/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
hvad er en kakaofugl?
Fra : skingur
Vist : 6338 gange
1 point
Dato : 01-06-03 20:18

Har nu op til flere gange hørt benævnelsen "kakaofugl". Det er aldrig lykkedes mig at se en, på trods af at der ofte står, at den lige er fløjet forbi.. Hvor finder man en kakaofugl? Overvejer den som selskab til min spinatfugl....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-06-03 20:22

Jeg kender den ikke, men jeg ved at den hører til familien spøgefugle.
Emesen.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 01-06-03 20:27

Så vidt jeg ved, er det en afart af kakaosnimax fuglus minimus, som sidst blev set i nærheden af Sønder Bøvelse omkring 1930. Den er vist ikke særlig stor, minder lidt om en solsort, dog med større fødder.
For artikel læs dette link:

www.detmåsgudaværeløgn.nej.jo.nej.jo.snyd.mig.nu.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 01-06-03 20:29

Hej Christina

Prøv at se her, vælg det nederste link, så kan du se en kakaofugl.

Mvh
Frank

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 11 point
Dato : 01-06-03 20:31

Hej Christina

Jeg prøver igen.

Prøv at se her, vælg det nederste link, så kan du se kakaofuglen

http://www.kakaofugl.dk/

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 01-06-03 20:37

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 01-06-03 20:37

Tak for svaret Frank .

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 01-06-03 20:49

øhhh frank, man ser jo ikke fuglen

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 01-06-03 20:51

næh.. det har du EGENTLIG RET I... DAMN....

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 01-06-03 21:02

argh det var næsten melander der skulle have haft point her

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 01-06-03 21:09

Spørgsmålet var egentlig osse tiltænkt ham, men han var for længe om det ..... men hvis han kan finde et billede af en kakaofugl får han points!!!!

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-06-03 21:15

En Kakaofulg er et fornøjeligt påfund der trods sin oprindelige bestemmelse, har vist sig som en pæn måde at sige "vås" eller "forlig Jer i skabhalse" her på Kandu. Den kan vi ikke undvære.

Kommentar
Fra : Ditte.malle

Dato : 05-07-03 17:34

Hej!
det er den fugl fra reklamen om "Arla"