/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
De Dietrich opvaskemaskine stopper
Fra : larswp
Vist : 409 gange
10 point
Dato : 01-08-12 11:55

Min opvaskemaskine De Dietrich DVF330 stopper programmet 10 sek. efter start, lige efter at pumpen har tømt maskinen for vand. Efter 2 ugers ferie, hvor den stod ubrugt, virkede den fint igen én gang.
Vandtilførsel er tjekket og synes at virke fint. Der er ingen fejl på slanger.
Hvad kan være galt? Er et filter stoppet? Og hvordan kommer jeg ind til det?

mvh. Lars

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-08-12 12:30

Citat
stopper programmet 10 sek. efter start, lige efter at pumpen har tømt maskinen for vand

Det rimer ikke.

Kommentar
Fra : larswp

Dato : 01-08-12 13:08

Nej, det er besynderligt. Åbner jeg klappen, straks efter den er startet og mens pumpen kører, lyser 'C'-lampen, men hvis jeg åbner efter at pumpen er stoppet, er lampen slukket.
Hvis jeg kommer vand ind i maskinen bliver det pumpet ud.

Hvis det ikke er et stoppet filter i indløbet, kan det så være en vandsensor, der måler på noget overløb?

Lars