/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
nye rygeregler..skørt eller......
Fra : Melander
Vist : 972 gange
100 point
Dato : 17-08-12 21:30

Hej alle

Nu er jeg selv ryger, endnu da i hvert fald, men er jeg den eneste der synes at de nye rygeregler er fuldstændig skøre.

Jeg mener at det er nogle regler der er lavet for at det ud af til skal se ud som om at man gør noget for folksundheden, men i virkeligheden har man ikke den fjerneste ide om hvad man gør..

For det er vel åndsvagt at lave strammere rygeregler med den ene hånd når man samtidig med den anden hånd tillader at der sælges og produceres cigaretvarer i danmark.

men det er vel typisk dansk, moral er godt og dobbelt moral er dobbelt så godt..

Melander

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-12 21:52

Jeg håber de nye rygeregler vil få de unge til ikke at begynde med at ryge, men dem der ryger, tror jeg ikke de får til at kvitte smøgerne bare fordi der ikke må ryges på div. uddannelsessteder, har de lyst til en smøg så ryger de udenfor, men ligefrem at skulle gå væk fra matriklen, tror jeg ikke på.

Jeg ved ikke om stramningen var nødvendig, har rygerne ikke lært at vise hensyn? Jeg kender ikke mange rygere, men ingen af dem kunne finde på at genere andre med deres røg. Hvorfor kun se på rygerne, hva' med bilerne, bare tænk på hvor udsatte småbørn i en klapvogn er, lige i højde med udstødningsrøret

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-08-12 21:59

Uden at begrunde det nærmere - jeg bliver åh så sur, vil jeg sige: Du har ret, de nye rygeregler er skrupravende forkerte.

Nååååårhhhh, er der nok nogen der tænker, Tommy er nok en der ryger!!! Til dem vil jeg sige: Nej det er Tommy ikke. Tommy holdt op med at ryge for nøjagtig 5 måneder siden.

Da jeg besluttede at stoppe med rygningen, besluttede jeg samtidigt, at jeg ikke ville være som andre ex-rygere - at præke rygefanatisme overfor rygende medborgerne. Folk der ryger, må gerne ryge, osse selvom jeg står ved siden af - og meget gerne i mit hjem, hvis de er gæster.
At passivt rygning skulle være farligt - rent vrøvl!!

Men uden tvivl, om 20 år er der nok ingen der ryger mere, desvære. Det er ellers pisse hyggeligt at få en håndbajer og en smøg.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-08-12 23:39

Sjovt som vi mennesker kan ændre mening. Jeg husker for ca. 20 - 25 år siden, at jeg arbejdede i en virksomhed, hvor det var muligt at købe en øl og en snaps i kantinen til frokost. Det syntes alle var ok dengang. Pludselig blev det besluttet at vi ikke skulle have det gode mere. Medarbejderne syntes, det var noget pjat, for det var vel op til os selv om vi ville have en øl eller ej? Og hvis ikke man skulle ud at køre eller mødes med kunder, så kunne det vel være lige fedt? Vores Gammel Dansk, som vi fik en enkelt af fredag morgen, blev også forbudt. Der blev et ramaskrig i min afdeling, for det var jo en del af hyggen?
I dag er der ingen, der undrer sig over, at alkohol ikke er tilgængeligt i kantinerne.

Den gang, der blev lovgivet omkring brug af sikkerhedsseler, mente mange også at det var et brud på den almindelige danskers frihedsgrad. I dag tager de fleste af os sele på uden overhovedet at skænke det en tanke.

Jeg gætter på, at de unge om nogle år vil glemme, at det nogensinde var lovligt at ryge på arbejdspladserne og synes, at det er helt naturligt at rygning foregår i privatlivet.

Men hver gang, vi ændrer på forholdene, så vil alle os, det påvirker, stå forundret og ikke fatte, at disse lovændringer foretages.

Jeg kender til flere virksomheder, som samtidig med at de nye rygeregler er blevet indført, har tilbudt rygestop kurser til medarbejderne. Det er blevet modtaget positivt af mange - ikke alle - men af flere end man egentlig havde forventet.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 17-08-12 23:55

Citat
At passivt rygning skulle være farligt - rent vrøvl!!

Siger du!

Citat
Men uden tvivl, om 20 år er der nok ingen der ryger mere, desvære. Det er ellers pisse hyggeligt at få en håndbajer og en smøg.

Hvorfor holdt du så op når du skriver desværre?

Ærlig talt lidt tåbelig argumentation...

Jeg holdt for tre år siden, for sundt er det altså ikke!
Rygeloven går lige over grænsen til det tåbelige for dem der vil ryge ryger uanset hvad...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-08-12 00:10

Som tidligere ryger har jeg et standpunkt. Der må ikke ryges i bygninger, undtagen i egen bolig eller i bolig hvor det af andre er tilladt.

Uden for i luften er det tilladt at ryge. Fordi ingen, heller ikke regeringen ejer luften. Og derfor kan ingen lovgive om luften omkring os.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-08-12 00:34

det eneste der er skørt ved den historie, er at nogen overhovedet ryger,....
tænk sig noget så ånsvagt,.. (ja, undskyld udtrykket),.. som at suge røg ned i lungerne,
for derefter at puste det ud igen, hvem i alverden har fundet på den skøre ide, !

jeg har indtil nu,.. aldrig hørt om nogen der begynder et ryge fordi det smager godt,
eller på anden måde er behageligt,
tværtimod,... det er en pine,.. noget man skal vænnes til, en indøvet vane,
alt sammen (dengang) for at prøve at ligne de 'smarte' skuespillere,

i dag,... ved jeg ikke hvad der tiltrækker nye rygere,
alle de 'seje' ryger vel ikke mere, .. ?

jo, tak,..... jag var selv ryger indtil for ca. 10 år siden,
det blev jeg presset til,.. som ca 10 - 12 årig, af min ældre bror,
kun fordi jeg så ikke kunne sladre der hjemme,

efter jeg har kvittet smøgerne,.. kan jeg både lugte og smage normalt igen,...
en skøn skøn fornøjelse,.. som rygerne også går glip af,

i min tid som ryger (smøger) var hverdagen præget af et stinkende tilrøget hjem,
ALT stank af røg,.. tøj,.. møbler,.. gardiner,.. skabe, skuffer, vægge, tapet, bilen,.. ALT,
(føj for satan,....
dertil kommer udgiften til smøgerne,.....
jo, jo,... der er nogle der har forstået at lave gode penge,

et hvert initiativ til at afskrække nye rygere, er særdeles velkommen,
der er ikke én eneste positiv ting at sige om rygning,

en anden 'sjov' historie,
i min skoletid var vi nogle knægte der fulgtes ad hjem fra skole,
den ene havde lært vi andre at indånde udstødning fra dieselbiler,... fordi det lugtede 'godt',...
det holdt vi dog op med igen,....
men tænk sig hvis det var blevet en 'landeplage'
så alle voksne sad og 'nød' udstødningsgassen' over en bajer,.. eller kop kaffe,..
omtrent lige så tåbeligt som at ryge tobak.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-08-12 00:39

Citat
Uden for i luften er det tilladt at ryge. Fordi ingen, heller ikke regeringen ejer luften. Og derfor kan ingen lovgive om luften omkring os.

det kan man nu godt,.... man kan fx forbyde flyvning over landegrænser, mm.

der har også jævnligt været tale om at forbyde spredning af gylle på bestemte datoer,....

der er også et hav af andre regler for luftrum,... fx opsendelse af raketter, fly osv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-08-12 01:11

Det var så en af de frelste eks rygere som skrev herover
Citat
tænk sig noget så ånsvagt,.. (ja, undskyld udtrykket),.. som at suge røg ned i lungerne,
for derefter at puste det ud igen, hvem i alverden har fundet på den skøre ide, !

jeg har indtil nu,.. aldrig hørt om nogen der begynder et ryge fordi det smager godt,
eller på anden måde er behageligt,
var det ikke indianerne som røg tobak som nydelses middel?
Hvis du ikke har hørt om nogen som ryger fordi det smager godt og er en nydelse, så har du hørt om en nu - nemlig mig jeg begyndte som 20 årig og har ikke tænkt mig at holde op foreløbig. Og jeg kan både lugte og smage, sommetider lugter jeg bedre end ikke rygere.
Hvorfor begynder nogle at drikke alkohol? Øl er bitter, vin er surt og ingen skal bilde mig ind at nogen syntes det smagte godt første gang, men det bliver sikkert det næste som skal forbydes i folkesundhedens hellige navn.
Til selve spørgsmålet: Jo jeg synes at rygereglerne er gået over gevind, uden at pege på bestemte punkter, når vi er sammen med andre så må vi opføre os så andre kan holde ud af være i nærheden af os, regering og folketing er så ved at falde over deres egne ben for at vedtage regler for hvordan vi skal opføre os, de nye rygelove har kun til formål at genere rygerne, de eksisterende love beskyttede andre godt nok mod rygning

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 18-08-12 04:58

Forbud mod rygning i fælles arbejdsrum er ok, mens nedlæggelse af rygerum, forbud mod rygning i beværtninger(hvis de bare skilter med det) og udendørs er selvfrelst fanatisme af værste skuffe.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-08-12 09:13

Hvor kunne det være sjovt at vide, hvor gamle, I som skriver i denne tråd, er.

Mit gæt er at det er den lidt ældre generation (50+) som synes, vi skal have lov at ryge på beværtninger og have ryger rum, mens de lidt yngre har det fint med restriktionerne? Er det en fordom? Hvis man har røget i mange mange år, så er det en vane, man synes, man har ret til at fortsætte med?

Åh, lad mig få et par kommentarer på dette

I øvrigt mindes jeg at den første kop kaffe, jeg fik, smagte frygteligt, men jeg har da (heldigvis?) vænnet mig til smagen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-08-12 09:27

Citat
At passivt rygning skulle være farligt - rent vrøvl!!

Siger du!
Ja det sagde jeg! Har du beviser for det modsatte, i såfald ser jeg dem gerne.

Citat
Hvorfor holdt du så op når du skriver desværre?

Ærlig talt lidt tåbelig argumentation...
Kunne det tænkes, at jeg hellere vil bruge pengene på noget andet..?
Men det tager ikke hyggen fra en håndbajer og en smøg.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-08-12 10:30

Citat
var det ikke indianerne som røg tobak som nydelses middel?

Jo...og det var endda tegn på venskab.(Fredspibe). Jeg mener jo,(uden at kan sætte dato på) at tobak og sprut,er nogle af menneskehedens,allerførste opfindelser.
Citat
Hvis du ikke har hørt om nogen som ryger fordi det smager godt og er en nydelse, så har du hørt om en nu - nemlig mig

...og mig.Hvad ville livet være,uden en god pibe Mac Baren`s Mixture.
Citat
Sjovt som vi mennesker kan ændre mening.

Ja,det tør siges.Den skærende kontrast opleves virkeligt,ved at se gamle film. Hvad ville en US eller Fransk detektiv være,uden de velsignede cigaretter.
Citat
Hvorfor begynder nogle at drikke alkohol? Øl er bitter, vin er surt

Alt tilvænning,er en prøvelse. Nu sørger jeg for at få den anbefalede kvantum,nemlig fire pilsnere om dagen.Også for at udelukke gigt. Så i avisen,at øl kan forhindre gigt.....og jeg vil helst være på den sikre side.
Citat
Ja det sagde jeg! Har du beviser for det modsatte

Jeg mener også,det er en gang smart vanetænkning,uden hold i virkeligheden.

Et andet problem at gå igang med,for de kloge hoveder.Som jeg mener,er mere livstruende,nemlig fedme.Det er jo næsten tragisk at se,alle de unge (ikke mindst mødre) gå rundt med en overvægt på måske 30-50 kilo.Ikke bare "godt istand",men smellendes fede.Benene ved at knække sammen under dem.Se,der var noget at gå igang med.Ikke mindst for børnernes tarv.

M.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 18-08-12 11:55

Kommentarer vedr. passiv rygning:

Citat
Mosebaek: "Jeg mener også,det er en gang smart vanetænkning,uden hold i virkeligheden."

Kaptajn-Tommy: "Ja det sagde jeg! Har du beviser for det modsatte, i såfald ser jeg dem gerne."

Læs eksempelvis her:
http://videnskab.dk/krop-sundhed/passiv-rygning-er-det-virkelig-skadeligt

Men uanset hvilke argumenter der kommer på bordet er det jo sikkert ikke "videnskabeligt bevist" i dine øjne.

Jeg har aldrig i min voksne tid som ryger været i tvivl om at det både er farligt at ryge og være passiv ryger.
Nu er jeg så heldigvis blevet ikke ryger på 3. år efter at have røget i ca. 45 år.

Men er ikke moralist eller fanatisk antiryger - det er stadig din egen sag.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-08-12 12:34

Lad os slå fast,det er IKKE sundt at ryge. Men der kan være andre perspektiver,der opvejer det en del.
Nemlig livskvalitet. Jeg tænkte på det igen,da jeg den anden aften,i fjerneren,så en ældre dame,måske 80 år,nyde sin cigaret.Der er jo mange ting der spilder ind,med hensyn til hvor gamle vi bliver.Og her tror jeg da,at vores livskvalitet,spiller en stor rolle.Og den er jo forskellig,fra person til person.

F.eks.påstås det jo,at folk kan dø af ensomhed. Omvendt har vi set eneboer,komme langt op i årene.
(Måske fordi hans lykke er,at leve ene).

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-08-12 13:22

Citat
Læs eksempelvis her:
http://videnskab.dk/krop-sundhed/passiv-rygning-er-det-virkelig-skadeligt

Ja det skriver de jo - og oplysninger stammer fra Kræftens Bekæmpelse.
Men du glemmer at få med, at Kræftens Bekæmpelses sponsorer er Nicorette. Nicorette overfører et milliard beløb hvert eneste år til Kræftens Bekæmpelse......sååå... tjaaa...bum bum.

Det svarer vel nogenlunde til at spørge Opel-forhandleren, hvilken bil han mener er verdens bedste - og så bruge hans udsagn som indtægt i fremtidens bil diskussioner.

Selvfølgelig er rygning ikke sundt - men passiv rygning......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-08-12 13:22

Videnskab kan bruges til mange ting og bliver ofte fordrejet så den som har bestilt undersøgelsen får det resultat som ønskes af undersøgelsen, det er desværre fakta
Citat
Men uanset hvilke argumenter der kommer på bordet er det jo sikkert ikke "videnskabeligt bevist" i dine øjne.
nej heller ikke i mine øjne, resultater af vedenskabelige undersøgelser kan fordrejes og bliver fordrejet, jeg er meget skeptisk og lever mit liv som jeg gerne vil leve, den ene dag er noget usundt og ugen efter lever man længere hvis man indtager det som var usundt før, tro aldrig på videnskaben uden at se på flere sider om samme emne, prøv at klikke på http://videnskab.dk/krop-sundhed/passiv-rygning-er-det-virkelig-skadeligt#comment-15286 som er en kommentar til artiklen som Netop linker til her over.
Jeg ved godt at rygning er usundt men kampagnen mod passiv rygning er skudt langt over målet, lad mig gentage at vi skal sørge for at andre mennesker kan omgås os rygere uden at blive generet af røgen, men at påstå at det er livsfarligt at gå forbi en som står og ryger udendørs, det er simpelhen løgn

Kommentar
Fra : netop

Dato : 18-08-12 15:00

Ja, denne diskussion kan fortsætte fra nu af og til vi ikke er her mere.

Dem der er for rygningens fortræffeligheder vil naturligvis holde fast i det ikke er skadeligt eller farligt - selv ikke hvis man skal være i samme rum som rygerne (passiv rygning)...

At der så ind i blandt bliver lavet nogle regler for rygning der er helt hen i vejret - det kan vi godt blive enige om.

Jeg tror hvis vi finder ud af at leve i røgfri samdrægtighed, så går det nok ikke så galt.

Eks. rygning behøver jo ikke lige at foregå lige op og ned af hvor folk skal gå ud og ind af døre så de skal igennem en mur af røg!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-08-12 15:03

Som supplement til o.v.n.`s gode indlæg, kan jeg oplyse flg:

E-cigarretten - den, der dampes på, er af mange læger erklæret ganske ufarlig, både for den person der damper på den - og for omgivelserne - for nu at få omgivelserne med (passiv dampning) - endvidere er E-cigarretten godkendt af sundhedsstyrelsen. Alligevel øffer Kræftens Bekæmpelse imod E-cigarretten, endda med argumenter, der er helt hen i vejret.
Det eneste sted E-cigarettens er helt og totalt forbudt er hos flyselskaber - under flyvningen. Men det er ikke på grund af E-cigarrettens "skadelige virkninger" men på grund af, at folk ikke skal gå amok i den tro, der er ild i flyveren.

Ej, mange gange opfører Kræftens Bekæmpelse sig, som ekstremister i habitter.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-08-12 15:14

Citat
Ja, denne diskussion kan fortsætte fra nu af og til vi ikke er her mere.

Dem der er for rygningens fortræffeligheder vil naturligvis holde fast i det ikke er skadeligt eller farligt - selv ikke hvis man skal være i samme rum som rygerne (passiv rygning)...

At der så ind i blandt bliver lavet nogle regler for rygning der er helt hen i vejret - det kan vi godt blive enige om.

Jeg tror hvis vi finder ud af at leve i røgfri samdrægtighed, så går det nok ikke så galt.

a, denne diskussion kan fortsætte fra nu af og til vi ikke er her mere.

Dem der er for rygningens fortræffeligheder vil naturligvis holde fast i det ikke er skadeligt eller farligt - selv ikke hvis man skal være i samme rum som rygerne (passiv rygning)...

At der så ind i blandt bliver lavet nogle regler for rygning der er helt hen i vejret - det kan vi godt blive enige om.

Jeg tror hvis vi finder ud af at leve i røgfri samdrægtighed, så går det nok ikke så galt.

Eks. rygning behøver jo ikke lige at foregå lige op og ned af hvor folk skal gå ud og ind af døre så de skal igennem en mur af røg!
Jooooeeee, vi kan godt blive enige om, at rygning ikke er sundt - absolut da.
Men diskussionen var - om passiv rygning....etc...

Citat
Eks. rygning behøver jo ikke lige at foregå lige op og ned af hvor folk skal gå ud og ind af døre så de skal igennem en mur af røg!
Nu er vi over i en helt anden boldgade - nu snakker vi om det, der hedder; at vise hensyn til andre mennesker. Selvfølgelig skal rygeren vise hensyn til andre mennesker, selvfølgelig da.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-08-12 15:32

Sådan kan vi jo fortsætte........med brændeovne og grill.
Vi bor op ad en nabo,der flitigt bruger begge dele.Ikke noget jeg tænker over i det daglige.Meen,mon ikke også der,frigives visse partikler,der ikke lige fremmer sundheden. Især grill,er jo blevet meget populær.Men koks og kemikalier,for at gang i skittet ???? Og især første fase,hvor forbrændingen,ikke just er særlig rent. Gad vist hvad der kan måles af mærkelige partikler.

Kan nu godt selv li`at grille.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-08-12 15:37

Vi mennesker,er jo nogle mærkelige størrelser. Bare vi er mange nok der nyder det usunde,er det helt iorden. Når "de mange nok",kommer i mindretal,er det pludseligt djævlens værk.

M.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 18-08-12 15:44

Citat
Bare vi er mange nok der nyder det usunde,er det helt i orden.

Jamen det er da stadigvæk bare helt i orden at du nyder det usunde - bare du ikke generer andre med det - det må vist være pointen i dette spørgsmål

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-08-12 16:03

Citat
Jamen det er da stadigvæk bare helt i orden at du nyder det usunde - bare du ikke generer andre med det - det må vist være pointen i dette spørgsmål

Selvfølgeligt. Er bare spændt på,hvornår turen kommer til brændeovne og grill...for ikke at nævne biler.Hvad med hash....der jo nærmest er legal idag.
Men endnu er disse ting så tilpas populære,at der ikke er plads til kritik.

Nå,nu bevæger jeg mig vist uden for tobakstågerne.

M.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 18-08-12 16:54

Citat
For det er vel åndssvagt at lave strammere rygeregler med den ene hånd når man samtidig med den anden hånd tillader at der sælges og produceres cigaretvarer i Danmark.

Man har vel lov til på sigt at blive klogere undervejs - gad nok se hvad der ville ske hvis det blev forbudt at producere tobaksvarer i Danmark...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 18-08-12 16:59

Citat
Selvfølgeligt. Er bare spændt på,hvornår turen kommer til brændeovne og grill...for ikke at nævne biler. Hvad med hash... der jo nærmest er legal i dag.

Nå,nu bevæger jeg mig vist uden for tobakstågerne.

Det gør du vist i den grad Mosebaek!

Citat
Men endnu er disse ting så tilpas populære,at der ikke er plads til kritik.

Igen et forvrøvlet udsagn - hash er jo ikke legalt, bilerne bliver jo stadig mere miljørigtige og der bliver jo til stadighed gjort ting for at gøre vores hverdag mere miljørigtig!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-08-12 17:29

Enhver er salig i sin tro, netop er en frelst eks ryger men det gør hverken profilens udsagn mere eller mindre troværdige, og jeg gentager: netop er salig i sin tro.
Nej jeg vil ikke påstå at rygning eller passiv rygning er sundt
Citat
Igen et forvrøvlet udsagn - hash er jo ikke legalt
hvem vrøvler der debateres regelmæssig i pressen om at hash burde være lovlig, gælder samme rygeregler så for hash som gælder for tobak?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-08-12 20:05

Var lige ude at se "vores" nye kæmpemølle.Derfor en pause fra Kandu.
Citat
Igen et forvrøvlet udsagn - hash er jo ikke legalt

Næh,ikke i lovens forstand (endnu).(Det har jeg heller ikke sagt). Men i praksis,bliver der da i den grad,set "gennem fingre" med det. Idag kan det erhverves,i en hvilken som helst lille flække. Så for en uges tid siden i tv,unge mennesker selv forklare hvor let det er.
Er der ikke en del politikere,der ønsker fri hash,samtidigt med ønsker om at alm. tobak mere eller mindre skal forbydes.(Sådan ser det jo ud.

Citat
Det gør du vist i den grad Mosebaek!

Ved godt jeg tit,udtrykker mig i generelle vendinger. Men så længe spørgeren ikke protesterer,må det vel være OK.
Og jeg har endnu ikke set,du er blevet valgt til ordstyrer,i denne tråd "netop".

M.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 18-08-12 20:39

Citat
Og jeg har endnu ikke set,du er blevet valgt til ordstyrer,i denne tråd "netop".

Hvilket overhovedet ikke har noget med sagen at gøre - så fortsæt bare ufortrødent!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-08-12 20:58

Citat
var det ikke indianerne som røg tobak som nydelses middel?

Hvis du ikke har hørt om nogen som ryger fordi det smager godt og er en nydelse, så har du hørt om
en nu - nemlig mig jeg begyndte som 20 årig og har ikke tænkt mig at holde op foreløbig

@o.v.n.
er det den eneste 'vane' du har taget til dig, fra indianerne,
eller bruger du også 'regndansen' når markerne trænger til vand,.. ?

vil du påstå at det smagte godt,.. og var en stor nydelse,.. den første gang du røg,.. ?
og er du sikker på du ikke forveksler,.. 'smager godt',.. med AFHÆNGIGHED,.. ?

jeg ved ikke om jeg er 'frelst',..
i hvert fald har jeg lagt rygning på 'hylden',..
og det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget,.. det vil jeg ALDRIG fortryde,
selvfølgelig kan man hygge sig, og have det rart uden tobak,
hvad i al verden tror du man gjorde før tobakken kom til landet,

modsat dig,... og de fleste andre gamle garvede rygere,
så bygger min udtalelse, og mening på erfaring,..
erfaring fra et langt liv som ryger,
og erfaring fra et liv som ikke ryger (ca. 10 år.)
det giver et godt sammenligningsgrundlag,.. og det udtaler jeg mig ud fra,

børnene lærer som bekendt fra de voksne (og vennekredsen)
hvis ingen voksne eller venner ryger,... ville der sikkert heller ikke komme nye rygere til,
det ville være godt for alle parter (undtaget dem der sælger tobak)

sikke et skønt samfund,... ingen vil savne tobak eller røg,..
bagdelen,............. Hm,.. tjaa,.. ?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 18-08-12 21:28

Og en ting til som sjældent bliver berørt i disse diskssioner. Retten til at bestemme over egen ejendom.

Hvis jeg køber et hus og vil lave en forretning, som jeg vil drive helt på egen hånd. Det kunne være et værsthus, et lille madsted eller et træskoudsalg for den sags skyld.
Hvorfor har jeg ikke retten til at sætte et stort skilt op på min dør, hvor der informeres om at dette sted er et rygersted. Jeg mener, jeg er da ikke ude på at genere andre med min lille butik. ?

Der er vel nogle der siger at alt skal være for alle, men hvad så med film der er forbudt for børn og sarte sjæle ?

Det jeg vil frem til, det er at vi vel alle er selvstændige tænkende individer, der forhåbentligt i næsten alle tilfælde, selv bestemmer hvad vi vil med vores liv og også hvilken dør med tydelig information om hvad der er bag, vi vil gå ind ad Eller hvad ?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-08-12 22:36

Fa`ens,der er så langt til Bornholm:

http://peecee.dk/upload/view/380118

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-08-12 22:40

Fristaden flyder med hash og narko. Narko smugles i tonsvis ind over de åbne danske grænser. Rockerne handler åbenlyst med narko - og tjener millioner på det. Masser af unge mennesker dør af overdosis.... osv osv. Meeeen rolig nu, det er i småtingsafdelingen sammenlignet med TOBAKSRYGNING!!!! ... IIIhh du milde, føj føj skamme skamme. Hvis din genbo kan lugte du har SMØGET, kan han ricikere at kradse af, på grund af nogle bitte bitte små partikler...UHA DA.
Det er det, der kaldes PASSIVRYGNING....Men tanken strejfer ihvertfald ikke de inkarnerede exrygere, at den største fare er passiv brændeovnsrygning - og mon ikke, det er brændeovnsrøgen, der er skyld i genboens afgang fra jordens overflade.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-12 00:04

Citat
Masser af unge mennesker dør af overdosis.... osv osv. Meeeen rolig nu, det er i småtingsafdelingen sammenlignet med TOBAKSRYGNING!!!! .
du har humor og forstår at sætte tingene i perspektiv

Citat
@o.v.n.
er det den eneste 'vane' du har taget til dig, fra indianerne,
eller bruger du også 'regndansen' når markerne trænger til vand,.. ?
mig bekendt har jeg ikke andet tilfælles med indianerne end at jeg nyder en fredspibe tobak, angående regndans som ikke kun bruges af de gamle indianer stammer men også neger stammer (undskyld jeg mener farvere personer af afrikansk herkomst) kunne kunsten, om der kom vand fra skyerne ved jeg ikke men dansede det gjorde de, måske jeg skulle forsøge men ikke i år nu skal det være en soldans indtil høsten er i hus
Citat
Hvis jeg køber et hus og vil lave en forretning, som jeg vil drive helt på egen hånd. Det kunne være et værsthus, et lille madsted eller et træskoudsalg for den sags skyld.
enhver forretning hvor andre kan komme ind skal du skilte med din rygepolitik, det vil sige IKKE ryge politik, kan i huske den første antirygelov? Og smeden i vestjylland som søgte nye medarbejdere, rygere fortrækkes! stod der. Uha det måtte han skam ikke

Er debatten ikke ved at køre af sporet, de frelste eks rygere har pudset glorien og rygerne har forsøgt at argumentere for at få lov til at ryge (uden at genere medmennesker) spørgsmålet var vist om rygeloven er ved at gå for vidt og for megen indblanding i vores private ret, eller har vi ret til noget som helst uden at staten vil blande sig

Kommentar
Fra : netop

Dato : 19-08-12 00:13

Citat
Er debatten ikke ved at køre af sporet

JO, det har den sandelig været længe - for rygerne tåler jo ikke at blive modsagt i deres argumentation for at rygning ikke er skadeligt eller sundhedsfarligt.

Så for at kunne dække sig får ikke-rygerne skyld for at pudse glorier og meget andet.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 19-08-12 00:33

Citat
for rygerne tåler jo ikke at blive modsagt i deres argumentation for at rygning ikke er skadeligt eller sundhedsfarligt.
hvor i denne tråd ser du noget som helst forsøg på at påstå at rygning ikke er usundt? Eller hvor har du mødt en ryger som påstår at rygning ikke er usundt? Du er meget langt ude med dine useriøse påstande, vi ved godt at det ikke er sundheds fremmende at ryge tobak men vil bare have lov at dyrke vores laster, selv om regeringen gør alt for at få os til at holde op

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-08-12 10:10

Ja rygning skader, især personen som ryger, men også omgivelserne.

Jeg synes det ville være meget bedre at afskaffe alle motorkøretøjer, de sviner med deres udstødning. Og det meget mere end de få rygere der er tilbage.

Se så ville vi få et samfund af motionister, undgå overvægt, fordi alle vil bevæge sig på cykel eller gå.

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 19-08-12 10:19

Tak for svaret o.v.n..

ja den skal jo lukkes...

og jo selvfølgelig er rygning skadeligt, det viser alle undersøgelser, så at diskutere det modsatte, er omsonst.
Jeg mener bare at når med fra folketinget konstant jager rygerne og samtidig tillader salget og produktionen, er man ude på et skråplan. så et eller andet sted kan man vel sige at folketinget/staten støtter et folkedrab på 15000 mennesker hvert år..

Jeg er selv ryger, men hvis jeg på noget som helst tidspunkt skal have respekt for denne fremturen, så skal tobaksvarer helt væk fra hylderne, og det skal være strafbart at sælge og producerer tobaksvarer i DK. enkelt men simpelt, og så viser man at man mener det.

hygge i varmen
Melander

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-12 11:00

Citat
hvis jeg på noget som helst tidspunkt skal have respekt for denne fremturen, så skal tobaksvarer helt væk fra hylderne, og det skal være strafbart at sælge og producerer tobaksvarer i DK. enkelt
ikke helt enkelt for så tror jeg at vi ender med amerikanske tilstande, alle har sikkert hørt om spritforbudet i USA for snart 100 år siden og hvordan mafiaen blomstrede op under dette forbud, hvis der er en aftager så kommer der også en leverandør, det er vist en naturlov.
Tak for accept af mit indlæg og god søndag til alle med eller uden røg

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-08-12 11:14

Citat
Jeg er selv ryger, men hvis jeg på noget som helst tidspunkt skal have respekt for denne fremturen, så skal tobaksvarer helt væk fra hylderne, og det skal være strafbart at sælge og producerer tobaksvarer i DK. enkelt men simpelt, og så viser man at man mener det.

Ja,men kan vi "undværes" ??? Uden at kende tallene,er jeg da helt sikker på at staten stadigvæk kalkulerer med afgiften på tobaksvarer.
Og de er jo steget,i takt med faldende antal rygere.Så provenuet er nok den samme.

Citat
hvis der er en aftager så kommer der også en leverandør, det er vist en naturlov.

Ja,det ses tydeligt med bl.a. narkotika.

M.