/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Billeder, favoritter mm fra pc til pc?
Fra : supersine669
Vist : 937 gange
300 point
Dato : 07-08-12 18:19

Har købt en ny pc.

Har vildt mange billeder, favoritter osv.

Nogle tips eller ideer, hvordan man kan overføre fra den gamle til den nye?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 07-08-12 18:30

En mulighed er Picasa fra Google http://picasa.dk.malavida.com/d726-download-gratis-windows

Her kan du uploade dine billeder og gemme dem eller du kan downloade dem til din nye computer...

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 07-08-12 18:39

brug en usb nøgle til at transportere alt hvad du vil overføre, det er det nemmeste

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-08-12 18:42

Eller opret et lille netværk mellem de to pc og overfør dem den vej.
Opsætning afhænger af hvilke styresystemer der ligger på de to

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-08-12 18:53

Brug Dropbox:

https://www.dropbox.com

Det er nemt

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-08-12 20:03

Kan du oplyse hvilke styresystemer der er på den gamle og den nye?

Er det begge windows, så kan du bruge Windows Easy Transfer, læs om det her
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/products/features/windows-easy-transfer

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 07-08-12 20:41

Kender jo godt løsningen at oploade via picasa til webalbum

Problemet er jo bare, at jeg har SÅ mange billeder og album, at det vil dage flere dage, før jeg har opload billederne.

Var skam i gang, indtil jeg godt kunne se, at efter 5 timers opload, var jeg ca 1% af billederne.

Og hvad gør jeg med Favorites?

Jeg købte min kæreste bærbar, så jeg kan ikke overføre fra eks. XP proff til windows 7 - eller hvad?

Både den "nye" og den gamle har XP

Accepteret svar
Fra : fleng

Modtaget 300 point
Dato : 07-08-12 21:13

Køb en extern harddisk , flyt foto og dokumenter med mere, over på den og serfra til den nye PC.. Slå to fluer med et smæk, dine filer flyttes let og elegant, samtidet har du en harddisk til backup.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-08-12 21:15

Har du en router til netværk? Det er nemlig ikke så svært at lave et lille netværk Så skal du ikke ud og købe noget isenkram.
Så opret et mindre hjemme og kontor netværk og du får mulighed for at dele dine filer i de mapper du vælger må deles.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-08-12 21:16

Og ja man kan sagtens dele filer i XP

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-08-12 22:29

Ekport/import, måske der er for mange billeder, men så kan du gøre det med dine favoritter

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/Import-or-export-favorites-in-Internet-Explorer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-08-12 12:37

Citat
Og hvad gør jeg med Favorites?
de ligger i en mappe som hedder Foretrukne hvis dit system er på dansk, find den mappe, den er i mappen Documents and settings - Dit brugernavn, og kopier den over på en usb hukommelses stik, flyt stikket over på den nye computer (husk at bruge Sikker fjernelse af hardware før du tager stikket ud) find mappen hvor mappen Foretrukne er på den nye computer og kopier mappen fra usb stikket over på den nye, sig Ja til at overskrive den mappe som allerede er der, og vupti så er alle din foretrukne internet adresser ovre på den nye computer.
Angående dine billeder så vil jeg også anbefale dig at købe en ekstern harddisk og kopiere alle billeder over på den og videre over på den nye computer, du får som der allerede er fortalt, både flyttet billeder og har en sikkerheds kopi af billederne på en gang

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-08-12 12:40

Når du nu har så mange og sikkert uerstattelige billeder, så køb dog en ekstern harddisk,
så har du altid en backup, der er ikke noget mere deprimerende end miste sine billeder.
Og hvor tit kan man ikke læse at mennesker netop mister data, enten ved et fejlklik på en knap,
eller fordi disken ikke vil mere, og de er ikke ret dyre nu omdage.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-08-12 21:00

Synes stadig du skal gøre som der er skrevet her.
http://www.kandu.dk/spg163385.aspx#1875096

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 09-08-12 18:22

Fab's Autobackup
http://www.fpnet.fr/

Har selv kun brugt V2 på XP, og det virkede perfekt.

Laver Backup ud på eks. en ekstern harddisk
&
Så Restore på den nye maskine

Godkendelse af svar
Fra : supersine669

Dato : 10-08-12 09:10

Tak for svaret fleng.