/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Gratis GPS brug via android.
Fra : rover600_valby
Vist : 569 gange
50 point
Dato : 02-09-12 12:24

Hej Jeg vil høre om der er nogen der ved om man gratis kan hente et gps program til sin mobil "android" som er gratis at hente og bruge bare her i danmark??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-09-12 12:37

På min telefon er der allerede fta start installeret Navigation den virker udmærket, er du sikker på at du ikke allerede har den?

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 02-09-12 12:41

ja det er der vist ikke. men ville høre om det var nemt at finde et program der så også er gratis at bruge..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-09-12 12:42

følger lige med i tråden,....
for så skal det være noget der lige er kommet på markedet,

og så ville det være lidt spild af penge at købe en 'rigtig' GPS.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-09-12 12:42

Læs her: http://www.pcworld.dk/art/11765/faa-gratis-stemmestyret-navigation-paa-mobilen
Navigation er en overbygning på Google maps og den var virket som den skulle de 4-5 gange jeg indtil nu har haft brug hjælp til at finde vej

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 02-09-12 12:46

Tak O.V.N. men det står i artiklen at det koster data at bruge den.. er det rigtigt eller??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-09-12 12:50

Citat
så ville det være lidt spild af penge at købe en 'rigtig' GPS.
ja det er korrekt hvis du kan nøjes med telefonens skærm størrelse, i min bil er uret bygget ind i en hule øverst i midten på instument brædtet, hullet passer perfekt til at klemme telefonen fast i og navigationen er gratis at bruge, den bruger telefonens indbyggede GPS antenne, altså data fra satellitter og ikke data telefon operatøren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-09-12 12:55

Ja det læste jeg også nu
Citat
Ifølge Google vil en køretur på 20 kilometer løbe op i cirka 200 kilobyte data
det er altså ikke ret meget, min abonnement har 3 GB data og jeg har aldrig været i nærheden af grænsen på mit forbrug, jeg bruger jo computeren når jeg surfer på nettet og læser kun det mest nødvendige på telefonen når jeg er hjemmefra.
Der var 3 køreture i sommerferien og jeg kan se på min regning at data har været under 1 GB

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-09-12 13:00

Den indbyggede i Android virker ganske udmærket hvad jeg fandt ud af fornyligt, men der er ikke de store armbevægelser som på en ægte.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-09-12 13:40

Og hvad så når man er i udlandet? Så kan det vel risikere at koste "det hvide ud af øjnene" - eller?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-09-12 13:46

Spørgsmåler er om brug af GPS i Danmark, ellers har du ret (delvis) der er vist kommet nye aftaler om roaming i udlandet så det "kun" er dyrt at bruge, og ikke det hvide ud af øjnene

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-09-12 14:30

Ved godt det er off-topic, men det er bl.a. en af fordelene ved nokia. I nokia smartphones er GPS fuldtintegreret og man kan installeret kort for fx. danmark og så bruge GPS'en uden datatrafik. Det kan man også i android, men der kan man kun tage arealer på størrelse med en storby som offline kort.

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 02-09-12 14:42

webnoob: hvordan gør man så det til android og hvilke programmer osv hvis du kan beskrive det

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-09-12 15:11

Jeg kan ikke huske hvor det er i Maps på mobilen, men der er et sted man kan vælge offline maps.