/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kan man finde......
Fra : nomore
Vist : 853 gange
50 point
Dato : 21-07-12 20:46

Sin far´s familie VIA oplysninger fra et annuleret pas....Død.....

Der lægges ikke oplysninger ud her, så det må foregå via en PM/ eller mail.
((kan man i samme forbindelse se om vedkommende har ? gamle Politi sager??))

Takker for hjælp, hvis den findes...

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 35 point
Dato : 21-07-12 21:16

Hvis han døde for mere end ti år siden, ja det er let at finde frem til familien.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-07-12 21:33

Mindre end 10 år siden.....
Har prøvet hos Politiet, men de afviste mig/ jeg havde ikke cpr og adresse - dengang
kun sidste kendte opholdsted/ BY og TID (1975)
((men de kendte ham))....... men ville ikke ud med noget...
om det var ''gamle'' straffesager_ eller andet, ved jeg ikke.
Mig bekendt er der ikke flere arvinger tilbage, (har fået mit)
så det kan vel ikke være der skoen trykker?
-------
Det ville bare være rart at kende lidt til hans??/ min baggrund
da jeg vel har set HAM MAX 100 timer - gennem 55 år

Kommentar
Fra : molly0101

Dato : 21-07-12 22:05

God aften nomore.
Jeg sidder med mine bedsteforældres gamle pas, der er udløbet for årtier siden.
I dem kan jeg se både fødselsdato og fødested. Hvis det er 55 år siden han blev født, er du måske heldig at finde ham på AO. Det er muligt at søge om oplysninger på ham, også selv om tidsfristen ikke er opnået. Du kan finde ansøgningsskemaer på statens arkiver, under :" hvad må du se" (tror jeg det hedder) :)
Venlig hilsen
Molly

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 22-07-12 00:14

Citat
((kan man i samme forbindelse se om vedkommende har ? gamle Politi sager??))
nej for der skal du ind i strafferegisteret og der får du ingen oplysninger når han er død.

Kommentar
Fra : paulinfabritius

Dato : 22-07-12 13:12

Hej der findes et "hemmeligt" værk "politiets efterretninger årgang-årgang" det udkom hvert 5 år og er vel en opsumering af løbende efterlysninger/oplysninger af fordægte/og dømte personer. Deri er et godt navneregister... Men om du kan få hold i det er noger andet. (Statsbiblioteket/Rex)
Hvis du vil kan du sende mig navn og data, så vil jeg se efter ham i et eks. jeg har adgang til...
Jeg spurgte engang en slægtsforsker/kriminalbetjent og værket, han grinede og fortalte at han havde været med til at kører meter vis af disse på forbrændingen...
Det er hyggelig læsning også om familien.....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-07-12 19:22

Citat
Hvis du vil kan du sende mig navn og data, så vil jeg se efter ham

Tvivler PÅ at JEG vil sende oplysninger herinde.........
til en bruger der kun har 2 ?? et eller andet løbende herinde // jørn???
Har selv været omkring Politi arkiver
og MÅSKE skulle han findes under - mennesker
der mod-arbejdede NAZI SVIN
og derfor var beskyttet/ af en gammel LOV - måske
Citat
I dem kan jeg se både

Havde ikke set alle papirer efter, men fandt
fødsels og dåbs-attest på far, og kender derfor ? familien - næsten

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 23-07-12 19:23

Tak for svaret Teil.