/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
ret med indonesisk krydderi
Fra : lacra
Vist : 1318 gange
385 point
Dato : 22-07-12 13:56

For nogle år siden kunne man flere steder - osse i Supermarkeder - købe en indonesisk pasta som hedder Sambal Manis. Pastaen bliver produceret af et firma, som hedder : Conimex. En mørk, stærk ,og osse lidt sød pasta, som er fortrinlig til ris- og pastaretter.

Jeg kan ikke finde den i forretningerne mere og når jeg googler skal jeg til udlandet for at bestille den hjem.

Er der nogen, som kan fortælle, hvor i Danmark jeg kan købe Sambal Manis fra Conimex ?

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 22-07-12 16:26

Her er en anden -godt nok ikke fra Connimex.
http://www.denkinesiskekoebmand.dk/krydderier/sambal-manis-375-gr.html
det ser ikke ud til at Conomex har nogle leverandører i DK.
Men ellers køb den over nettet, f.eks. i Tyskland:
http://www.germandeli.com/conimexspices.html

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-07-12 17:27

Måske kunne du forhøre dig nærmere her http://www.danmarks.net/firma.phtml?idxno=&letter=C&accno=188713

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-07-12 18:28
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-07-12 18:41

Sambal manis er ganske rigtigt indonesisk, det betyder sødt krydret og er en meget normal betegnelse.

De fleste indonesiske retter har ikke navne som sådan men hedder det de består af:

Mie Goreng - Stegte nudler
Nasi Goreng - Stegte ris
Sambal - Krydret
Pedas - Stærk
Manis - Sød

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-07-12 16:01
Kommentar
Fra : lacra

Dato : 24-07-12 14:43

Tak til wibbi for svar. Hos den kinesiske købmand har jeg købt Sambal Manis, som er et produkt fra Go-Tan, - og dette er noget helt, helt andet end den fra Conimex.

Men jeg tror jeg kan bruge linket til Tyskland, - jeg kan se de forhandler varen og jeg vil forsøge. Hej fra Lacra.

Accepteret svar
Fra : wibbi

Modtaget 192 point
Dato : 24-07-12 15:24

Tak, men du skal huske at godkende eller acceptere svaret, ellers bliver det ikke lukket. Hej

Godkendelse af svar
Fra : lacra

Dato : 25-07-12 15:19

Tak for svaret wibbi.