/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælp til hp printer
Fra : Hansen25
Vist : 422 gange
185 point
Dato : 22-08-12 13:36

har købt en Hp wifi printer, og den printer som den over wifi fra pc, men den beder om proxy server når man vil opsætte den til app print fra tablet eller mobil. Har ingen forstand på netværk, nogle der kan hjælpe? Kan man selv oprette en proxy eller er der en i det trådløse netværk man "bare" skal finde? I så fald, hvordan?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-08-12 14:37

Du skal ikke bruge proxy, du har ikke nogen proxy server på dit lan/netværk.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 25-08-12 19:39

Ok du skal ikke bruge proxy. Det er noget svært hvis du ikke kender noget til netværk.
Mit råd er at du fjerner alt software fra printer skiven og fjerner printeren i installationen og driveren også. Starter forfra efter vejledningen og følger den slavisk. Jeg har selv en sådan printer og har været nødt til dette et par gange. Hos mig er årsagen som regel at jeg har ændret i mit net, da jeg jo også arbejder med IP cam og lignende. Arbejder lige nu med at tilslutte en solfanger strøm konverter til nettet via wifi, ved hjælp af en router som skal køre som bridge, altså hente sin ip setup via den primære router. som så skal have en port åbnet til internettet. Jeg vil langt altid anbefale at trække et kabel til stedet hvor konverteren sidder, eller for dig printeren står.
men held med printeren og når den virker så lav ikke noget om i nettet.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Hansen25

Dato : 25-08-12 22:37

Jeg prøver at installere den igen, og igen hvis det er nødvendigt ;) tak indtil videre, venter lidt med at acceptere et svar :) Men der er vist ingen tvivl om hvem der skal have point indtil videre ;)