/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
loppemidler
Fra : denevigeuheldige
Vist : 617 gange
50 point
Dato : 05-08-12 08:48

Jeg kan se at der findes et utal af forskellige produkter og priserne svinger temmelig meget selv om der er de samme aktiv stoffer som anvendes.
Jeg ønsker blot at høre jer af hvilke PERSONLIGE erfaringer I har med midlerne og hvilket produkt I evt. vil anbefale.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 05-08-12 08:56

Kan ud af den her artikel http://vegetarkontakt.dk/?-du-i-m-hund-kat-oplevet-at-loppemidlet-ikke-virkede=103691, i hvert fald se at frontline ikke kan anbefales??

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 05-08-12 09:28

http://dindebat.dk/hunde/791518-hvor-koeber-jeg-billige-loppemidler-og-hvad-virker-bedst.html

Noget tyder på at advantage produktet kunne være det man skulle bruge. Vil undersøge om der prismæssigt kan være en fordel at købe det i udlandet.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 05-08-12 10:18

http://www.katteforum.dk/archive/index.php/t-848.html?s=72957ebde863846c791be2ab7f7557a0

Frontline yttttttt - advantage bliver det vi satser på.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-08-12 11:02

Hvis katten har mange lopper vil jeg bade den og sørge for at omgivelserne er støvsuget grundigt og sprøjtet, evt gentaget. Og så et loppehalsbånd helst med naturlig essenser.
Jeg har ikke haft problemet, men er meget obs da de også går ude og møder andre katte. De er 7 1/2år og det er sket endnu. Hvad der også hjælper er at styrke kattens immunsystem da det er medvirkende til at katten kan undgå at få dem. jeg giver dem jævnligt vitaminer og tilskud, som aminastrath clorella og hvidløg beregnet til katte.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-08-12 11:04

Det er IKKE sket endnu, skulle der have stået.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-08-12 11:09

Nu har jeg godt nok ikke kat, men jeg har en hund, og han kan ikke tåle div. giftige pour-on-midler, han bliver syg af dem.

Så vær obs på, om din kat f.eks. bliver rastløs ell.l. når du har givet den midlet, for så er der nok en stor risiko for, at den på et tidspunk vil blive syg af det.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 05-08-12 14:00

Jeg har i mange år haft katte - som jeg elsker alt for højt.

Mine vidunderdyr har desværre selv "holdt (kæle)dyr" til stor irritation for kattene selv og resten af familien.

Jeg har prøvet så mange forskellige metoder og midler for at få lopperne væk. Da jeg så læste en artikel om Advantage, som min dyrlæge havde hængt op- hvor en katte kennel ejer fortalte at Adventage havde fjernet lopperne på 24 timer, det lød for godt til at være sandt - men jeg måtte alligevel prøve.

Mine seks indekatte fik så Advantage, og efter et par timer begyndte de at blive meget urolige(de havde mange mange lopper det år) de børstede sig og bed sig hele tiden. Efter en halv dags tid, så jeg nogle små sorte prikker i deres lange hvide pels. Da jeg så nærmere efter, var det lopper der kravlede langsomt eller hang stille i spidsen af hårene. Jeg fik samlet familien, så vi alle kunne se underlige syn. Kort tid efter faldt lopperne af - døde!

Jeg kan ikke li`at bruge gift, men jeg kan heller ikke li`at mine katte bliver generet af lopper, og når loppeplagen er slem, bliver vi mennesker også angrebet og bidt, derfor har jeg altid Advantage i huset. For mig er det kun Advantage der duer, det er effektivt og virker hurtigt og jeg har aldrig oplevet at mine katte ikke kan tåle det. For øvrigt er flere af mine katte trods alt blevet mere end 15 år.

Jeg køber Adventage hos Med24.dk der får man 5% rabat som medlem, nogen gange har de 10% rabat på deres produkter.

Jeg følger spændt med i denne tråd, om nogen har fundet et sted hvor man kan købe Advantage billigere.

Min dyrlæge har for øvrigt sagt at lopper hos hunde og katte ikke er så slem en plage, som den var for 10-15 år siden, sikkert fordi de fleste kæledyrs ejere ivrigt har bekæmpet lopperne - mener han. Nu er det to år siden at mine katte har haft lopper, hvor de før i tiden skulle have Advantage 3-4 gange om året.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 05-08-12 19:38

Vores 2 katte har d.d. fået midlet gnedet ned i nakkehuden så vi venter spændt på resultatet. De er begge to 12 år gamle og har aldrig før haft lopper. Måske fordi de er en smule beskyttet mod andre dyr inde i deres store løbegård - også selvom lopperne kan være alle steder. Vi havde forleden dag besøg af en person som kom fra et "loppehjem" og konstaterede få dage efter at vi selv havde fået loppebid. Kattene sover inde hos om natten - den ene i fodenden - så derfor tror vi de har fået dem. Har dog endnu ikke set nogen men der er rigtig meget hvidt "skel" i deres pels lige nu hvor de i øvrigt fælder ekstrem meget. (som de plejer hver år på den her tid)