/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Erfaringer med hypnose søges
Fra : vivian67
Vist : 576 gange
95 point
Dato : 22-08-12 22:14

Jeg har hørt at hypnose kan hjælpe mod depression. Jeg har flere gange haft en depression, fået medicin for det og efter et par år stoppet med medicin, men depressionen bliver ved med at vende tilbage. Jeg vil helst undgå medicin så har nu overvejet hypnose, men vil gerne hører nogle erfaringer både positive og negative. Er der evt. nogen der kan anbefale en hypnotisør i Vejle/Kolding området.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-08-12 12:26

hypnose kan hjælpe for de fleste psykiske uballancer,..... og det er meget,..
man regner med at over 90% af alle sygdomstilstande er psykisk betinget,
selv den person der 'falder' og brækker et ben,.. kører galt,.. osv. er mange gange pgr.a. stress.

om du er 'egnet',.. eller modtagelig for hypnose (et godt resultat)
kan du nogenlunde finde ud af ved at gå på biblioteket,
der kan du låne forskellige DVD til selvhypnose,.. fx. 'bliv slank', 'stop rygning' osv.
hvis DVD.erne overhovedet ingen virkning har på dig,
har en 'fysisk' hyptnotisør nok heller ikke,

hyptnotisører er der mange af,.. både plat og ægte/seriøse,
spørg evt. din læge om han/hun kan anbefale en,...
jeg ved der var en nede i flegmade,.. bag ved 'røde mølle' engang, men det er mange år siden,

ellers er der stor chance for at meditation kan hjælpe dig,
der ligger noget ude i Nr, Snede, .. har dog kun selv hørt om det gennem TV og aviser,
http://www.vaekstcenteret.dk/

ellers kan jeg (personligt) anbefale et ophold på Rørvig Folkehøjskole,
du kan søge kommunen om hjælp / tilskud til opholdet,
http://rfh.dk/