/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Olsen Banden: Kjeld og Yvonnes børn
Fra : gywerd
Vist : 873 gange
50 point
Dato : 13-08-12 11:14

Dem der har set Olsen Banden 1, ved at Børge ikke var enebarn. Hans storebror Birger, var en gammelklog nørd, og hans lillesøster lå i barnevogn. I Olsen Banden på Spanden er de bare væk uden nogen forklaring. Mit gæt er, at Birger og lillesøster blev taget af børneværnet, mens Børge ikke stod til at redde. Men er Balling & Bahs eller Nordisk Film nogensinde kommet med en officiel forklaring?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-08-12 11:35

Det er jo set før i film at nogle er blevet skrevet ud af manuskriptet, de har slet ikke passet ind, eller skuespillerne kan være fyret eller selv gået, i de tilfælde holder producerne så mund og prøver at redde stumperne.

Børge var jo bare et typisk rodløst produkt af det miljø, var der kommet flere film har jeg på fornemmelsen at han også var blevet fjernet fra ..........ganske naturligt idet han jo fik kone og barn.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 13-08-12 12:13

Der har vist ikke været noget forklaring som sådan.

Det var vel mest praktisk ikke at have for mange børn på filmsettet...

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 13-08-12 12:28

Nej det har de ikke og skal da heller ikke kommet en officiel forklaring hvorfor nogle skuepillere forsvinder.

vic200

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 13-08-12 16:04

hold nu op, de er da indgået som ingrediens i en af Egons mange planer, GENIALE PLANER lol

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 14-08-12 14:44

Netop - Jeg tror du har fat i en pointe. Balling hadede at instruere børn, fordi han syntes det var synd at herse rundt med dem, og fordi de kunne have svært ved at forstå hans ønsker.

Vic20 og LuffeA - jeg spørger netop ikke vedrørende skuespillerne, men vedr. karaktererne... Det er et spørgsmål om kanon i film-serien. En kærnefamilie bliver tilsyneladende amputeret... Selv ikke ved Børges konfirmation bliver de øvrige børn nævnt med et eneste ord... Årsagen til at børnene forsvinder må være meget traumatisk, siden Kjeld, Yvonne og Børge tilsyneladende har fortrængt deres eksistens. Hvis der ikke er nogen officiel forklaring, har vi som fans jo lov at spekulere...

Melander - vældigt interessant - kan du uddybe lidt nærmere om, hvordan de har været en ingrediens i en af Egons geniale planer, så de er forsvundet ud af familien, uden at det har ødelagt forholdet til Kjeld og Yvonne...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 14-08-12 16:34

Citat
Hvis der ikke er nogen officiel forklaring, har vi som fans jo lov at spekulere...

Helt klart.
Jeg er sikker på det var af praktiske årsager, som du også selv er inde på, at børnene blev "reduceret".
Den første film med Olsen Banden var jo ikke den helt store filmkunst og var nok ikke tænkt som serie i første omgang.
De fik jo så lidt mere styr på det i de efterfølgende film - må vi jo nok alle konstatere.