/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Geyrer
Fra : jensviggo
Vist : 761 gange
34 point
Dato : 26-08-12 18:09

Jeg har lige fået min betalingsoversigt gældende sept., og her fremgår det, at der er lagt 7,- på i gebyr på min hjemforsikring, og 5,50 i gebyr på mit benzinkøb hos OK, forholder det sig virkelig sådan, at de kan det, og med hvilken begrundelse.........hvad går pengene til, det drejer sig jo om mange penge?

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 26-08-12 18:10

Det var gebyrer jeg mente

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-12 18:21

Betalingsmodtager betaler gebyr til Nets for at bruge dem som betalingsformidler. Det er de gebyrer, de er i færd med at vælte over på de, der skal betale.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-08-12 18:24

det kan de, og gør.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-08-12 18:36

Vi betaler en 10:er til OK

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-08-12 18:40

gebyrer er en fantastisk fed måde at skjule profit på....

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 26-08-12 20:12

og hvem er Nets?
og Teil, hvorfor 10,- når jeg 5,50, er der forskel måske afhængig af forbrug

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-08-12 20:14

Jeg bruger ett OK kort.
Hvorfor forskel ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-08-12 20:15

Nets er betalingsservice.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-08-12 20:26

Nets hed tidligere PBS - Pengeinstitutternes Betalings Service - i daglig tale kaldet Betalingservice.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 26-08-12 23:02

Det er jo fuldstændig hul i hovedet acceptere disse gebyrer - hvis der opkræves gebyrer handler man da bare et andet sted, hvor svært kan det være?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-08-12 06:50

Ja Poten, det kan du ha´ ret i, bør nok overvejes

Kommentar
Fra : poten

Dato : 27-08-12 07:40

Så absolut - jo før jo bedre...

Feks. OK benzin blev omgående skippet til fordel for Jet - de er skam dygtige til at skrue på gebyrskruen, man opdager det jo ikke altid lige med det samme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-08-12 10:30

Da vi skulle hjem fra sommerferie, krævede Scandlines 10 Euro !!! for at ændre på afrejsedatoen da vi holdt ved færgen - det tog under 1 min.

Vi har også brugt OK kort, men droppede det igen, da det kostede 25 kr. i gebyr at få regningen tilsendt, hvis vi endelig bruger OK, så bliver det på dankort

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-08-12 10:48

Jeg havde OK, da de indførte gebyr blev de droppet og jeg betalte bare så bare med betalingskort, ingen gebyr for det. Jeg har også JETkort, ingen gebyrer endnu.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-08-12 16:52

Statoil tar ikke bebyrer, endnu.

Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 34 point
Dato : 29-08-12 17:36

Citat
Statoil tar ikke bebyrer, endnu.

Nej det jo det de præcis ikke gør - derfor handler jeg ved JET (som er ejet af Statoil) og ikke ved OK...

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 01-09-12 08:14

Tak for svaret poten.