/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
lovlig suzuki katana
Fra : onkelstanley
Vist : 881 gange
150 point
Dato : 08-08-12 17:15

Hejsa
Jeg har købt en knallert 45, en vandkølet suzuki katana fra 2002-03 og den køre som en drøm lige omkring de 80km/t
Det dur desvære ikke her hvor jeg bor så den skal gøres lovlig men hvordan da jeg ikke helt ved hvad der er ændret på den.
Kan nogen hjælpe med oplysninger på sådan en model, måske nogle data på størelse ved indsuning/karporator/udstødning.
Jeg er næsten sikker på at det er en tunudstødning der er monteret men om det er nok til den køre 80 ved jeg ikke.
Jeg håber nogen kan hjælpe mig.
onkel

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 150 point
Dato : 08-08-12 18:50

Citat
på at det er en tunudstødning

Det kan du høre eller den har et knæk og går tilbage...
karburator mener jeg er 16mm
indsugning skal være en sort kasse, der sidder på remtrækket
til baghjulet.....
Det du sikkert FØRST skal se efter er om der er
en skive på variator, ellers begynd med at sætte DEN på
https://www.google.dk/search?hl=da&cp=9&gs_id=x&xhr=t&q=variator+skive&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&biw=1016&bih=558&wrapid=tljp1344444433088019&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=GpgiUP6QBqXQ4QSm4YD4BQ
Du kan ellers tune den så tosset du vil, BARE
den ikke kører hurtigere end loven siger den må køre.
Og der er et slip op til 50km/t så koster det,
hvis de rulle-fidusen med

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-08-12 18:55

NB: et tun udstødning giver ikke mere end max 5 km/t
hvis den ikke er pillet ved andre steder
Men policen stopper alle, der har ændret på det

--

Godkendelse af svar
Fra : onkelstanley

Dato : 08-08-12 19:18

Tak for svaret nomore.

Takker, det hjælp mig meget, min kaporator er 16mm så den er god nok men studsen som går fra kaporator og ned til krumtap er 19mm og om det er den rigtige ved jeg så ikke.

Det med skiven vil jeg se på i morgen.

Tusind tak for hjælpen

Onkel