/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Støj på Skype-møde
Fra : Guild
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 15-08-12 21:01

Vi er 5-10 personer, som jævnligt afholder Skype-møder .. men der er altid en eller flere forbindelser, som virkeligt støjer.
Nogle gange som om det er lyden fra en snorkel, andre gange som et toilet der skyller ud. Digitalisering af stemmen. Der er ikke noget fast "mønster" i de dårlige forbindelser.
Er der en Kandu-expert, som muligvis kan give et hint?
/PG

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-08-12 22:17

Jeg bruger også Skype meget og det er rigtigt at der er problemer med distraherende lyde.

De er kommet efter Microsoft overtog Skype. Så jeg kan ikke se anden mulighed end at du ringer til Microsoft i Danmark og fortæller om det.

http://www.microsoft.com/danmark/om/kundeservice.aspx

Støjen og usikkerheden på Skype betyder ikke så meget for mig, vi kalder bare op igen, men for dig der bruger det til møder, der skal det være i orden.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 15-08-12 23:01

Hej granner01
Jeg giver dig helt ret i at problemet er minimalt når det er en forbindelse imellem 2 personer. Seneste Skype-møde tog 15-20 minutter for at få alle med, og støjen på 2 forbindelser var enorm.
Min tanke går egentlig på om "vi" gør noget forkert?
/PG

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-08-12 08:32

Jeg har kun lidt erfaring med skype møder med mere end 3 deltagere.

M;en generelt har jeg erfaret at støj hænger sammen med utilstrækkelig internetforbindelse.

I et tilfælde hjalp det meget, da vedkommende skiftede sin router.

Hvis der er flere brugere på den samme internetforbindelse, kan andres samtidige brug af nettet betyde meget.