/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Togbillet forudbestilling
Fra : EA_HS
Vist : 829 gange
230 point
Dato : 21-08-12 23:17

hvornår kan jeg tidligst bestille togbillet / pladsbillet (standard)
Jylland - Kastrup, ?

synes ikke det fremgår (tydeligt) af DSB,s hjemmeside,
eller er det bare mig der ikke kan finde det,,!

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 21-08-12 23:32

2 måneder , mener jeg.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 21-08-12 23:33

- op til 2 måneder før afgang.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-08-12 23:40

2 mdr,... ja,. det mente jeg også,
men hvis jeg søger mand. 22 okt. er det ikke muligt at bestille,
og mandagen før, d. 15 okt er der delvis udsolgt,
hvordan i alverden kommer man så med toget + 1 stor kuffert og håndbagage (november) ?

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 22-08-12 13:36

Du bestiller vel så tidligt som muligt, altså 2 måneder før afrejse - altså pladsbilletten.

Accepteret svar
Fra : Nyx-x

Modtaget 230 point
Dato : 22-08-12 20:30

Ring
Og spørg og event bestil billeterne.
God rejse.

Så får du nok det mest præcise svar.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-08-12 04:29

Citat
Ring
Og spørg og event bestil billeterne.
God rejse.

Så får du nok det mest præcise svar.

jo tak,.. det har jeg prøvet,.. også med mail-- afventer stadig svar (over 2 uger siden)
det gjorde jeg også sidste år ved samme tid, personalet ved ikke meget om det praktiske,

derfor spørger jeg her, i håb om at der er nogen der er mere 'togvant'

selvom man har billet + pladsbillet, er det nærmest umuligt at få den plads der er reserveret,
de sidder allesammen forkert, og kufferten er det næsten umuligt at få plads til,

når jeg skal retur skal der så igen reserveres billet,.. helst lige præcis 2 mdr. inden, hverken før eller senere,

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 23-08-12 11:39

- er du klar over, at kufferterne ofte kan stå mellem sæderne (ryggene)?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-08-12 12:23

Citat
er du klar over, at kufferterne ofte kan stå mellem sæderne (ryggene)

jo,.. hvis ikke det var fordi der er for mange kufferter, eller for lidt sæder, så er ideen sikkert udmærket,

men når man vil prøve at 'liste' den ind under bordet,.. eller for enden af sæderne,
så bliver de 'fastrejsende' pisse sure,... som om de tænker
"hvad F..... skal han da med al' den oppakning"

jeg mener,.. der burde være plads til mindst én kuffert pr. person / rejsende,
det er vel i høj grad derfor man rejser med tog,... ?
altså Jylland - KBH. - Jylland.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 24-08-12 14:27

Citat
jo,.. hvis ikke det var fordi der er for mange kufferter, eller for lidt sæder, så er ideen sikkert udmærket,

Det vil jeg give dig fuldt ret i.

Det er som om togene i dag er indrettet til pendlerne, ihvertfald ikke til ret mange passagerer med bagage.

Det har også undret mig.

Hvis man stiller sin kuffert i mellemgangen, får man ofte besked på at fjerne den, og der er jo begrænset plads på hylderne, og ikke til kufferter.

- så hvis man har kuffert med på sin rejse, må man købe sig en bil

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-08-12 16:49

Citat
Det vil jeg give dig fuldt ret i.

Det er som om togene i dag er indrettet til pendlerne, ihvertfald ikke til ret mange passagerer med bagage.

Det har også undret mig.

helt enig,..... man føler sig særdeles Uvelkommen når / hvis der medbringes kuffert/er,
alt er proppet til bristepunktet,.. hvis det havde været en dyre / grisetransport,
ville transporten sikkert blive forbudt af
Dyrenes Beskyttelse,.......... ..

heldigvis foregår det kun en gang om året,

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-09-12 00:26

jeg var på banegården i dag, (personligt)
den flinke dame bad mig komme igen 2 mdr. inden jeg skal afsted,
så ville hun finde en løsning,............ altså ikke noget der er muligt, / kan findes / søges via nettet, ...

er det normal fremgangsmåde,... ?

jeg spurgte så samme flinke dame,.. hvordan gør jeg så når jeg skal retur, ...
altså bestille / reservere 'retur-togbilletten',.. (med plads til kufferter) fra udlandet 2 mdr.
før afrejse, ?

det kunne hun ikke svare direkte på,.. men lovede at gøre hendes bedste for at finde et svar til jeg kommer igen,

så er det jeg tænker,.. hvilken type mennesker er togene egentlig beregnet for,
og er mit tilfælde virkelig så specielt,.. ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-09-12 09:47

Citat
Det er som om togene i dag er indrettet til pendlerne, ihvertfald ikke til ret mange passagerer med bagage.

Jeg kan huske dengang der var bagagehylder i fjerntogene, men uha uha, de optager 4 ekstra pladser og sinker med få minutter ved stationerne

Eller mad og drikke, man skal fra Kbh til Aarhus, hver anden gang går der noget galt så der først kommer mad ombord i Odense, i heldigste fald når vognen til den anden ende i Skanderborg, og så har de kun et dameblad tilbage på vognen.

Vi må have indført russiske tilstande hvor fjerntogene holder 20 minutter og hvor de lokale står klar ved perronen og sælger sodavand og hjemmegjorte klemmer.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-09-12 20:21

Jeg mener, at der er en kontakt-funktion på DSB's hjemmeside, prøv at stille dit spørgsmål der, så burde der være en chance for, at få et korrekt svar.

Når jeg har rejst med toget har jeg flere gange set, at nogen stiller deres kuffert mellem sæderne, altså i det mellemrum hvor sæderne står ryg mod ryg. Kufferten skubbes ind fra midtergangen.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-09-12 23:05

Citat
Når jeg har rejst med toget har jeg flere gange set, at nogen stiller deres kuffert mellem sæderne, altså i det mellemrum hvor sæderne står ryg mod ryg. Kufferten skubbes ind fra midtergangen.

genialt,....

omtrent det samme blev foreslået tidligere i tråden:
Dato : 23-08-12 11:39
Dato : 23-08-12 12:23

jeg mener efterhånden at have prøvet alle muligheder,
men for DSB,.. er begrebet 'kuffert' tilsyneladende ukendt,

men du har ret i at der findes -"en kontakt-funktion på DSB's hjemmeside"-
http://www.dsb.dk/kontakt/kontakt-dsb/

der er skam også et søgefelt på siden,... hvis jeg skriver 'kuffert'
kommer der alt mulig anden info end hvordan man medbringer en kuffert i toget,

3 email til DSB giver ligeledes 3 temmelig ens standard svar :

Citat
Salginfo salginfo@dsb.dk
Kære kunde
Tak for din e-mail af 21. august 2012

På DSB's hjemmeside på adressen www.dsb.dk kan du bestille billetter 2 måneder før afrejse.
Du er også velkommen til at købe billetter i automaterne, som er opstillet på alle vores stationer,
men du har også mulighed for at ringe til os på telefon 70 13 14 15 eller købe dem på en station.

Du er velkommen til at søge på www.dsb.dk eller kontakte os på telefon 70 13 14 15, alle ugens dage
mellem kl. 07.00 og kl. 22.00, hvis du har behov for yderligere information.

Med venlig hilsen

Jette Hansen
DSB Kundecenter Vest

men grunden til at jeg spørger her
er for at høre om der er nogle rejsevante, der ved om det er normal praksis,
.. altså noget der er håbløs at ændre,

eller om der findes andre 'fiduser / trick' til at medbringe en kuffert
uden nødvendigvis at genere alle de medrejsende
så rejsen kan blive en behagelig oplevelse for alle,.. MED,.. eller uden kuffert.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 13-09-12 23:10

hvis jeg i søgefeltet skriver,.. cykel, barnevogn ... næsten alt andet end 'kuffert',
så 'vælter' det nærmest frem med oplysninger,.....
http://www.dsb.dk/sogning/?searchparam=kuffert&collection=default_collection

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 15-09-12 02:57

Tak for svaret Nyx-x.