/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Google-konto vil ikke slippe min LG990
Fra : Lincoln1242
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 25-07-12 13:53

Jeg har en LG Optimus 990, som jeg ved købet - uheldigvis - tilknyttede en google-mail-konto til.

Da jeg fandt ud af hvor styrende Google er ift. synkronisering af alle mailkonti, kalendre, logins på hjemmesider, som google ejer (f eks Youtube) mv., så valgte jeg at slette min google-konto. F eks synkroniserede den min PRIVATE kalender med min arbejdskalender, så 7.000 uvedkommende personer kunne se mine private aftaler - flot Google!

Nu har jeg så det problem at min telefon dagligt 3-4 gange forsøger at skabe forbindelse til google-kontoen. Da kontoen er slettet, så popper der en advarsel op: Login-fejl for konto xxxx.

Hvordan får jeg telefonen til at "glemme" denne konto?

Desværre er jeg nødt til at oprette en ny google-konto da telefon (=google) ikke tillader at jeg henter app's ned, uden at have installeret deres inkvisitoriske konto F eks kan jeg ikke længere bruge Danske Banks Netbank på mobilen, uden Googles l****konto!

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 25-07-12 14:10

Har nu søgt lidt på nettet og det ser ud til at jeg kun kan slippe ud af Googles klamme greb ved at nulstille telefonen; dvs. miste ALT på den; sms'er, kontakter, billeder, indstillinger, installerede app's.

Jeg kan ikke gøre noget ved den pgl. konto, da den ifølge Google er slettet - men på telefonen spøger den stadig! F*** Google!

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 25-07-12 14:36

Du behøver ikke at nulstille telefonen, men istedet kan du bare &%&%¤#"&¤#&/%¤

(hovsa !! opdagede lige at du annullerer ca. halvdelen af dine spørgsmål uden at dele point ud. - så jeg gider ikke at svare - du må Google efter dit svar istedet - Nåhhh nej !!! du er vist ikke så glad for Google.)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-12 14:41

Citat
Hvordan får jeg telefonen til at "glemme" denne konto?
ved at oprette en ny Google konto, du kan ikke bruge telefonen uden en Google konto, det er nemlig Google som har udviklet Android som er styresystemet på din telefon og de vil som du er inde på: styre både dig og din telefon.
Køb en telefon uden Android eller opret en ny Google konto og lad den så være logget ind uden at du bruger denne konto til noget, jeg oprette en Google konto dengang jeg fik ny telefon i foråret, jeg kan ikke engang huske password til den konto og den vil aldrig blive brugt, ved hjælp af diverse apps kan du helt undgå at bruge Google til mail og kalender synkronisering: http://www.kandu.dk/tip22064.aspx

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-12 15:01

Citat
kun kan slippe ud af Googles klamme greb ved at nulstille telefonen
du slipper ikke for Googles klamme greb selv om du nulstiller telefonen, men som før skrevet så kan du bruge apps til andre muligheder end Google og slå synkronisering fra på Google kontoen, kontoen står så bare ubenyttet men skal altså være der

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-12 19:22

For en gangs skyld må jeg give OVN ret i at google er alt for styrende.

Jeg har bakset med en htc med samme problem.........................simkort er nu taget ud og den kører kun over mit lokalnet på internettet.

Din konto er ikke slettet men kun ude af din LG.
Gør som OVN siger lav en gmail og brug den til at hente aps, og så kan du måske køre med den gamle gmail som du plejer

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 05-08-12 14:47

Tak for svaret o.v.n..