/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
"Antikke" frugtbuske.
Fra : nollerik
Vist : 651 gange
50 point
Dato : 02-06-03 00:07

Hvor kan man få fat i gamle sorter, fx stikkelsbær?

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 02-06-03 09:35
Kommentar
Fra : rcn

Dato : 02-06-03 10:45

Jeg vil foreslå dig at tage kontakt til Landbo Højskolen. Jeg mener de har en "genbank" over gamle danske sorter.
Der er også en planteskole til bevaring af de danske æblesorter (måske også andre sorter, men jeg ved ikke, hvad den hedder. Måske kan Haveselskabet være dig behjælpelig. De har tidligere bragt en artikkel om emnet. Der er telefontid mellem 10 og 12 på 36 44 98 99
Held og lykke - og meld gerne tilbage, hvis du finder det.

Rikke

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-06-03 11:34

http://www.de-gamle-sorter.dk/
"Min grundide går ud på at lave frugtsorter på stammer som i vore forældres tid kunne klare sig uden sprøjtning . Vi kan i dag se store skulpturelle træer i landbohaver af denne type – og de sorter, der har kunnet klare sig i over 100 år uden væsentlige sygdomme, - vil også kunne det i dag."

Det er i holstebro.

Mvh Christina