/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus tjek
Fra : kajsvaj
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 28-11-01 21:53

Er der nogen der kan anbefale et gratis virustjekprogram. Samtidigt vil jeg gerne vide hvor jeg kan downloade det.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 28-11-01 22:03

Hej kajsvaj
Her er en super duper godt program til det,det du skal gøre er at gå ind og oprette 2 disketter
når du kommer ind på siden skal du efter du har læst hvad der står klikke på den der hedder F-prot,når du kommer der ind går du ned på siden og klikker der hvor der står antivirus diskette,og derinde står der hvordan du opretter de 2 disketter og hvordan man bruger dem
http://www.avirus.dk/
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-11-01 21:55

On Wed, 28 Nov 2001 20:53:16 GMT, "kajsvaj" <kajsvaj.news@kandu.dk>
wrote:

>Er der nogen der kan anbefale et gratis virustjekprogram. Samtidigt vil
>jeg gerne vide hvor jeg kan downloade det.
Tjaa, <http://www.symantec.com/securitycheck/>. Det kører vist nok
over nettet, og er gratis. Prøv det, og skriv tilbage og fortæl
hvordan det virker.

Venlig hilsen,
Lars Stokholm
http://home19.inet.tele.dk/stokholm/

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-11-01 22:18

Hej igen Kaj
Tillæg til min kommentar
Udover F-Prot der både fjerner og tjekker din PC for virus
er der også en udmærket antivirus program på siden AntiVir PE der er gratis at bruge
Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-11-01 22:30

Hej kaj

Et af de bedste Antivirus-programmer overhovedet hedder: InculatelT Personal Edition. Man kan ikke Downloade det gratis mere. Men alle os der var så heldige at få det ned i Gratis-Perioden,-har fremover fuld ret til Daglige Opdateringer fremover. Det er et program som simpelthen ALTID er up to date med alle virustyper. Jeg kan tilbyde dig en kopi af min version. Har det din interesse, så send mig din Mail.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 28-11-01 22:32

http://www.grisoft.com/html/us_downl.html

På denne adresse kan du hente AVG Free Edition

Hilsen Ammitz

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 28-11-01 22:34

Øh Parkenss
Vil det ikke blive et problem for mig at opdatere så?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-11-01 22:38

Hej igen
Nej overhovedet ikke,---det kommer til at glide i smør.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : summer

Dato : 28-11-01 23:15

http://www.pcpitstop.com/ er også super. Her kan du ud over virustjek få foretaget et helt sundhedstjek af din pc.
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp er nemt at bruge - kun antivirus
begge er oneline

Men ovennævnte er også fine, så der er nok at vælge imellem.

mvh
summer

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 28-11-01 23:35

Har lige prøvet den øverste(F-prot), den fandt ingen så programmet virkede nok ikke
Spøg til side det virkede ok, så vidt jeg kunne se var det en privatperson der selv holdt det igang.

Parkenss :kajjunk@hotmail.com

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-11-01 10:15
Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-11-01 10:48

Hej igen Kaj
Som du kan se så virker F-prot som en udmærket virustjekprogram,jeg kan oplyse den har hjulpet mig et par gange med at fjerne virus fra min maskine.
Som du også kan se på den side jeg henviser til er der også en udmærket antivirus program på siden AntiVir PE der er gratis at bruge,jeg kender den ikke selv,men har fået oplyst fra en jeg kender(det er ikke fra ham min nabo du ved)at den er god nok
Som du kan se er der mange forskellige antivirusprogrammer rundt omkring til frit download,så det kan være svært at vælge hvilken man skal bruge,da man jo gerne vil have en der virker 100%,og det gør de ikke alle sammen.
Jeg bruger selv Norton antivirus,som nok er en af de bedste efter min mening,men sådan er det vel,den man selv har er altid den bedste.og som du kan læse har jeg selv været uheldig at få virus ind,der er på nuværende tidspunkt fundet 58283 forskellige virus,så de forskellige udbyder,skal være hurtige til at finde en kur,så 100% kan man aldrig være dækket ind
Nu kender jeg ikke din internetudbyder,men hvis du bruge TDC så kender jeg et sted hvor du gratis kan downloade den til fri benyttelse og gratis update så tit du vil.
MVH Brian

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 29-11-01 12:11

Øh peter 74200 links er lige i overkanten
Jeg skulle nok have spurgt om i hvad folk selv brugte og hvad de havde gode erfaringer med.

Godkendelse af svar
Fra : kajsvaj

Dato : 29-11-01 13:56

Tak for svaret briani.
Du har gjort dig umage, og du er jo glad for point

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 03-12-01 14:08

Jeg har købt et antivirus program, Mcfee til 400 kroner engang, fordi jeg ikke kunne få ftp til at virke med den McAfee, der fulgte med pc-en. Og det var dumt, for det hjalp ikke. Nu kører jeg uden, men selvom jeg har afinstalleret og fjernet programmet i registrerings databasen, så er der stadig spor efter McAfee-en. Så måske skulle man prøve Norton antivirus freeware i stedet for. Det er jo lidt farligt at leve uden.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-01 14:24

Hej ambeck
For at slette alle spor af McAfee gør du følgende
Slet først mappen hvor af McAfee er instaleret
1-vælg start-kør-og skriv regedit
2-klik på registreringsdatabase i menubjælken øverst og vælg eksporter-for at tage en sikkerheds backup (det er meget vigtig)
3-tryk CTRL+b og en søgeboks vil komme frem
4-søg nu på ordet McAfee og slet nu værdien der kommer frem
5-tryk på F3 for at søge igen
6-gentag punkt 5 indtil der ikke er flere
Genstart din computer så skulle du gerne have slettet alle spor
det kan godt være der ligger en mappe omme i din stifinder med navnet McAfee bagefter men den sletter du bare
MVH Brian