/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Startproblem Kawasaki Z 250
Fra : Clausi
Vist : 480 gange
20 point
Dato : 02-06-03 11:27

Hej alle

Jeg har lige erhvervet en ældre Kawasaki Z 250 årg. 85.
Jeg har fået oplyst at ENSRETTEREN er lettere defekt.
Der fremkommer ikke nogen gnist fra tændrør når jeg vil starte den.
Kan det være ensretterens skyld eller har den kun indflydelse på batterieffekten?
Jeg har 2 batterier som jeg lader op på skift. Startmotoren trækker
fint rundt, der sker bare ikke rigtigt noget.
Er der nogen som kan give mig et hint til hvad der kan være galt?

Hilsen
Clausi

Accepteret svar
Fra : klatre

Modtaget 20 point
Dato : 04-06-03 17:04

Tjaaa, du har strøm på batteri, din start motor drejer rundt
Det lyder som du skal systematisere fejlsøgningen

har du et voltmeter ? så mål dig igennem til der hvor der er hul i strømmen
Start bagfra med tændhætten kommer der strøm frem, ja skift tændrør nej så kan det være ledning, mål på ensretter om der kommer strøm til og fra den, etc etc etc
- se om du på nettet kan finde rep spec på din kawa, ellers så er det haynes eller Clymer

Mvh
Klatre

Kommentar
Fra : klatre

Dato : 04-06-03 17:05

Du kan købe et volt meter i dit lokale isenkræmmer eller byggemarked for under en hund by the way

Godkendelse af svar
Fra : Clausi

Dato : 10-06-03 13:44

Tak for svaret klatre. Nu skal jeg så bare lige finde ud af hvordan man fejlsøger med et voltmeter/multitester. Alt andet el fungerer nemlig fint (lys og blink mv.).