/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mistbænk
Fra : Dieter
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 06-08-12 19:26

*JEg har lavet en mistbæk i træ med skråtstillet glastag.
Jeg vil dyrke rhododendron og stauder.

Hvilken temperatur skal der være i mistbænken ?

Andre gode råd tages gerne imod

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-12 19:33

Du er den første jeg har hørt, der vil sætte varme i en mistbænk.

Den må være meget stor siden du vil have to slags jord i den??

Stauder kræver ikke mere varme end vi har i DK, og man kan lave aflæggere af rhododendron ved at tvinge en gren ned i jorden, og lægge en sten over, så de kræver vel heller ikke speciel varme??

Lyder til at være et spændende projekt

Kommentar
Fra : poten

Dato : 06-08-12 20:18

Hvad om du lige fik kigget lidt på dine gamle spørgsmål i stedet for at starte nogle nye?

1    06-08-12    100       Mistbænk (1)    Hus og have
2    02-05-12    100       Pitching (6)    MS Windows
3    21-04-12    200       Internetindstillinger (3)    Andre operativsystemer
4    21-12-11    50       Outlook i officepakke 10 (2)    Andet internet
5    12-11-11    100       systemoplysninger (18)    Andet internet

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 07-08-12 15:56

Jeg vil heller ikke sætte varme i mistbænken.
Men solen skinner jo lidt på den. Og så skal varmen reguleres.

Den process med at lægge grene i jorden kender jeg godt. Men nu vil jeg også prøve det med mistbænken.

Og til pote: jeg ved ikke hvad du mener: Er det spørgsmål jeg ikke har akceperet endnu eller hvad.

Forøvrigt har jeg aldrig fundet ud af hvor man kan se de spørgsmål andre stille --- UPS

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 07-08-12 16:49

Jeg må beklage, men jeg ville slet ikke sætte lige præcist de planter i en mistbænk, de trives jo lige så fint på friland.

Jeg har kun brugt en mistbænk til at forspire, som et minidrivhus om foråret

Fortæl endelig hvordan projektet bliver, når du når dertil.

De kan se andres spørgsmål ved at trykke ude til venstre - seneste indlæg

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 08-08-12 16:49

Tak for svaret Nordsted1.