/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Alle mine ting er væk ????????!!!!!!!!!!
Fra : kipumi
Vist : 769 gange
200 point
Dato : 19-08-12 09:57

Åh, mig store idiot. . For 4 dage siden, stod der et eller andet, da jeg lukkede computeren op. Der havde ikke været noget i vejen, da jeg lukkede den ned. Jeg tror, der stod noget med, at starte : reparerer startprogram : jeg ved ikke, om der var flere muligheder, da det var min mand, der råbte fra PCen, og jeg svarede bare ja. Det var der bjælken stod, den kørte i meget, meget lang tid, uden der skete noget andet end maskinen kørte. Efter 1 time, lukkede jeg for den. Da jeg senre skulle lukke op, var der ingen ikoner på skrivebordet, - og der stod. Du har kun midlertidlig adgang til dine filer ?? - og der står så : Du kans e mere i hændelsesloggen. Men jeg kan se, at under C-drew ligger der mine mapper, men de er alle tomme, da jeg jo ikke har adgang. Er de rnogen af jer KLOGE på KANDU, der har en ide, da jeg jo er noget frustreret - og hvrken kan betale regninger ( det er nu meget godt) eller skrive mails eller andet. Jeg kan godt på på google. Der står et ikon i linien forneden - åh... mig store idiot. Hvor har jeg fortrudt, at jeg ikke rejste mig, og så hvad der stod p skærmen. Men det har nogle få gange være, om jeg vil starte i fejlsikret tilstand - eller lignende, og så har man jo bare skulle svare ja.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-08-12 10:04

Kan du ikke komme ind i fejlsikret tilstand?

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 19-08-12 10:04

Detter hvis du benytter win7....
(Det ville være smart lige at skrive hvad OS du benytter

Jeg ville prøve at gendanne den til et tidligere tidspunkt!
Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Genoprettelse

Her vælger du så det tidspunkt som du ved at computeren virkede ;-D

Håber det giver dig løsningen.

V.H.
R

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 19-08-12 10:05

eller start søg i alle.......... skriv genoprettelse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-12 10:27

Tør sveden af panden, det er næsten 100% sikker at du kan få adgang til alle filer med en Linux live CD, og så reparere computeren bagefter.
Det vil jeg foreslå at du gør først hvis det er u erstatelige filer som du ikke har adgang til, jo mere du bakser des større er risikoen for at du gør noget forkert og helt mister filerne.
http://releases.ubuntu.com/10.10/
det er en version fra 2010 der er link til, med den nyeste havde jeg nemlig problemer med grafikkortet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-12 11:11

Yes - du kan temmelig sikkert komme ind til dine filer med ubuntu.

Når du benytter linket fra OVN så vælg denne " PC (Intel x86) desktop CD "

Du lægger den på skrivebordet og brænder den med et brænderprogram som iso/image/billedefil

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-08-12 11:15

Der findes massere af fixes til problemet med at man bliver logget ind på en midlertidig brugerprofil. For at komme med den rigtige løsning og letteste så skal du lige oplyse hvilket OS du har installeret.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 19-08-12 15:00

Windows 7, jeg har været inde i kontrolpanet og gndannet - det skete er intet ved, prøver nu de næste gode råd. Jeg tog en backup den 5. august af alt - på min eksterne harddisk, så det er da heldigt. Jeg forstå bare ikke, hvad der er sket, siden jeg ikke kan komme ind på mine sider. Når jeg går ind på C-drew kan jeg se, at mine foto og dokumenter . m.m. ligger der. Men jeg når jeg lukker op, er de tomme. Men de fylder det de skal, så de ligger der jo.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-08-12 20:52
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-12 08:30

Hvad med at boote op med installationsdisken og lave en 'repair'?

..ellers kik under dette (Jeg har ikke selv Win7, så det er et tip jeg har fået af en bekendt):

1. Højreklik på Computer
2. Vælg Egenskaber
3. Klik på "Avancerede systemindstillinger" til venstre
4. Find "Start og Genoprettelse"

...og se om der findes muligheder for at klare problemet ad den vej.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-12 08:33

Ps. Jeg gætter på en sådan 'repair' ting sagtens kan tage MERE end en time, så lad nu vær med at slukke undervejs !!!

</MOLOKYLE>