/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Brok
Fra : Rfou
Vist : 418 gange
200 point
Dato : 01-06-03 21:28

Citat
Smalltalk hører hjemme i smalltalk - og måske skulle der snart oprettes en kategori der hedder "BROK"

Værsgo Brok Jer her det i har lyst til, hvis I så vil stoppe med alle de personfikserede angreb og pointmisundelige udgydelser i alle andre kategorier.
Jeg lukker tråden når jeg har lyst, og jeg giver pointene til den jeg finder for godt
rfou

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 01-06-03 21:34

HØRT??????????

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 01-06-03 21:37

LOL! hvor fedt!
Går pointene så til den der brokker sig bedst? eller mest?

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-06-03 21:39

Det vil vise sig

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 01-06-03 21:50

Jeg synes fandme, at det er for dårligt, at der er så mange spørgsmål, jeg ikke kan svare på...
Sgu...

Brokkehilsen fra Bente

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-03 21:51

jeg er ny her, startet idag, for ca. en time siden, skal man brokke sig?

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 01-06-03 21:55

jeps det er kutyme her på kandu

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 01-06-03 22:02

rudolf!!!!!!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-06-03 22:05

ans! det skal man ikke, men det kan hjælpe hvis man keder sig.
Men jeg vil godt brokke mig over de sølle 200 point.
Eyvind.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 01-06-03 22:06

okay... jeg vil gerne brokke mig over at jeg i ren irritation har røget næsten alle mine smøger. Jeg vil også gerne brokke mig over at der er langt op til tanken og min bil er på sjælland med gemalen. Sluttelig vil jeg brokke mig over alle dem der har brokket sig over mig i dag.

Egentlig troede jeg ikke brok er noget man gør, men noget man får!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 01-06-03 22:23

Hva' fa..... er det for en legestue. Tag dog lige "kandu.dk" alvorligt. Dette og andre lignende indlæg er jo med til at få folk til at stoppe på Kandu.dk.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 01-06-03 22:27

egentlig ikke... smalltalk er faktisk oprettet af teamet bag kandu for at folk har et sted at brokke sig. (Jeg ved det står et eller andet sted men jeg kan ikke finde det!)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-06-03 22:30

Rudolf! Dette skulle ha' været i smalltalk.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 01-06-03 22:34

http://www.kandu.dk/dk/tip/2851

men hov! Ups... dette er jo ikke smalltalk!!!! Rudolf har nok trykket forkert...
nå, men så er der mere at brokke sig over!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 01-06-03 22:34

http://www.kandu.dk/dk/tip/2851

men hov! Ups... dette er jo ikke smalltalk!!!! Rudolf har nok trykket forkert...
nå, men så er der mere at brokke sig over!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-06-03 22:45

Jeg vil godt brokke mig over, at man
skal brokke sig over et eller andet
for at få de 200 point.

Det er kraftædeme for dårligt!

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-06-03 22:45

Jeg ved godt at det er en forkert kategori på grund af manglen på en brokkasse, som er blevet efterlyst i ovenstående citat. Jeg foreslog en brokkasse engang i Januar måned uden den store succes; men syntes dog, at tonefaldet blev lidt mindre skinger i en periode.

http://www.kandu.dk/dk/spg/16327

Til dem der undrer sig over dette spørgsmål. Studer lige dette spørgsmål, og fortæl mig så, om det er den slags der holder folk på Kandu.

Er der nogen der har på fornemmelsen, at jeg er ude på at provokere - De har sikkert ret. Jeg ville gerne se en rimelig begrundelse for at ram2 kan tillade sig at svine folk til på den måde han gør. Jeg behøver ikke at bruge rendestenslyrik for at svine ham til det gør han udmærket selv..

Og jeg kunne også tænke mig at vide, om der er nogen der har større bemyndigelse til at kritisere end andre, her på Kandu. Er der flere grader af superbrugere? Er der nogen der er udstyret med en form for autorisation fra Kandu.

Eller er det bare selvbestaltede bedrevidende åndelige undermålere der fører sig frem.

Hvis enkelte mener at dette her er møntet på dem, har de sikkert ret.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-06-03 22:46

Jeg ved godt at det er en forkert kategori på grund af manglen på en brokkasse, som er blevet efterlyst i ovenstående citat. Jeg foreslog en brokkasse engang i Januar måned uden den store succes; men syntes dog, at tonefaldet blev lidt mindre skinger i en periode.

http://www.kandu.dk/dk/spg/16327

Til dem der undrer sig over dette spørgsmål. Studer lige dette spørgsmål, og fortæl mig så, om det er den slags der holder folk på Kandu.

Er der nogen der har på fornemmelsen, at jeg er ude på at provokere - De har sikkert ret. Jeg ville gerne se en rimelig begrundelse for at ram2 kan tillade sig at svine folk til på den måde han gør. Jeg behøver ikke at bruge rendestenslyrik for at svine ham til det gør han udmærket selv..

Og jeg kunne også tænke mig at vide, om der er nogen der har større bemyndigelse til at kritisere end andre, her på Kandu. Er der flere grader af superbrugere? Er der nogen der er udstyret med en form for autorisation fra Kandu.

Eller er det bare selvbestaltede bedrevidende åndelige undermålere der fører sig frem.

Hvis enkelte mener at dette her er møntet på dem, har de sikkert ret.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-06-03 22:46

Jeg ved godt at det er en forkert kategori på grund af manglen på en brokkasse, som er blevet efterlyst i ovenstående citat. Jeg foreslog en brokkasse engang i Januar måned uden den store succes; men syntes dog, at tonefaldet blev lidt mindre skinger i en periode.

http://www.kandu.dk/dk/spg/16327

Til dem der undrer sig over dette spørgsmål. Studer lige dette spørgsmål, og fortæl mig så, om det er den slags der holder folk på Kandu.

Er der nogen der har på fornemmelsen, at jeg er ude på at provokere - De har sikkert ret. Jeg ville gerne se en rimelig begrundelse for at ram2 kan tillade sig at svine folk til på den måde han gør. Jeg behøver ikke at bruge rendestenslyrik for at svine ham til det gør han udmærket selv..

Og jeg kunne også tænke mig at vide, om der er nogen der har større bemyndigelse til at kritisere end andre, her på Kandu. Er der flere grader af superbrugere? Er der nogen der er udstyret med en form for autorisation fra Kandu.

Eller er det bare selvbestaltede bedrevidende åndelige undermålere der fører sig frem.

Hvis enkelte mener at dette her er møntet på dem, har de sikkert ret.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-06-03 22:46

Jeg ved godt at det er en forkert kategori på grund af manglen på en brokkasse, som er blevet efterlyst i ovenstående citat. Jeg foreslog en brokkasse engang i Januar måned uden den store succes; men syntes dog, at tonefaldet blev lidt mindre skinger i en periode.

http://www.kandu.dk/dk/spg/16327

Til dem der undrer sig over dette spørgsmål. Studer lige dette spørgsmål, og fortæl mig så, om det er den slags der holder folk på Kandu.

Er der nogen der har på fornemmelsen, at jeg er ude på at provokere - De har sikkert ret. Jeg ville gerne se en rimelig begrundelse for at ram2 kan tillade sig at svine folk til på den måde han gør. Jeg behøver ikke at bruge rendestenslyrik for at svine ham til det gør han udmærket selv..

Og jeg kunne også tænke mig at vide, om der er nogen der har større bemyndigelse til at kritisere end andre, her på Kandu. Er der flere grader af superbrugere? Er der nogen der er udstyret med en form for autorisation fra Kandu.

Eller er det bare selvbestaltede bedrevidende åndelige undermålere der fører sig frem.

Hvis enkelte mener at dette her er møntet på dem, har de sikkert ret.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-06-03 22:47

Jeg ved godt at det er en forkert kategori på grund af manglen på en brokkasse, som er blevet efterlyst i ovenstående citat. Jeg foreslog en brokkasse engang i Januar måned uden den store succes; men syntes dog, at tonefaldet blev lidt mindre skinger i en periode.

http://www.kandu.dk/dk/spg/16327

Til dem der undrer sig over dette spørgsmål. Studer lige dette spørgsmål, og fortæl mig så, om det er den slags der holder folk på Kandu.

Er der nogen der har på fornemmelsen, at jeg er ude på at provokere - De har sikkert ret. Jeg ville gerne se en rimelig begrundelse for at ram2 kan tillade sig at svine folk til på den måde han gør. Jeg behøver ikke at bruge rendestenslyrik for at svine ham til det gør han udmærket selv..

Og jeg kunne også tænke mig at vide, om der er nogen der har større bemyndigelse til at kritisere end andre, her på Kandu. Er der flere grader af superbrugere? Er der nogen der er udstyret med en form for autorisation fra Kandu.

Eller er det bare selvbestaltede bedrevidende åndelige undermålere der fører sig frem.

Hvis enkelte mener at dette her er møntet på dem, har de sikkert ret.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-06-03 22:50

- nå, g'nat
Eyvind.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 01-06-03 22:50

Gentagelser fremmer forståelsen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 01-06-03 22:51

slut fra mig

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 01-06-03 22:52

Jeg sad lige og fik et billede af dig Rfou. En meget vred mand der hamrer flere gange i tastaturet så beskeden sendes 5 gange. Pas på blodtrykket..

Bente

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 01-06-03 22:54

godt indlæg rudolf! (allesammen )

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-03 22:55

jeg ved ikke om det er min com. der er noget galt med, men nu har Rfou skrevet det samme igen og igen det vil jeg da brokke mig over

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 01-06-03 22:57

Til Rfou
Skal du ikke holde dig væk fra alle de tangenter,ellers får vi jo nok at se til,eller hvad,???????????????????

Syntes du at vi skal ha dine indlæg 5 (fem) gange

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 01-06-03 22:59

Kom så Rfou

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 01-06-03 23:00

Altså med en genklang?????????????????

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-06-03 23:00

Hej Rfou
En lille kommentar herfra.
Den der brokkekasse,som du og andre har efterlyst længe
Er da kommet for længst
Kandu har bare kaldt den Smalltalk (Snak om alt mellem himmel og jord)
http://www.kandu.dk/dk/tip/3524
Mvh Brian

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 01-06-03 23:17

Man kan helt undre sig over hvordan man kan undvære alt det her

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-06-03 23:25

Sorry - Men jeg trykkede kun én gang; men så stod den og tyggede meget længe (5 min.) inden den røg afsted. Jeg ved ikke hvad der skete. Beklager.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 02-06-03 00:59

Hej Rfou

Jeg sendte et spørgsmål i luften http://www.kandu.dk/dk/spg/15348 og straks blev der brokket på det - i stedet for at koncentrere sig om det væsentlige....

Jeg havde tidligere sendt et tilsvarende spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/11202 - og havde fået rimeligt positiv respons.

Men sidst blev det bare til om man nu kunne tillade sig - o.s.v. - bl.a. fra Fnollerpigen......

Altså - jeg kan godt forstå dit indlæg, og der er nogle personer der burde få så meget liv og selvrespekt - at de ville være i stand til at hjælpe andre mennesker i stedet for at gnidre rundt i deres egen lille forvirrede hverdag og have pisse ondt i røven over hvad andre foretager sig.

- Get a life....... og til Rfou - hav en god og produktiv uge.......

Hilsen

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 200 point
Dato : 02-06-03 05:36

huiiiii se en kakaofugl----------------->>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-06-03 08:39

Hejsa... jeg vil os' være med

--> Melander... den fløw' også lige forbi herude på Cecilie (Nordsøen)

Nå, ordet BROK... jamen det kan man skam her http://www.pnyx.dk/pnyx/pathos/index.shtml
[citat]
Pathos betyder følelser. Pathos er beregnet til følelsesudbrud af enhver art. Det eneste kriterium er, at du er sur.

Her kan du brokke dig og være træls og på tværs. Intet er for småt. Det er sundt at brokke sig – det skal ud. Rigtig vrede er en virkelig god motor, der historisk set har drevet nogle af verdens skarpeste iagttagelser.

Og hvis du virkelig er i oprør, så kan du invitere verden med på en protestmarch.
[/code]

Men det kan også være http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/lyskebrok.htm
(Af Per Grinsted, , Praktiserende læge) Her findes Lyskebrok, inddirekte brok, direkte brok og lårbrokket.

Til sidst så findes der også en murbrok... den kan man kaste i hovedet på den som brokker sig mest

Det var så et par enkelte skrevne "brokker" fra
Søren / CLAN

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-06-03 08:53

*LOL*

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-06-03 08:57

Hovsa! Jeg kan se at Kandu.dk rent faktisk påtænker en Brok-kasse (se pkt. 7), så alt i alt ser jeg personligt frem til pkt. 3 - hvornår så "alle tankerne" træder i kraft, det må tiden vise. Det er jo et par dage siden Kandu skrev dette.

[citat]
Først og fremmest tak til jer alle sammen for alle de forskellige forslag der er kommet for at gøre kandu.dk til et bedre sted at være.

For at følge op på vores indlæg med hensyn til et ekstra bruger niveau, er dette hermed droppet. Vi arbejder hårdt for at få en masse nye funktioner op på kandu.dk, og de første tiltag regnes med at kunne mærkes allerede fra d. 18/1-2002 hvis alt går vel.

Her er en liste over de tiltag som vil ske først, og som der er flest brugere som har efterspurgt.

1. Kandu.dk ud på større linier, dette sker efter planerne allerede fra på fredag.
2. "Svar" skal fjernes, så det kun er muligt at skrive kommentar.
3. Deling af point.
4. Nemmere at fjerne alle sine abonneringer i et hug.
5. Mulighed for at fjerne sine abonneringer i en bestemt tidsramme (ferie)
6. Editoren skal ændres så det vil være muligt at indsætte smileys uden at kende de forskellige syntaks.
7. Lave en brokke gruppe (snak om hvad som helst)

Disse 7 punkter vil blive de første som vil tage form, og er de punkter som i alle har været enige om.

Derudover er vi allerede fra i dag blevet nødt til at fjerne muligheden for nyhedsindlæg i kandu spørgsmål, dette vil sige, at det er ikke muligt at sende sit spørgsmål ud i nyhedsgrupperne mere fra ”Stil et spørgsmål” menupunktet. Hvis man skal skrive ud i nyhedsgrupperne skal man gøre dette via ”Skriv nyhedsbrev”.

Grunden til denne drastiske beslutning er, at vi har desværre fået en masse klager ude fra usenet, som lyder på, at vores brugere skriver om pointsystemet ude i usenet, og at de ikke overholdte netiketten (dette var den flinke udgave). Vi prøvede dermed at henvise til netiketten, men blev ved med at få klager, derfor er vi blevet nødt til at fjerne usenet fra de almindelige kandu spørgsmål.

Til slut vil vi gerne takke jer alle sammen endnu engang for den store indsats i lægger for dagen hos kandu.dk, og en rigtig stor tak til Gandalf og fnollerpige for de mange flotte smileys som de har designet.

Med venlig hilsen

Teamet bag kandu.dk
[/code]

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-06-03 09:18

Hej Clan
Prøv at læse min kommentar længere oppe
Den der brokke gruppe er kommet for længe længe siden.
Mvh Brian

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-06-03 09:36

Hej Brial Upzz! 'det havde jeg ikke liiiige set, blev distraheret af en Kakaofugl, så smid bare min kommentar i brok-kassen -D Det var nu også pkt. 3 jeg selv er mest "hooked" på.
Hygge... og fortsat go' dag
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-06-03 09:38

Brokke, brokke (over mig selv), mit tastatur har virus... det vil ikke som mig
Det skulle ha' været:
Hej Brian Upzz! 'det havde jeg ikke liiiige set, blev distraheret af en Kakaofugl, så smid bare min kommentar i brok-kassen -:D Det var nu også pkt. 3 jeg selv er mest "hooked" på.
Hygge... og fortsat go' dag
Søren... med vira i tastaturet

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 02-06-03 12:50

Tak for svaret Melander.Du får pointene for at have bragt den kære kakaofugl ind på Kandu. Ok tak til alle de øvrige bidragydere for at ha' fulgt spøgen op. Det mest interessante er de manglende indlæg fra "Kandu-mafiaen" der selvbestaltet og selvretfærdigt føler sig kaldet til at kritisere og nedvurdere andres indsats. De har garanteret fulgt hele tråden, da de jo bestandig er på udkig efter nogen de kan falde over.
Angiveligt for at beskytte "Kandu's" renomé; men det er kun et skalkeskjul for at kunne promovere sig selv som dem der ved bedst.
Med hensyn til Kandu'ses renome tror jeg ikke der er nogen fare. I skrivende stund er der 217 brugere online, og det mindste antal, jeg har observeret var 25, og det var ved 4 tiden om morgenen.
Det vil sige at et meget stort antal personer benytter sig af Kandu, til at få svar på nogle spørgsmål, til at se om de kan hjælpe på en eller anden led, i en eller anden kategori, UDEN at bekymre sig så meget om pointene.
Det er stort set kun i kategorien Kandu, at man bestandig møder tordenskjolds soldater på deres evindelige korstog mod sagesløse brugere og superbrugere.
Men når det er sagt, så er disse indlæg jo altid sikker på stor bevågenhed, og har derfor en stor underholdningsværdi, selv om de ikke kan bruges til noget som helst. Ligesom pointene der ikke har nogen værdi. Jeg har satset 200 point på denne tråd for at demonstrere, at jeg fordeler mine point som jeg har lyst, og fordi at jeg ikke ved hvad jeg ellers skulle bruge dem til. At jeg så også kan tildele Melander nogle gode superpoint, for et tilsyneladende meningsløst svar, understreger bare, at sådan er systemet, og at meninger kan være og er forskellige. Jeg finder kakaofuglen meget sigende. Ingen er i tvivl om Melanders mening, når han skriver:Huiii se en kakaofugl. Så pointene er givet efter moden overvejelse!
Til slut vil jeg lige minde om at:
Den der tager spøg kun for spøg og alvor kun for alvor, har misforstået begge dele.
Ha' en fortsat god dag

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-06-03 16:25

rfou>>mange tak for pointene, det var uventet, men da dejligt med lidt point, når jeg ikke kan fange den dumme fugl.....

nu får vi så at se hvor mange der sviner mig til fordi jeg fik dem......meeen de kan bare komme hvis de vil have røg....

mega varm hilsen Melander