/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Justere gear, tårnby downhill
Fra : warrior
Vist : 377 gange
50 point
Dato : 11-09-12 23:41

Hej
Jeg har ovennævnte cykel med cj-nx10 gear, som jeg har problemer at justere.
Den skulle være med 7 gear, og jeg kan også klikke dette antal gange i håndtaget, men det er kun de 5 lave der reagerer. Jeg har prøvet at fange de to sidste når jeg kører på cyklen, men så går det ud over de andre indstillinger.Der er et rødt indstillingsmærke på gearleddet der skulle passe over for et andet, med skiftehåndtaget i position 4, men der er bare ikke noget andet mærke, kun et lille stykke skive med et hak i, som jeg har prøvet at justere efter. Hvis jeg justerer efter dette, mangler jeg 2 lave gear, og to af de høje. Men måske er det kabelenden der skal justeres i hakket.
Tak for svar

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-09-12 00:28

På nedenstående link finder du en manual til hvordan du indstiller gearet.
Som jeg lige kan se det, er det meget vigtigt at du "tråder" kablet rigtigt.

http://www.thulinserver.dk/CJ-NX10.jpg

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 12-09-12 08:11

Hej
Tak for linket. Jeg har dog selv siden, endda på dansk, men skriften er så lille, at den er svær at læse. Der er din meget bedre.
Jeg synes ikke, det ser ud til at kabelføringen ikke er rigtig, men der er måske en detalje som jeg har overset, og vil kikke på det igen.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-09-12 23:44

Sikker på at det virker når du får trukket kablet den rigtige vej rundt.