/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Ændre wma til mpa via mediaplayer
Fra : Nyx-x
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 25-08-12 18:10

Jeg har engang i tidernes morgen(sørme længe siden) ændret wma til mpa.

Men jeg kan ikke huske hvordan jeg gør.

Er der en der kan lave en skridt for skridt instruktion?
På forhånd da takker. ;)

Jeg har prøvet med at brænde til cd og derefter tilbage. Med der går ski for meget materale til spilde og tid.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-12 18:12

gem som

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 25-08-12 19:48

Ja nu er de så røget på maskinen og der var ikke nogen dialog boks med Gem som. Det kan have været. Men den er så smuttet for mig.

Og nu står jeg med mwa filer. ;)
Der ikke vil afspilles på mpa afspiller. :(

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-08-12 21:58

Er det wma med DRM?
Hvis det er det så er det nok det nemmeste at brænde dem over på en cd(rw - som kan bruges flere gange) som du har gjort og så kopiere cd'en med windows media player.

Hvis det er uden DRM så prøv at omdøbe filen så den ender på *.mpa istedet for *.wma!
Det har jeg prøvet, og der kan VLC afspille filen, men det er jo ikke sikkert din mpa afspiller kan!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-08-12 23:31
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-08-12 12:52

prøv sound taxi eller drm buster

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 26-08-12 13:37

Sorry tsavefajl

Jeg skrev mpa men det skulle have været mp3.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-08-12 13:56

Det gør det jo en del nemmere, i windows media player åbner du
Funktioner > Indstillinger, fanen Kopier musik fra CD
i ruden Format kan du vælge mp3 og kvaliten af filen,
her kan du vælge 192kbps med "skyderen" under ruden...
klik Anvend, OK.

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 26-08-12 22:22

Klaudi

Musikken er downloadet og ligger på maskinen. Der er ikke nogen cd.

Kan jeg stadig bruge den måde?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-08-12 17:07

Nej det tror jeg ikke wmp kan klare, så skal du have et program der konverterer wma til mp3
det kan Format Factory, dog ikke hvis der er DRM på, hent Format Factory 2.96 her(GRATIS)
http://www.filehippo.com/download_format_factory/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-09-12 14:10

Hallooo, konvertere du eller!?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-12 17:25

Du skal squ da endelig ikke sige tak for hjælpen!

Godkendelse af svar
Fra : Nyx-x

Dato : 08-09-12 12:03

Tak for svaret Klaudi.

Jeg undskylder for det sene svar.
Jeg har været på ferie og opstart efte ferie er vist lidt mere krævende denne gang end det plejer .Så det er først nu jeg får tænkt på at svare. Jeg har hente programmet, men døjer lidt med at få det til at virke.
Det skal nok være i en week end, hvor der er ro til ikke at hidse sig op over smådetaljer der ikke vil som jeg vil.

LOL