/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
installationsproblemer
Fra : kj
Vist : 1522 gange
200 point
Dato : 19-08-12 10:54

Efter reinstalllation af avast. vil den nye ikke køre, når jeg dobbeltklikker på genvejen, kommer følgende fejlmeddelelse

Procedureindgangspunktet , og så en lang tekst, i kernel32 kunne ikke findes.

Jeg har prøvet at afinstallere, geninstallere, men med samme resultat.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-08-12 11:12

Du bliver lige nød til og skrive hele meddelsen.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 19-08-12 11:24

Avast.exe indgangspunktet blev ikke fundet

Procedureindgangspunktet FindActCtxSection Stringw kunne ikke findes i DLL biblioteket
kernel32.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-12 11:27

Du har ikke brug den rigtige fremgangs måde da du afinstallerede den gamle version, prøv at fjerne Avast igen og brug så det rigtige værktøj, gerne med Windows i fejlsikret tilstand:
http://www.avast.com/uninstall-utility

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-08-12 11:29

Det er fordi den forrige install ikke er fjernet helt
kør dette avast værktøj

http://files.avast.com/files/eng/aswclear.exe
som ligger her http://www.avast.com/uninstall-utility

efter genstart af computer install da den nye version igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-12 11:37

Citat
gerne med Windows i fejlsikret tilstand
nej du SKAL starte Windows i fejlsikret tilstand når du kører afinstallerings værktøjet, det står på siden hvor du henter programmet

Kommentar
Fra : kj

Dato : 19-08-12 16:48

den gamle version er fjernet med Revo uninstaller

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-08-12 00:57

Det har Revo så ikke gjort godt nok, måske har du heller ikke haft Windows i fejlsikret tilstand da du afinstallerede?
Brug altid udviklerens afinstallerings værktøj når du afinstallerer sikkerheds programmer, ellers kan der komme fejl som den du oplever lige nu, kan du installere den gamle version igen og så afinstallere med det rigtige værktøj i fejlsikret tilstand?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 20-08-12 10:08

o.v.n.
Har nu afinstalleret igen, med avast uninstal i fejlsikret tilstand, geninstalleret og resultatet er det samme.
Jeg overholder også systemkravet til den nye avast: Win 2000 Proff, med service pack 4

Kommentar
Fra : kj

Dato : 20-08-12 14:19

Har nu prøvet flere gange igen, også downloade fra enden webside, men efter installation kommer denne.

AvastUT.exe Programfejl.
Instruktionen ve "0x003426b4" refererende til hukommelse ved "0x003426b4" Hukommelsen kunne ikke "read"

Klik på OK for at afslutte programmet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-12 01:30

Øv jeg var lige så sikker på at det var der problemet var, og det er først nu du afslører dit styresystem, den gratis Avast er uforenelig med Windows 2000 prof, der må du købe Avast for at få en antivirus som virker
Citat
Microsoft Windows 2000 Professional Service Pack 4 (incompatible with avast! Account)
incompatible = uforenelig .

Eller bruge AVG
Citat
Supported Versions :- Windows 7/Vista/XP/2000

http://free.avg.com/us-en/homepage

Eller Avira
Citat
Supported Versions :- Windows 7/Vista/XP/2000

http://www.avira.com/en/avira-free-antivirus

Både AVG og Avira er gode programmer, de andre gratis antivirus som kan bruges på Windows 2000 er ikke særlig gode

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-12 01:43

Der var jeg måske for hurtigt, på Avora egen side står der ved System Requirements
Citat
Windows 7 (32-bit or 64-bit)
Windows Vista SP1 (32-bit or 64-bit)
Windows XP SP3 (32-bit)
Windows XP SP2 (64-bit)
Windows 2000 er slet ikke nævnt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-12 01:49

Det ser ikke bedre ud med AVG:
http://free.avg.com/us-en/free-antivirus-download ud for Compatible With er Windows 2000 ikke nævnt, dit styresystem er så gammelt at du ikke mere kan finde gratis sikkerheds programmer til det

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-08-12 13:20

den eneste udvej er at opgradere din win2000 til f.eks win7
der er ingen der yder support til win2000 mere, ej heller software er understøttet
hverken fra microsoft eller andre.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 23-08-12 09:16

Jeg har set på Avast hjemmeside om systemkrav, og der læste jeg bla. at win 2000 proff. var med.
med AVG gik det lige så dårligt.

Annuller spørgsmålet
Fra : kj

Dato : 23-08-12 09:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg har kapituleret og installeret windows XP proff. i stedet