/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Transport af en scooter?
Fra : martinussen
Vist : 515 gange
75 point
Dato : 01-06-03 17:19

Goddag

Man kunne en gang få et stativ til bag på bilen hvor scooteren kunne være, a la cykelanhænger den kunne bare holde til noget mere.. Hvor kan man køber sådan noget henne nu.? + Hvad er prisen?

Den skal kunne holde til ca. 90 kg.

Ja, jeg har kigget forbi thansen.dk, men uden held..! Helst gerne et præcist link tak...!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-06-03 17:54

Jeg tror sgu ikke helt sådan en fætter findes, 90 kg er jo rimligt meget at sjonglere rundt med på et anhænger træk...

men du kan jo hører den lokale smed om han er frisk på at lave sådan en fætter til dig !

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 01-06-03 17:57

Jon - Har du et bedre forslag? End at snakke med smeden..

Det kan da ikke kun være mig der skal have transportet knallerten over en længere afstand en gang imellem, vel?

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 01-06-03 19:51

Prøv at sætte dig op på knallerten, putte nøglen i og drej.
Det virkede på min.

Ellers så fyld lidt benzin på, hvis det ikke dur...
*G*

aarrj, det var bare i sjov....
ha' det godt...

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 01-06-03 19:57

syg humor.. Men det skal nok passe...!

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 01-06-03 20:30

har aldrig hørt om en "forstærket cykelholder", men prøv med en trailer, de koster ik så meget at leje.
hilsen wrapper.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 01-06-03 20:38

vi har en trailer.. Men problemmet ligger i at vi har snakket om at tage til ærø i ferien.. Og så tænkte vi om ikke bare kunne stille bilen i havnebyen og så kun tager knallerten med derover.. Vi har jo et problem hvis traileren står i havnebyen.. Så er der jo bare en eller anden der noper den.. Og for det andet tager det også en del tid længere at kører med trailer..!

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 01-06-03 21:01

put den ind i bilen. *G*

Eeeej´, nu skal jeg nok holde mig væk fra dit spørgsmål...

Mvh.
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 02-06-03 10:00

Tja traileren er jo nok den sidste udvej tror jeg... Men du kan jo købe låse til trailere og du kan også købe de der fætre der spændes rundt om hjulene, med dem på tror jeg ikke der er nogen der bare lige render med dem...

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 02-06-03 10:07

nej, det bli'r svært for dem.. At løbe med en trailer så.. Det var et bedre fórslag ihvertfald..!

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 02-06-03 10:08

nej, det bli'r svært for dem.. At løbe med en trailer så.. Det var et bedre fórslag ihvertfald..!

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 75 point
Dato : 02-06-03 10:09

HEY ! Jeg søgte lige lidt rundt på nettet, og se hvad jeg fandt:

http://www.bannertown.com/justrite_scooter_rack.html
http://www.a1-autoracks.com/motorcyclerack.html
http://www.motorlandsports.com/scooterrack.shtml

så de findes skam ! de er måske bare "lidt" halv dyre....

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 02-06-03 10:13

$ 650 dollars.. Jeg kan da kører danmark rundt et par gange for den pris.. Men de findes altså.. og jeg gider ikke også gå ud og investere i en campingbus.. Så det stativ virker ikke.. Men tanken var god!!

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 02-06-03 10:14

Tak for svaret Jon. Det var dog lidt for dyrt.. Men det skrev jeg jo intet om i spørgsmålet..!

Kommentar
Fra : bobenontot

Dato : 20-01-07 00:38

Før du går videre,så tjek lige hvor meget dit træktøj må belastes med. Mit må tage en vægt på max. 75 kg., selv om påhænget må veje op til 1.200kg.!