/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
outlook fra en anden pc
Fra : nielsbif
Vist : 723 gange
110 point
Dato : 02-06-03 10:18

Jeg har outlook på min mac, kan jeg komme ind og se min post fra en anden pc?
Jeg har get2net.
Men jeg har en domæne email, er der så et andet bruger og password jeg skal bruge, end dem jeg har fået af get2net?

Accepteret svar
Fra : jacky

Modtaget 120 point
Dato : 02-06-03 11:06

Du kan godt se din mail fra andre computere, men det kræver, at du opsætter en mailkonto i outlook på den anden Pc, men oplysninger i pop3, smtp, brugernavn og adgangskode. Derudover skal du huske at sætte et flueben i den rubrik som derer noget med "gem mail på server" ellers vil du ikke få mailen ind på din egen maskine når du kommer hjem. Hvis den nye Pc er tilgængelig for mange forskellige, og du ikke skal bruge den ofte, så husk at maskinen IKKE skal gemme din adgangskode, da andre ellers har mulighed for at læse din mail.

Når du siger at du har en domæne mail, forstår jeg det som at du har købt et domæne navn og vil derfor mene, at du har et specielt brugernavn og adgangskode til dette.

En helt anden mulighed er, at du kan oprette fx. en hotmail konto. Her har du så mulighed for at tilføje forskellige andre mailkontier du måtte have, såfrem at det er POP3. Og så behøver du bare at gå ind et sted for at se om du har fået ny post, og samtidig er du ikke afhængig af om der er det ene eller andet mailprogram på den pågældende pc, da det hele er webbaseret.

Det er også muligt, at du har den mulighed i dit domain mail.

Håber at du kan bruge svaret.

Mvh
Jacky

Kommentar
Fra : keha78

Dato : 03-12-03 13:16

Mon ikke at du via get2net har adgang til en webmail. Dette udbydes af de fleste. Her skal du bruge samme adgangskode og navn som ellers (nogle udbydere bruger email som navn). Her kan du se alle mails, som du ikke har hentet ned, og du kan sætte den til ikke at slette mails når du hentes ned. (husk bare at ryd op på begge da der ellers vil komme en del).

Godkendelse af svar
Fra : nielsbif

Dato : 20-02-04 13:12

Tak for svaret jacky.