det virker upåklageligt. Jeg kan se at det er produceret i 1999.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-09-12 19:21

Takker også - en dag vil jeg prøve den XP mode, selvom jeg allerede kører XP i win 7 med oracle VM virtualbox.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-09-12 20:21

Husk nu XP mode kun er tilgænglig for Windows 7 Professionel, Ultimate og Enterprise.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-09-12 08:57

dk , jeg har 4GB i maskinen, og kan sagtens allokere mere RAM til virtuel maskine, men det vil jo ikke hjælpe på at jeg ikke kan indstallere Indesign i XP mode.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-09-12 09:03

har du spec på hvad indesing kræver for at køre,

hvormeget ram har virtual-pc alokeret ud af de 4Gb ?

kunne snildt forestille mig du skal have proppet mere ram i udover de 4Gb,
faktisk dobbelt op

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-09-12 09:27

Så vidt jeg ved har jeg ikke glæde af 4GB mere, idet jeg kører et 32 bit system.

Men det er jo sådan at hele CS pakken er installeret, undtagen Indesign.
Når jeg kører installation springer installation elegant InDesign over, et forsøg med at installere InDesign efter at istallation har kørt lykkes heller ikke.
Allokering af evt. ekstra RAM ville nok kunne gøre en forskel ved brug af programmerne, men under installation burde det ikke være afgørende

Jeg kan tilføje en gang til, at hele pakken kører på en XP maskine, men ikke på en virtuel maskine.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-09-12 09:36

hmmm, du behøver ikke køre virtual-pc når du kun har win7 32bit

det er korrekt at det ikke hjælper med mere ram medmindre det er win7 64Bit
troede faktisk det var 64Bit ver. du har

prøv da istedet under install
luk evt. setup menu og gå i computer og vælg dit dvd drev og vælg åbn
højreklik på setup filen og vælg fejlfinding i forbindels med kompatitest.... problemer
og vælg at installere som XP sp3

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-09-12 10:24

Jeg kan ikke finde noget nogen steder om at der skulle være problemer med at installere Indesign i et virtuelt miljø. Men kan undre isg lidt over at du godt kan installeret Indesign på en anden XP maskine. Hvad er specifikationerne på den maskine du godt kan installere Indesign på? Her tænker jeg på hardware?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-09-12 10:37

webnob.
Den anden maskine
Intell Pentium 4, 3,2 GHZ 2 GB Ram . XP Proff. med Servicepack 3
Min kone har i mange år kørt hele pakken på en Pentium 4, 2,6GHZ med 1GB ram, Windows 2000 proff.