/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Aflæs "vis nummer" via PC.
Fra : stevnhoved
Vist : 839 gange
20 point
Dato : 28-11-01 13:57

Jeg kikker efter en hardwaredims (+ evt. software) så man kan aflæse "vis nummer" signal fra almindlig telefonnet. (Altså ikke ISDN).
Jeg vil i forbindelse med et telefonnummer-katotek på et intranet (i ASP) gerne kæde det sammen med en "vis nummer" funktion, så man kan se hvornår en given person i kartoteket har ringet.

Så jeg skal på en eller anden måde få "vis nummer" signalet gemt i en Access-database (eller SQL) når telefonen ringer.

Jeg har fundet et produkt på http://www.blichfeldt.dk/numviser/numvisdk.htm
Men jeg ved ikke rigtig om jeg kan bruge det.

Jeg har ikke lyst til selv at lave hardware-komponentet, og da de ikke tilbyder at man kan købe det fra siden, vid jeg ikke havd jeg kan gøre.

Jeg vil heller ikke bruge det software der hører med, da jeg bare vil have et telefonummer + tid gemmes i en database. Jeg kunne måske med lidt hjælp selv lave softwaren, hvis jeg havde en hardware-dims.

Er det nogen der har en idé til hvordan mit project skal lykkedes...?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-11-01 18:12

"stevnhoved" <stevnhoved.news@kandu.dk> wrote in message
news:k45N7.749$K4.147443@news010.worldonline.dk...

> Jeg har fundet et produkt på
> http://www.blichfeldt.dk/numviser/numvisdk.htm
> Men jeg ved ikke rigtig om jeg kan bruge det.
>
> Jeg har ikke lyst til selv at lave hardware-komponentet, og da de ikke
> tilbyder at man kan købe det fra siden, vid jeg ikke havd jeg kan gøre.

Prøv at kigge igen
http://www.blichfeldt.dk "rammer" kan være en træls ting når man finder
sider vi a søge maskiner.
hvis du ikke kan finde salgs sige så er det et link her:
http://www.blichfeldt.dk/saledk.htm

Hilsen
Henrik Skjærbæk

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 30-11-01 01:11

Blot for at drille med hvad man kan under et rigtigt operativsystem: FreeBSD.

Jeg har ISDN og ADSL.

Når nogen ringer ind, startes et script, der får telefonnummeret.
Dette nummer slås op i en mysql-database.
Findes nummeret ikke, kaldes et andet script, der henter adresseoplysninger fra tdc's nummeroplysning på internettet. html-siden parses, og navn og adresse gemmes i databasen.

Så registreres opkaldstidspunkt, nr og det nr, der er kaldt (Jeg har 3 numre: han, hun og børn).

Oplysningerne sendes pr winpopup.

Oplysningerne bliver vist af webbrowseren, så man kan se de sidste 10 opkald. Ved at klikke på nummeret kan de tidligere opkald for dette nummer vises.

Der bliver sendt en SMS til min eller fruens mobil.

Telefonnummer og navn/adresse bliver læst op via stemmesynthese. (Ganske vist på Engelsk, det kan være lidt svært at forstå...)

Det er muligt at blackliste udvalgte telefonnumre, eller at sende en forudindtalt besked.

Alt dette er opbygget af Open Source programmer.

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 24-06-02 00:26

ARGHH...okay...jeg havde vist ikke læst dit indlæg rigtig godt igennem, inden jeg svarede....du vil jo netop ikke selv bygge en eller anden hardware dims.... BEKLAGER !!!!

mvh
John

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 24-06-02 22:03

Du skal bare afvise mit svar, så det igen bliver et "ubesvaret" i stedet for "afventende"

John

Accepteret svar
Fra : OverDalager

Modtaget 20 point
Dato : 30-11-02 14:17

Det du rent teknisk skal bruge er et CTI link. CTI er en tele standard til slige opgaver. Professionelle CMS systemer såsom Suporoffice understøtter CTI, og den PABC ( Central) du har siddende i virksomheden, eller du får dit analoge signal skal ligeledes kunne sende CLI og understøtte CTI linket til dit software.

Outlook kan åbne Adressekortet på den der ringer, og bliver du rigtigt snedig kan du linke Outlook H´journalen på ( den i Outlook)

Om ideen med at lave et ASP kald virker, ved jeg ikke - (Arbejder i php) men først og fremmest skal du uddybe hvilken central du skal have det kørende på.
Skal funktionen kun ind på en arbejdsstation, eller ind på flere ?
Held og lykke.
Overdalager

Godkendelse af svar
Fra : stevnhoved

Dato : 07-12-04 22:50

Tak for svaret OverDalager.

Jeg løste problemet med at købe dimsen fra Blichfeldt.
Dertil programmede jeg et lille activex-komponent i vb, der aflæste informationerne fra COM-porten og skrev dem i en Access-database.
Så kunne jeg let og elegant slå det op vha. ASP.

Mvh. Martin Stevnhoved.