/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Bali
Fra : supermusen
Vist : 697 gange
100 point
Dato : 08-08-12 07:29

Hejsa allesammen,
Jeg kunne godt tænke mig at rejse til Bali sammen med en ven, men hvilken årstid er det bedst at rejse på? Og er der nogen af jer, der har gode råd og idéer til sådan en tur? Måske forslag til rejsebureau, ture, overnatningssteder eller andet? Jeg håber, at der er nogen af jer, der vil dele jeres erfaringer med mig.

På forhåndt tak

Supermusen

Kommentar
Fra : supermusen

Dato : 08-08-12 07:30

ups, der var lige et "t" for meget .....

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 08-08-12 09:33

Jeg ved ikke hvad man skal råde til omkring tidspunkt. Men jeg har været der i foråret i april måned.

Det var slutningen af regntiden. Der kom nogle enkelte fede regnbyer, som jeg er lækkert at opholde sig i, når man er i et varmt land. Det er skønt at ligge i et pool i regnvejr, når det vand der kommer ned fra himlen er næsten samme temperatur som det man ligger og svømmer i.

Der var heldigvis ikke mange turister. Fra Maj og frem, er Bali syd kuglens "Mallorca" som vi fik oplyst af mange, her oversvømmes øen af Australiere på druk ferie. Bali er et land med mange menesker i storbyerne og med meget trafik, som trods alt afvikles helt fornuftigt.

Vi var der nede med http://www.toptours.dk, det hele klappede som det skulle. Vi blev afhentet i lufthavnen og kørt til hotel og retur på hjemrejse dagen, med et firma der stod for 5 dagsture. Det var perfekt. Herudover fik vi en lokal til at køres os rundt og se lidt andre ting end det vores forud bestilte ture bestod af.

Vi boede på http://www.thebalikhama.com (Nusa Dua). Perfekt sted med styr på det hele. Nusa Dua er et lukke område, hvor der er mere ro på end på Østkysten, hvor der mere er Sunne besch stemning (druk og fulde mennesker).

Så mine ferie der med årstid og lokalitet får 9 ud af 10 stjerner.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-08-12 09:34

Med hensyn til vejret, så er der regntid fra november til marts (ca) man kan sagtens rejse til Bali i regntiden, man skal bare være forberedt på et par timer om dagen med heftige regnskyl.

I vores forår, altså maj/juni er Bali fantastisk, temperaturen ligger nogenlunde konstant omkring 29 grader hele døgnet.

Der er mange forskellige ting at opleve på Bali, enten kan man tage på techno/party ferie til Kuta hvor der findes noget af det bedste surfing i verden, eller man kan vælge at tage lidt længere ind på øen til Ubud, som er øens kulturelle centrum.

Bali er en farverig ø med masser af oplevelser et rigt kulturliv og nogle af de mest imødekommende og gæstfri mennesker på planeten.

Jeg har selv opholdt mig en del i Ubud og kan anbefale både overnatningsmuligheder og spisesteder ligesom der er masser af spændende udflugter.

Der er masser af bureauer der arrangerer ture til Bali, men der er penge at spare ved at arrangere rejsen selv, og der er stadig masser af muligheder for at finde udflugter og andet godt, selvom man ikke rejser med et bureau.

Jeg kan eventuelt anbefale en turguide som kan vise jer rundt på øen, billigere end noget der er arrangeret gennem et bureau.

Godkendelse af svar
Fra : supermusen

Dato : 11-08-12 18:50

Tak for svaret Benjamin.Hansen.