/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Blyanter Faber-Castell
Fra : Melander
Vist : 2012 gange
200 point
Dato : 30-07-12 19:07

Hejsa

Vi har et problem, vores datter vil kun skrive med Faber-Castell 3357 HB blyanter, og indtil videre har vi kun fundet dem i Ticket To Heaven´s penalhuse, men de skulle kunne købes i æsker med 12 stk. i, har vi ladet os fortælle, er der nogle der ved hvor de kan købes i DK?? evt. på nettet (har fundet en på ebay, men er ikke sikker på at den er til at stole på)

Melander

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-12 19:23
Kommentar
Fra : Melander

Dato : 30-07-12 19:32

Hejsa

en rigtig god side, men de har dem desværre ikke..

lidt mere info, de er gule med viskelæder i enden. minder meget om dem fra relief..borset fra at de er af betydelig bedre kvalitet...

her er dem fra ebay..
http://www.ebay.com/itm/36-Faber-Castell-3357-HB-Blacklead-Pencil-3-Boxes-/350251074750

de må da forhulen kunne fåes et andet sted...

Melander

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 30-07-12 19:36

Det er da billigt - 3 boxe for en god 50'er.
Det ser ellersud til at være et pænt sted.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 30-07-12 20:06

prøv en velassorteret farvehandler...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-07-12 20:08

Viskelæder i enden ?

Jeg afskyede disse da jeg var knægt da jeg ikke kunne komme tiil at tygge i dem grundet metallet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-07-12 20:55

Da jeg var barn var jeg glad for at kunne få råd til at købe en gul viking nummer to.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 30-07-12 22:42

Muligvis kunne det være denne blyant:

http://www.tegneogkontor.dk/shop/search-1.html?keyword=Blyant+3357

Skoleblyant HB, 12 pr. pakke
Varenummer: 33357996 - Lev. nr.

Skoleblyant HB
• Økonomisk standard blyant
• Let at spidse
• Stærk og fleksibel grafitstift
• Farve gul
• 12 stk. pr. pakke

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-07-12 08:55
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-07-12 10:54

Citat
Da jeg var barn var jeg glad for at kunne få råd til at købe en gul viking nummer to.

Vi fik de røde i skolen, en ad gangen med påbud om at passe på den.

Jeg tror det mere var opdragelse end besparelser

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-12 11:10

Øv, jeg troede lige jeg havde fundet blyanten, men ser at det ikke er den rigtige, men præcist den samme som Pifo fandt --- men tror så til gengæld, at dem i mit link er en anelse billigere??

http://www.officeogco.dk/PartDetail.aspx?q=p:2498093;c:100447

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-07-12 11:53

Hej prøv at kontakte Grafical kontorartikler. De har et godt udvalg og er meget venlige
Citat
Hvis du fortsat ikke kan finde det du søger, så mail til os på grafical@grafical.dk eller ring til os på 97407644, så skal vi nok hjælpe di

http://www.grafical.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-12 12:09

Så, nu ved jeg mere om blyanter end jeg behøver

Jeg tror de blyanter er udgået, for jeg kan heller ikke se dem på deres hjemmeside - måske e-bay har opkøbt restpatiet??

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.fabercastell.com/&prev=/search%3Fq%3Dpencils%2Bfaber%2Bcastell%26hl%3Dda%26biw%3D1600%26bih%3D687%26prmd%3Dimvns&sa=X&ei=NawXUJ66Hoio0QWZ2IHYCQ&ved=0CHIQ7gEwAA

Så du er nok nød til at finde en e-bay forhandler du tør stole på, hvis datteren ikke kan finde en anden blyant

Kommentar
Fra : poten

Dato : 31-07-12 12:22

Hvis det kommer til ticket to heaven penalhuse, kan de også købes her...

http://e-tasker.dk/tilbehor/penalhuse/shopby/ticket_to_heaven/?gclid=CLHx4JXYw7ECFaMvmAodEGEAlQ#page=1&top=1&

Men tror nu stadig på at den blyant som er nævnt tidligere er den rigtige - nummeret passer i hvert fald et stykke ad vejen

Skoleblyant HB, 12 pr. pakke
Varenummer: 33357996

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-12 12:46

Poten, det er ikke det samme mærke... dit er Relief, og Melander's datter ønsker Faber-Castell

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 31-07-12 12:48

nemlig nordsted...

men hvorom alting er har jeg nu skrevet til faber-castell, så får jeg at se hvad de svare...

tak indtil videre til alle for indsatsen...

Melander

Kommentar
Fra : poten

Dato : 31-07-12 13:13

Citat
Poten, det er ikke det samme mærke... dit er Relief, og Melander's datter ønsker Faber-Castell

Det kan du jo ikke med sikkerhed sige - i vore dage laves der jo mange produkter der produceres som "Privat Label" hos de - i mange tilfælde, få producenter af f.eks. blyanter og et hav af andre produkter.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 31-07-12 13:17

poten

den er nu god nok, relief og faber-castell bliver ikke porduceret på samme fabrik.. og da vi har prøvet begge af, kan jeg med sikkerhed sige at relief ikke når fabers til sokkeholderne..

Melander

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 31-07-12 13:18

porduceret ved jeg faktisk ikke hvad betyder, der skulle have stået produceret...lol

Kommentar
Fra : poten

Dato : 31-07-12 14:40

Oki, det er jo en anden sag...

Så har de nok deres egen "porducent" - men du må da medgive det var nærliggende...

Fortsat god jagt på de rigtige blyanter. Det har da været spændende at deltage. Rart at der kommer nogle mysterier der er noget kød på i stedet for de J tåbeligheder vi har været vidne til den seneste tid og som nu forhåbentlige er stoppet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-12 15:50

Citat
Det har da været spændende at deltage. Rart at der kommer nogle mysterier der er noget kød

Ja, der kan gå helt sport i at søge, men det ville nu have været sjovere, hvis det også var lykkedes

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 10-08-12 21:42

Tak for svaret Eyvind.

tjjaa jeg gav godt selv svaret men, nogen skal jo have pointene...

tak for indsatsen alle.... hvis i tilfældig skulle se dem til salg i dk så smid lige en besked..

Melander

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-12 10:52

Ja - i disse tider bliver firmaer købt og solgt, så det er svært at genkøbe en vare man kan li'.
Nogle gange købes et firma bare for at bruge navnet, men den vare som bar navnet, kasserers.
Jeg vil snart kigge efter på Mallorca.