/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hovedstrømsdiagram
Fra : keano
Vist : 2346 gange
100 point
Dato : 02-06-03 12:41

Er der nogle der kan give mig en beskrivelse af en hovedstrømsdiagram?
Og hvis er rigtig god knalder i lige en beskrivelse af et flowsheet oven i.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 02-06-03 14:15

Hej keano

Et hovedstrømskema til hvad? En maskine eller ?
Et flowsheet ? Mener du flowchart ? Eller materialeflow ? Er vi ovre i noget logistik ?

Du bliver vist nødt til at give os lidt flere oplysninger, hvis vi skal hjælpe dig korrekt

Venligst srhansen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-06-03 14:21

Som srhansen skriver, og som så ofte før, lidt flere oplysninger.

MVH

Accepteret svar
Fra : Sveda

Modtaget 100 point
Dato : 05-06-03 12:42

et hovedstrømsskema, er en skematisk beskrivelse af en efektkreds, i modsætning til et styrestrøms skema der beskriver styrestrømskredsen.
Skemaet tegnes normalt med potitial lederne foroven ( horisontalt)D.V.S de 3 faser (L1,L2,L3) nul og beskyttelses leder
Hver kreds tegnes derefter vertikalt ned startende med beskyttelsesudstyret øverst ( sikringer, HPFI relæ)
derefter alt det mellemligende udstyr( kontaktorer, klemmer, kabler m.m) og tilslut neders Efektbrugeren
( motorer , varmelegemer )
Alle komponenter krydsrefereres til styrestrømsskemaet med side henvisning og strømvejs nr.
Dette er vist i grove træk et hovedstrømsskema
Håber du kan bruge det

Godkendelse af svar
Fra : keano

Dato : 09-06-03 12:37

Tak for svaret Sveda.