/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Fjerne buer i vægge
Fra : mmoel02
Vist : 1374 gange
100 point
Dato : 28-08-12 06:56

Hej,

Min mand og jeg har kig på et hus, som vi er ret forelskede i. Dog er der i stuen to buer, som vi gerne vil have fjernet - en mellem køkken og spisestue og en mellem spisestue og stue. Er der nogen, der kan sige mig hvad det ca vil komme til at koste? Vi kan intet selv, bort set fra det afsluttende malerarbejde.

Merle

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-08-12 07:15

Du kan få 3 tilbud fra håndværkere her:

http://www.byggestart.dk

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-08-12 12:30

Du bliver nødt til at få en murer ud og se på det, og give et overslag, den slags er der ikke nogen fast pris på. Buerne kan være mere eller mindre bærene, hvis de er bærene, kan man ikke bare fjerne dem.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-08-12 17:27

Citat
hvis de er bærene, kan man ikke bare fjerne dem.

men man kan få lavet det, så det ikke længere er en bue, men så konstruktionen holder. Det bliver måske så bare en firkantet åbning, med en bærende bjælke i toppen.

Kommentar
Fra : mmoel02

Dato : 28-08-12 18:28

Den ene væg med bue er bærende, den anden er ikke. På den bærende væg vil vi bare lave en firkantet åbning, mens vi vil vælte den anden væg. Er der nogen, der har et bud på om det koster 5000 kr. eller 50000? Vi er ikke håndværkere, så vi er helt blanke på hvad sådan noget koster.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-08-12 18:36

At fjerne buerne og væggene er ikke noget problem. I skal overveje hvordan gulv, vægge og loft skal laves, for at dække over det hul der bliver når væggene er væk. Det firkantede hul kræver en overlægger, der kan være smådyre hvis de er lange. Prisen er sandsynligvis tæt på 50.000,-