/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
mest for pengene
Fra : aasenissum
Vist : 946 gange
500 point
Dato : 25-07-12 21:19

jeg henvendte mig til tdc ang. ændring af mobilabonnement. som sædvanlig et sødt ungt menneske, OG meeeget veltalende. jeg lod mig overtale (nemt), da jeg hørte ordet - billigt - en del gange.
149 kr. om måneden, 2+ 1 times gratis taletid osv. SÅ kom chokket - 2.123 kr. at erlægge ved kasse 1. nu og her. jeg havde spurgt til prisen, om det kunne passe (de 149). ork ja.

Lyca blev jeg anbefalet da jeg kom hjem.
kender nogen herinde til det? LYCA.DK
Jeg kan ikke gennemskue den jungle af løfter. nogen må jo da skulle betale.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-07-12 22:23

Du kunne prøve at indtaste dit forbrugsmønster, og se evt. forslag

http://www.telemarkedet.dk/mobiltelefoni/prissammenligning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-12 22:57

Citat
SÅ kom chokket - 2.123 kr
hvad har du fået for det meget store beløb? Der må da mindst følge en smartphone med eller hvad står der på fakturaen ud for beløbene? TDC plejer da vist ikke være så urimelige jeg selv er godt tilfreds med mit Lebara taletids kort, intet abonnement, sim kortet får du gratis 49 øre i opkalds afgift 19 øre pr. minut både til mobil og fastnet og 10 øre for en sms, det synes jeg er billigt, det gælder når jeg er tilmeldt automatisk op tankning, hvis du selv vil tanke op online så koster samtaler 49 øre pr. minut og en sms koster 20 øre, men måske har du et andet forbrugsmønster eller vil ikke bruge Telenor net som er det Lebara benytter

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-07-12 23:40

husk at slå mobilnetværk data-roaming fra,.. hvis / når du ikke bruger det,
det hoster en F..... pokkers masse penge, (bruger data hele tiden)
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=31613

brug i stedet en wi-fi forbindelse når / hvis du vil på nettet med mobilen,
så længe du kun bruger en wi-fi forbindelse, får du ingen regning for data-roaming,

det burde fremgå af din faktura / regning fra TDC
http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_abo_regn_rm

altså medmindre du har et ualmindeligt stort samtaleforbrug,

har du et lille / mindre forbrug, kan jeg anbefale CBB mobil
http://www.cbb.dk/mobil/produkter-tjenester

kræver dig et min. forbrug på 16 kr/mdr.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-12 05:51

Der er noget galt hvilket kræver nogle svar.

1. Fik Du en telefon med i købet som en anden spørger om ?

2. Hvis Du fik det høje beløb oplyst ved ændringen, hvad var så årsagen ?

3. Har Du haft et kæmpe forbrug af samtaler.

4. Har Du valgt et abonnement uden data og alligevel hentet meget data til en smartphone ? Detkoster ihvertfald kassen, og især hvis der er hentet data udenfor landets grænser.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-07-12 07:49

pyh, det går mere og mere op for mig, at jeg ikke burde slippes løs med i det, jeg kalder mobiljunglen. jeg ved alt for lidt og fristes.
jeg vil forsøge at forklare:
jeg havde købt en billig mobil i brugsen 450 kr. touch. jeg opdager her, at man kan komme på nettet med den. bliver på et tidspunkt opmærksom på faren ved, at hvis jeg ved en fejltagelse ryger på nettet uden abonnement, så koster det. henhender mig til tdc (hvor jeg har tv. mobil, fastnet, computer). får at vide, at det ikke er noget problem. for 50 kr. om måneden kan jeg komme på nettet og samtidig få 3 timers taletid. ja tak, det lyder da vældig godt, den snupper jeg. hm, da jeg kommer lidt til mig selv Ung mand, mange talegaver), spørger jeg mig selv , ja, men hvordan bruger jeg det. bliver rådet til at investere i en i-phone, den må kunne fåes ved abonnement skiftet. ind til tdc igen. får vist en med stor skærm, nem betjening, billigt billigt, 149, kr, om måneden og billigt.osv. på intet tidspunkt bliver der talt om det beløb, som skal betales nu og her. jeg har på et langt tidligere tidspunkt også skiftet og fik en telefon med i købet. var bundet i ½ år af aftalen, hvorefter der var en telefon til rådighed for et mindre beløb. det var grunden til, at ikke, at jeg ikke tænkte mig om.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-07-12 08:06

som en tilføjelse: da jeg undersøger, hvad jeg skal betale i august måned på pbs., ser jeg, at tdc er røget fra ca. 3-400 kr. til mere end 700 kr. iflg banken. har endnu ikke fået fakturaen fra tdc.
jeg ved, at jeg har kvajet mig godt og grundigt, så det har jeg ikke brug for at få knaldet i synet her, men det er ok, hvis det bliver gjort lidt venligt.
aftalen blev, jeg skulle komme derop i morgen (i dag).
mit mobil forbrug har hidtil ligget på under 100 kr. mdl.
får mindre og mindre brug for fastnet aftalen
jeg har ikke haft mod til at spørge om, hvor bindende aftalen er. på den anden side, fik jeg at vide, at jeg har 14 dages fortrydelsesret.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-07-12 08:58

Ja afdrag på telefon 149 pr måned
Ja abonnement 149 kr pr måned
I alt 298 kr pr måned i 20 år

Læs her http://shop.tdc.dk/Abonnementer/mobilesubscriptions,default,sc.html

Og kig her http://shop.tdc.dk/Mobiltelefoner/mobilephones,default,sc.html

Ny telefon oprettelse 199 kr udbetaling 200 månedlig betaling XXX kr pr måned i 24 måneder + dit abonnement

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-12 09:12

Citat
jeg havde købt en billig mobil i brugsen 450 kr. touch. jeg opdager her, at man kan komme på nettet med den. bliver på et tidspunkt opmærksom på faren ved, at hvis jeg ved en fejltagelse ryger på nettet uden abonnement, så koster det. henhender mig til tdc (hvor jeg har tv. mobil, fastnet, computer). får at vide, at det ikke er noget problem. for 50 kr. om måneden kan jeg komme på nettet og samtidig få 3 timers taletid.

Du har så fejlet, uvidende og synd

Men TDC har også i den grad kvajet sig da de udmærket ved at en smartphone ubemærket går på nettet og opdaterer, det koster dataforbrug, så at et abonnemet til 50 kr skulle dække er en direkte fejloplysning i og med det koster 9 kr om dagen hos TDC at surfe.

Mit eget forbrug ligger på omkring 200 mb om måneden, jeg henter en app nu og da, checker mails når jeg er væk fra boligen og surfer et par gange, men jeg er ikke online på f.eks YouTube eller Facebook.
Jeg har et abonnement med fri tale indenfor TDC (fastnet og mobilnumre) og to timer til andre udbydere + 5 GB data, prisen er 229 kr pr måned.

Indtil Din låsningsperiode er udløbet og dermed kan blive ændret til abonnement med dataforbrug kan Du jo flytte kortet over i en "gammeldags" telefon og dermed helt undgå dataforbruget, hvis Du ikke har den gamle er der sikkert flere af venner eller familie der har en i skuffen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-12 09:28

Det var nu lige så slemt for mange med computer for lidt over 10 år siden, vi brugte 56k modem til at komme på nettet, såkaldt flatrate var ikke udbredt, kun i firmaer og hos brugere der spillede online.

Jeg havde internetabonnement hos Tele2, det kostede 21 øre/minut, lyder billigt, men man skulle undgå at downloade store programmer, hvilket jo kostede ekstra meget da det var laaaaaaaaangtsomt med en 56k forbindelse, 25 mb downloading kunne let tage 2-3 timer

Efter nogle måneder hvor jeg fik store regninger fra Tele2 gik jeg over til flatrate.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-07-12 15:58

Citat
på den anden side, fik jeg at vide, at jeg har 14 dages fortrydelsesret.

så kunne du jo benytte din fortrydelsesret, og opsige aftalen, (evt. få den ændret)

husk på at TDC gør omtrent det samme som alle andre næringsdrivende,
at sælge mest muligt, til flest mulige penge, (helst så du ikke opdager det)
og uden hensyn til om du har brug for det,

find ud af hvad du har behov for,.. altså dit max. samlede forbrug,...
- (samtale, sms, internetadgang, evt. GPS)

hvis du ikke har et familiemedlem der kan / vil hjælpe,
er der helt sikkert en venlig sjæl her på kandu.dk der med glæde vil hjælpe og guide dig,
det er bl.a. det KANDU er til for,.. altså at hjælpe hinanden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-12 17:08

Citat
find ud af hvad du har behov for,.. altså dit max. samlede forbrug,...
- (samtale, sms, internetadgang, evt. GPS)

Her har man så fundet ud af at det er langt de færreste der har har haft brug for de 10 GB data der tilbydes i nogle pakker.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-07-12 07:40

for at det ikke skulle være løgn, kunne jeg ikke komme på internettet i går! så hvis det varer længe med mine svar, er det måske derfor?.
jeg kan godt se, at det jeg i virkeligheden har brug for i dag er, en forstandig sjæl, som vil ta mig i hånden og guide mig op til tdc. jeg må huske min rollator, som hos mig hedder walk-man.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-07-12 07:47

nu kan jeg ikke en gang forøge point med 200. bor i grenaa hvis noen skulle føle trang til at se tdc her.
de ekstra 200 er, hvis lyca blev nævnt (om nogle kender til det firma).

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-12 10:47

Nej jeg kender ikke Lyca.dk men med det jeg kan læse på nettet, så kan jeg ikke se at de skulle tilbyde noget som alle andre ikke kan tilbyde, faktisk vidste jeg ikke at der var et mobilselskab som hed Lyca så det må være ret nyt
Citat
jeg henvendte mig til tdc ang. ændring af mobilabonnement
du kan sagtens ændre dit nuværende abonnement og få mulighed for data uden at skulle købe en pakke med en ny Iphone
Citat
jeg havde købt en billig mobil i brugsen 450 kr. touch. jeg opdager her, at man kan komme på nettet med den
du har jo en telefon som kan gå på nettet og hvis du er glad for den, så kan du nøjes med at få en eller anden tilføjelse med data, jeg har mit abonnement med data hos Telenor, et gammelt abonnement som slet ikke tilbydes nu hvor alle vil sælge pakke løsninger, jeg valgte at beholde abonnementet og få lagt en data pakke på 3 GB oveni, det koster 49 kr ekstra om måneden og dækker mit behov, flere gange med det forbrug af data jeg har haft siden maj så kunne jeg sagtens have valgt en med 500 MB i stedet for de 3 GB

Hvorfor vælge Lyca som vist er ret ny og ukendt? De er ikke billigere end andre

Uden at kende dig og dine behov for data så vil jeg gætte på at du kan bruge den billigste pakke hos TDC: http://shop.tdc.dk/Abonnementer/mobilesubscriptions,default,sc.html

For at gøre en lang historie kort: D
Du købt en telefon som kan gå på nettet og har behov for et abonnemetmed data
Hvis du er tilfreds med TDC så få en data pakke lagt oveni dit nuværende abonnement
Eller ændre abonnementet til en af pakkerne som vist i linket

Brug din fortrydelses ret og sig til de flinke TDC sælgere at du allerede har en telefon og bare vil ændre abonnemetet til at omfatte data og sig til dem at du ikke har behov for mere end de 500 MB til tilbyder i billigste pakke, måske har du mulighed for at få lagt data oveni dit nuværnde abonnement (som jeg fik hos Telenor)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-07-12 11:12

Citat
Nej jeg kender ikke Lyca.dk men med det jeg kan læse på nettet, så kan jeg ikke se at de skulle tilbyde noget som alle andre ikke kan tilbyde, faktisk vidste jeg ikke at der var et mobilselskab som hed Lyca så det må være ret nyt

Lyca er ren discount sammen med det tilsvarende Lebara, og kun optankning, kortene sælges fortrinsvis i indvandrerbutikker jeg så først navnet for et par år siden.

De kan ikke tilbyde data og er derfor udelukket her.

Og til aasenissum:
TDC til TDC i pakkerne som o.v.n. har linket til betyder at Du har ubegrænset taletid til TDC numre.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-07-12 14:54

jeg vil gå til tdc i morgen og vise dem bonen, som er grunden til, at jeg tog så grueligt fejl.
her står skrevet bl.a. 1 sony ericsson 1699,00 kr , 1 tdc duet extra gent. 0,00 kr , 1 SE duet gentegn 1100,00 kr. AT BETALE 599,00 kr. dato 22-05-2010.

man skulle måske prøve at ringe...

ps. grunden til køb af en anden telefon: dårlig lydkvalitet begge veje,

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-12 15:57

Citat
grunden til køb af en anden telefon: dårlig lydkvalitet begge veje
den var jo billig ikke? Så derfor kan du ikke forvente verdens bedste lydkvalitet til verdens billigste pris, du kan sagtens få en god telefon som kan gå på nettet på helt andre vilkår og til en bedre pris - også hos TDC men de flinke sælgere vil jo gerne sælge det nyeste og dyreste, så der må du træde i karakter og fortælle at du ikke har brug for så meget avanceret udstyr

Kommentar
Fra : nyebruger

Dato : 27-07-12 17:39

Vi bruger Telia Taletidskort

http://telia.dk/mobil/abonnement/talk/taletidskort/

Man kan tanke op via Internettet, så sparer man en del.

Desuden kan 5 personer tale gratis med hinanden -
Hvis der er en, som har et abonnent + de andre har taletidskort/abonnent.

Det bruger min viv og jeg og vi telefonerer gratis til hinanden + til vores 2 børn og 2 svigerbørn.

Ret så billigt ...

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 500 point
Dato : 27-07-12 18:29

Citat
den var jo billig ikke? Så derfor kan du ikke forvente verdens bedste lydkvalitet til verdens billigste pris, du kan sagtens få en god telefon som kan gå på nettet på helt andre vilkår og til en bedre pris - også hos TDC men de flinke sælgere vil jo gerne sælge det nyeste og dyreste, så der må du træde i karakter og fortælle at du ikke har brug for så meget avanceret udstyr

Der valgte jeg så den med 24 måneders betaling a`70 kr..............jeg skifter jo ikke telefon hvert halve år som mange gør for at få det allernyeste.

aasenissum,.........gør som o.v.n. har skrevet, fortæl sælgeren som det allerførsteom Dit lille dataforbrug der kun kræver f.eks betaling for 2 gb og derefter omtale af hvor meget Du ringer til andre udbydere...........ubegrænset brug af TDC numre uden ekstrabetaling får Du jo stort set i alle pakkerne.
Så har Du næsten på forhånd forhindret sælgeren i at trække en Porche ned over hovedet på Dig.

Som tidliger sælger i en anden branche kan jeg fortælle Dig at når kunder på forhånd fortæller med fast stemme hvad de skal bruge kan det ikke betale sig at sælge dem noget andet, i værste fald risikerer man at de skrider ud af døren

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 29-07-12 10:12

Tak for svaret LuffeA. jeg trak lod mellem dig og o.v.n.
jeg kan fortælle:
op til tdc. forklarede situationen, han slettede omgående aftalen OG jeg købte en telefon til 700 kr. håndværkermodel (som han var umanerlig længe om at finde frem til, der var kun de dyre) jeg fastholdt, at jeg havde set dem på nettet til under en tusse) endelig - nå ja, der er jo osse denne her lg-A250. kan den gå på nettet, nej nej, så vi droppede den anden aftale til de 50,00 om måneden.
da jeg kom med vidunderet, var noget af det første jeg fik øje på: adgang til internettet. jeg beholder telefonen, for den er lækker.
som et allersidste kuriosum, manualen er borte!
den ligger forhåbentlig i bilen, som transporterede mig hjem.
tak til alle, som har fulgt mig i denne føljeton.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-07-12 10:58

Citat
som et allersidste kuriosum, manualen er borte!
den ligger forhåbentlig i bilen, som transporterede mig hjem.
tak til alle, som har fulgt mig i denne føljeton.

Selv tak

Som Du nok har fundet ud af følger der i dag kun en lille startmanual med til telefoner og TV, de "store" skal hentes på nettet.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 29-07-12 14:07

det er nogle værre drønnerter.
har lige fået melding om, at den er på vej med snail mailen altså