/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køb af havetraktor
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 856 gange
300 point
Dato : 21-07-12 11:02

Jeg skal ud og købe ny havetraktor. Den skal bruges til at slå ca 3000 kvm plæne samt trække trailer i haven.

Det jeg leder efter er hvor jeg får mest for pengene når kriteriet er holdbarhed. Jeg har desværre dårlige erfaringer med billige eksemplarer.

Omvendt så har jeg heller ikke råd til at bruge en formue.

Så kom venligst med et bud på hvordan man får meget for pengene og begrund det gerne.

Vh

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-07-12 13:03

John deere går man ikke fejl af..vi har en som køre super godt og den er da ikke den nyeste, den slår græsset foran ikke på midten det er noget møj, der findes mange af slagsen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-07-12 13:13

Der er rigtig mange havetraktorer, hvor det ikke er til at se forskel, før man læser navnet, så min fornemmelse er, at de laves på samme fabrikker, og får klistret forskellige mærkater på.

Uden at jeg kan garantere, at det ikke også er tilfældet med Jonsered, overtog jeg en brugt en (LR12) i 1996, den holdt uden andet end årligt olieskift, en ny rem en enkelt gang, og et eller 2 batterier, til 2010, hvor jeg kanldede ind i en træstub, så skjoldet låste knivene. Rep ville være ret dyr, så jeg fandt den samme som brugt (5500 kr), og den kører ligeså fint som forgængeren.

Jeg har sat alm trækkugle på, den slæber (med tørt og klippet græs) min båd og trailer op ad en skrænt fra stranden, og klipper ca 3000 m2/uge, det tager en times tid (men jeg er ikke den type, der slår meget omhyggeligt, det er sommerhushave).

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 21-07-12 13:55

16 hk craftsman har jeg ( manuel gear )..... Den er en 2006 model -har haft den fra ny.. Det eneste jeg har gjort er olieskift og nye knive ( ødelagde en kniv) kniven var min egen skyld.. Batteriet t trænger til at blive skiftet.
Jeg har som ovennævnt sat en træk kugle på --virker fint.
Jeg klipper ca 5000m2 hver anden uge uden problemer -samt at jeg har en skovvej jeg klipper 1 gang i måneden.Jeg har desuden brugt traktoren til div. forfaldende arbejde foran en trailer ...
Det er som en skriver over ,at mange klippere er lavet på samme fabrik men malet og mærket i forskellige farver.
Jeg betalte ca 8500 + moms for min .Så efter 6 år må jeg sige at det har været et billigt bekendtskab.. Jeg regner med at købe ny ( craftsman) om et år -så hvis jeg får et par kroner for den gamle har det alt i alt været et ok køb.
En ting jeg har gjort mig til vane ,er at skylle den godt under klippebordet hver gang den har været i brug,samt at sprøjte lidt VD40 under før den bliver sat væk for vinteren

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-07-12 16:40

Jeg har haft Husquarna Rider med hydrostatisk gear og bio klip, en fantastisk Maskine kan absolut anbefales, men desværre lidt dyr. den klippede ca 5000 m2 pr. uge i mange år.

Nu har jeg en Jonsered havetraktor næsten som denne http://www.jonsered.com/dk/garden-tractors/lt-2217-a/ i 107 cm klippebredde. Som jeg også kan anbefale.