/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Afskydning af hjorte i dyrehave ?
Fra : Provsten1
Vist : 1032 gange
300 point
Dato : 01-09-12 10:55

Foranlediget af de udmærkede og hyggelige ø-ture, som Anne Hjernøe og Anders Agger i øjeblikket foretager rundt om i Danmark, sidst på Omø i Isefjorden, hvor en lokal færgemand skød et stykke dåvildt lidt lavt, men senere gjorde færdig med sin western-Winchester bøjle-repeter, har en kendt jæger udtalt følgende:
"Vi kan sagtens debattere: Det etiske i om private personer, skal have lov til. at holde "vilde dyr" i fangenskab og reglerne om hvordan og hvornår de må aflives, men at kæde det sammen med jagt, vil være en fatal brøler, for de to ting har intet med hianden at gøre og derfor kun vil medføre, at den øvrige del af befolkningen, vil tro at det har noget med jagt at gøre"

Hvem kan dog have skrevet dette ?

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 310 point
Dato : 01-09-12 11:19

Det er sgu' da Balledoof, alias Ballehof, alias ................................det kan da vist ikke være andre ?
Og man tænker uvilkårligt på klovnen, som selv skyder under hegn - se

http://www.jensensafaris.com/Landsbytossen.htm

Man kan også spørge om, hvad der er værst/bedst: At skyde dyret på klods hold ? At spidde det med sin gloende trefork ? At stange det ihjel med hjælp af hornene i panden ? Eller at bide struben over - kræver virkelig nogle gode dænder ???

Mulighederne er mange, specielt når man er "ansat" hos DJ som én af de vise mænd, som blev forvist fra det fjerne østen og blev malkemaskine-domptør i lille Danmark !

Mon ikke han selv vil svare på det ?

ØV4
Multi-X³

Har iøvrigt skudt et par gråænder på morgentræk på en pragtfuld morgen !

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-09-12 12:16

- ja, tegnsætningen afslører ham...

God weekend

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-09-12 22:00

Nemlig - kære Stouenberg. Tegnsætning er jo skriftsprogets signaler. Ingen andre end Balldrønnerten kan mishandle sprog og tegnsætning på den viste måde.
Men ret skal være ret. Det er nu heller ikke så nemt.

Mvh.
Tonganeseren

Multi-X

Så intet med fjer på i dag - bortset fra sangfugle.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-09-12 22:03

Citat
Det etiske i om private personer, skal have lov til. at holde "vilde dyr" i fangenskab og reglerne om hvordan og hvornår de må aflives, men at kæde det sammen med jagt, vil være en fatal brøler, for de to ting har intet med hianden at gøre og derfor kun vil medføre, at den øvrige del af befolkningen, vil tro at det har noget med jagt at gøre"
Skrev manden, som aflivede en tam muflon i en dyrepark, for bagefter at posere for en fotograf, der var bestilt til lejligheden...Det var i sig selv slemt nok..

Det virkelige slemme; Da "mordet" var begået og fotoet var taget af den drabelige jægersmand og det stakkels dyr, som nu blev udråbt som stort trofæ, var, at han pralede vidt og bredt med, hvordan han havde pyrset sig ind på dyret og lige i rette tid, havde placeret en velrettet bladkugle som fik dyret ned i knaldet. Han sagde ikke et eneste om, at det dyr, som besøgende børn havde gjort tamt og tillidsfuld, ikke var mere. Aldrig har vi hørt et eneste ord om, hvor meget det kostede den drabelig storvildtjæger at aflive et kæledyr.

Jeg læste godt hans dobbeltmoralske indlæg på DJ-debatten - her forleden dag. Bagefter mærkede jeg kvalmen kom snigende - og indrømmer blankt og ærligt, at jeg ørlede lige ned i tastaturet, endda med et stort højlydt urk urk

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-09-12 22:20

Det er også nedenstående, som skader danske jægeres omdømme. Sakset fra EB.

Måske har han brug for en dygtig optiker.

En dansk mand på jagtferie i Småland fik ram på noget natten til fredag.

Han affyrede tre skud mod det, han mente måtte være et vildsvin, men han ramte to 800 kilo tunge tyre.

Nu står han så anklaget for brud på jagtloven.

Højlandskvæget tilhører den jordejer som arrangerede jagtrejsen til Mörlunda udenfor Hultsfred, oplyser TV4 Nyheterne Kalmar.

Måske skal han overveje at sætte noget skilte på sit kvæg, f.eks. med teksten 'Jeg er ikke et vildsvin'.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-09-12 22:22

Hæ, Hæ!!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-09-12 08:44

Er der forøvrigt ikke noget om, at Balladegård fylder 70 år omkring denne tid ?? Nogen der ved dét ?

For en sikkerheds skyld må vi hellere ønske tillykke - altså hermed TILLYKKE lille Balledoof - tak for invitationen til festen !!

Din ven ØV4
Multi-X³

÷ alting, da jeg ikke er bosiddende i Jylland !!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-09-12 19:26

Også herfra skal der lyde et rungende HURRAHHH - for min allerbedste ven - Ballehoff. Håber at du får nogle gode år fremover. Har du problemer med kadaveret - så bid tænderne sammen og fortsæt til den bitre ende.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Bor ikke i Jylland.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-12 20:51

Også en føs'dagshilsen fra Bellisvej 2 Holbæk.

Det må være kedeligt at holde fødselsdag når alle ens venner er døde. Jeg tænker bl.a. på Mogens Mogensen, Poul Erik Krogen, Den "gamle "bøssemager" som flikkede en riffel sammen og forærede den til Le' Prince i anledning af hans 50 årige føs'dag. Desværre afgik din gamle ven Neil Armstrong også til de evige jagtmarker. Det havde eller været hyggeligt for Jer, at mindes gamle dage, hvor raketvidenskab var på sit højeste.
Men en trøst er der dog, din ven Hae er stadig i live - og det er canon godt. Nu ser vi frem til ca. 745.987 plus minus et par tusinde billeder af din føs'dag, bliver uploadet op på din hjemmeside.

Tommy

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 03-09-12 13:20

Citat
ja, tegnsætningen afslører ham...:OD

Gad vide hvilken jagttid, der er på de den hianden.

Selvfølgelig også et herfra til festorginalen. Her gælder udtrykket "at fylde rundt" noget ganske bastant og kontant .

Var lidt bange for, at det var Bent fåreslagter, som var falder ned over en lille dreng, ved bagagebåndet i Kastrup, med en flækket lever til følge på drengen, heldigvis har knægten det godt, han lignede vist en enorm vandrende Blå Brie, altså manden som ikke kunne holde balancen.

Vi må ikke glemme, at Bent fåreslagter er en meget kompetent og vidende hegnslagter, så vi bør lytte til hans (vand)vid, han har erfaringen om aflivninger af hegnsdyr, han kalder det vist nok jagt, når han selv skyder den gamle tamvædder, fra skovbørnehaven.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 04-09-12 07:52

Kære Bent Ballegaard Knudsen.

Jeg vil istemme mig de hjerteligste lykønskninger i.f.m. din 70-års dag, hvornår den end er eller har været !
Nogle kredser stadig, med rette eller urette, om dine bedrifter omkring geder/får - jeg har fundet lidt materiale om geden i kinesisk mytologi - prøv at se her, og sortér efter humør - dette er ment positivt:

http://ann-vibeke.dk/ged.htm

Rigtig god fornøjelse og god fremtid.

Med venlig hilsen.
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-09-12 08:52

Mageløst Provst - mageløst !!!

Det er sgu' sjovt nok at vi skal til Asien for at finde nogle mennesker (buddister?), med forstand på danske sjovere - men ramt lige i plet (i modsætning til bb1's egne bedrifter når vi taler om skydning).

Kompliment for indlægget - fantastisk godt set !!!

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-09-12 16:09

Er der nogen der ved hvilken dato gededræberen har føs'da...?
Og er I sikker på, at det er halvfjerds han fylder - og ikke firs..?

Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-09-12 16:24

Hej Kpt. Tommy
Jeg er i gang med at efterforske sagen - og i morgen kan jeg måske bringe datoen. Måske mislykkes mine bestræbelser, idet min kontakt i Løsning nok ikke går så meget op i, hvornår Ballehoff blev født. Men jeg forsøger ihærdigt at løse mysteriet. Jeg mener helt bestemt, at han runder hjørnet i september.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X
Detektiv

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-09-12 18:23

Men er det ikke lidt mærkeligt, at en så enestående "hot shot" og kredsbestyrelsesformand i DJ ikke bliver omtalt i forbindelse med en 70 års fødselsdag??? Det er jo en begivenhed af klasse.
Hmmmmm! Mærkeligt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 04-09-12 18:51

Jo det er lidt mærkeligt, men sådan en vægtig karl, han burde da have mindst have en 1/4 side med kontrafej og det hele i Jæger, hvor han sidder med den ombragte vædder.
Ikke en gang under slæb og apportering, er krabatten nævnt, men mon ikke at DLS, har et lille indlægt om ham, han var jo et betydende medaljehåb og flaskedreng, med mange af dem, godt nok ført væk i under jakken, men hvad, det er jo hans gode gamle stil
Måske vil HÆ fyren prøve at " smalfilme" hele festen og den bliv lagt ud på hjemmesiden, med copi til hans gode ven Holger i de varme lande

Mvh
BW
MULTI - X

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-09-12 19:41

ifølge DMK hjemmeside var det i august, der er en hel masse der ønsker ham tillykke, world wide

SHV, vil nu gå ud og plukke lidt æbler

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-09-12 19:42

Hmmmm....flaskedreng og medaljehåb....det lyder betagende...
Det er nok ikke den eneste gang gededræberen har modtaget noget...

Tijomse

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-09-12 23:32

Sakset fra DMK-hjemmesiden
Tak. Indsendt af Bent Ballegaard. 27 August, 2012, 22:46
Mange tak til D.M.K.- Horsens Vejle for opmærksomheden vedrørende min 70 års dag.
Jeg havde gerne inviteret langt flere af Jer med til festen den 1. september, men familien er vokset betydeligt og flere udenlandske gæster har meldt deres ankomst.

( I kan følge slages gang på Facebook)

Mange hilsner.
Bent, Trold og familie.

Så for Satan da. Obama, diplomatiet og Bajutterne var der også !!!.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-09-12 23:35

Så huit jeg kan se det, så er der kun en enkelt - eller to gratulant er på DMK-siden - under debat

Balleklaskeren fortjener flere. Fandeme!!
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-09-12 09:07

Vi Multi-Xere på kandu kan være stolte over de mange, trods alt, lykønskninger til Ballefjoget, når man ser tilslutningen fra hans gode hundevenner i DMK; man kan jo spørge sig selv, om venneskaren er så stor som bb1 praler med.

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-09-12 12:35

"Vi kan sagtens debattere: Det etiske i om private personer, skal have lov til. at holde "vilde dyr" i fangenskab og reglerne om hvordan og hvornår de må aflives, men at kæde det sammen med jagt, vil være en fatal brøler, for de to ting har intet med hianden at gøre og derfor kun vil medføre, at den øvrige del af befolkningen, vil tro at det har noget med jagt at gøre"

Når man nærlæser, dette indlæg forstår jeg ikke en meter, især ikke når Balleklaskeren udelukkende bruger tid på fugle-opdræt, med efterfølgende udsætning og nedskydning af dem. Måske har overgangen til + 70 tændt et lys bag ved, og lidt nord for tænder på balleluskeren, og han nu kan se det forkerte i, det han fjumre rundt og laver . Det næste bliver vel, at frilandsgrise og fede kavle også skal forbydes, efter Balledunkerens ny bevidsthedsudvidelse, det er vist også privatpersoner som passer dem.
Hvori ligger den fatale brøler, kan ikke lige få fokus på den, ingen har da sagt, da de snupper 4 hjuls trækkeren og slagtede dåkalven, med fast anlæg inden fra bilen, at man udøver, eller er på jagt.

Endnu en jagtlig anskydning af jagtsagen fra kreds bestyrelsesmedlemmet, uden sammenhæng eller mening. Det varer vel ikke længe før, han tror og mener at den tiger, som blev skudt i Tyskland så var en form for, ulovlig storvildts jagt i en hegnet ZOO og det kan skade jagtsagen

Rart han har en stor familieforøgelse, så er det da ikke bajutter allesammen

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-09-12 15:19

Vi skal nok ikke forvente Balle Bajut von klaskenheimer logger ind og udbryder; "Tak for lykønskningerne til min føs'dag, det var morderligt sødt af Jer. Udover al forventning modtog jeg flere lykønskninger fra Jer på Kandu, end jeg modtog fra hele DJ og DMK tilsammen. Nu kan I sikkert forstå, hvorfor jeg er glad for min familie - de kom dog trods alt, og sagde tillykke"

Nå men, Balle Bajut von Klaskenheimer har ikke - og får aldrig mandsmod til logge ind på siden igen.

Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-09-12 16:38

Jeg tror du har ret Tommy - Ballefranz er og bliver en forbandet tøsedreng, som heller ikke ejer pli og almindelig god opførsel !!!

Lad os koncentrere os om jagttiderne, som jo allerede er startet med andejagterne og gæssene og som jo går slag i slag med de øvrige vildtarter.

ØV4
Multi-X

Godkendelse af svar
Fra : Provsten1

Dato : 06-09-12 07:58

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Ligeledes tak til øvrige debattører for gode svar

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-09-12 10:07

Tak for point min gode Provst.

ØV4
En del af Multi-X Gruppen