/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Blev "lidt" urolig!
Fra : kammanoerup
Vist : 1079 gange
100 point
Dato : 08-08-12 20:58

Jeg har for ca.14 dage siden fået en ny kat! Killing på nu ca. 14 uger! Han kom fra Inges kattehjem og skulle være gennem kontrolleret- har fået de 2 vac, men er selvfølgelig ikke neutraliseret endnu. Tænder, ører og lunger -alt fint!
Så sad jeg med ham i forgårs, han gabte og jeg så at en stor del af slimhinden i munden er kulsort!!!! Forskrækket det blev jeg!
Er det normalt? er der andre der har set noget der ligner?
Det går lidt ud på hans underlæbe i den ene side!

Kommentar
Fra : netop

Dato : 08-08-12 21:07

Det er vel bare pigmenteringen i kattens mund...

Der står i øvrigt noget om det her: http://www.tomiss.dk/shaded.htm

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-12 07:41

Det er helt normalt. Også på kroppen hvis fx pelsen er sort nogen steder og lys andre vil pigmenteringen være tilsvarende men det er ret mærkeligt at se første gang.

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 10-08-12 20:58

Tak for svaret mulberry.

Jeg slår mig til ro med at det er normalt! Har ladet mig fortælle at andre dyr også kan ha' mørk pigmentering på slimhinder i munden!
V.H. og go' week-end!