/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvordan kan man forherlige USA?
Fra : PeterTheisen
Vist : 431 gange
10 point
Dato : 20-07-12 18:52

1) Der foregår en massiv social udstødning.

2) Livet er virkelig hårdt for arbejderne i USA.

3) De har 14 dages ferie om året.

4) Dagpengemodtagerne får et meget lavt beløb og har kun ret til dagpenge i 26 uger.

5) Mange børn lever i dyb fattigdom.

6) Mødrene har blot seks ugers barsel.

7) Fattige arbejdsløse hænger på gadehjørnerne og tigger.

8) 200.000 mistede dagpengeretten i maj måned og er nu overladt til at søge sort arbejde eller blive kriminelle.

9) 12,5 millioner amerikanere er uden job – det svarer til 8,1 procent.

10) Siden 2007 er husstandsindkomsten i amerikanske familier faldet 7,8 procent.

11) Hver femte job i USA giver 10 dollars eller mindre i timen.

12) En sjettedel af USA’s befolkning er fattige – 49,1 millioner mennesker.

13) En tredjedel af alle familier betaler ikke regninger til tiden.

14) En fjerdedel af USA’s børn modtager madkuponer.

15) 53 procent af alle universitetsstudenter under 25 er arbejdsløse efter studiet.

16) Antallet af langtidsarbejdløse er fordoblet til 5,3 millioner under Barack Obama.

17) En femtedel af Georgias familier med to børn lever for 22.000 dollars om året.

18) Nogle arbejdere i Georgia fik 6-8 dollars i timen. De ansatte har ikke særlig stærke fagforeninger – blot fire procent er organiseret i en fagforening på det private område.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 20 point
Dato : 20-07-12 19:07

Forherlige er ikke det ord jeg ville vælge, men, USA er et demokrati!

Det meste af befolkningen, uanset om de er demokrater eller republikanere, går åbenbart ind for systemet, og hvis dem der ikke stemmer (ca ½) virkelig var utilfredse, ville de vel stemme på noget andet!

Man kan være uenig med dem, ligesom man kan være uenig med dem der har gennemført det arabiske forår, og straks stemmer på fundamentalistiske muslimer

Men sådan er demokrati.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-07-12 19:44

Citat
Hvordan kan man forherlige USA?

Fordi det åbenbart er verdens bedste land at leve i.

Prøv at google på de Amerikanske immigrationsmyndigheders hjemmesider.
Så vil du se en "folkeflugt" ttil USA. Ikke mindst fra Mexico,og alle de andre mellem amerikanske stater.
Halvdelen af USA`s befolknings herkomst er Irland/England.Resten her fra Skandinavien.

M.

Kommentar
Fra : klaudi_LVII

Dato : 20-07-12 19:48

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-07-12 19:55

Mosebaek, du har ret i at USA er det land, flest gerne ville flytte til, hvis de ikke kunne vælge deres hjemland, det sagde de fleste i Mellemøsten også i meningsmålingerne

Så meget for "den store satan"

Men du glemmer, at en meget stor del af befolkningen er hispanics (spansktalende) der nærmer sig at være en større gruppe end de "hvide", og ikke mindst det der hed negre, øh, sorte, øh, farvede, øh afroamerikanere.

Hvorfor de "hvide" ikke hedder euroamerikanere har altid været et mysterium for mig.

Som min svoger plejer at sige, den eneste måde vi kan ligestille folk er at kalde alle for hvide

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-07-12 20:51

Der er i det mindste nogle, der godt vil have kandidaterne til at forholde sig til videnskab, gode og relevante spm synes jeg

http://blogs.scientificamerican.com/observations/2012/07/19/obama-romney-science-debate-why-it-matters

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-07-12 22:25

Citat
Men du glemmer, at en meget stor del af befolkningen er hispanics (spansktalende) der nærmer sig at være en større gruppe end de "hvide", og ikke mindst det der hed negre, øh, sorte, øh, farvede, øh afroamerikanere.

Næh...det glemmer jeg aldeles ikke.Derfor skrev jeg:
Citat
Ikke mindst fra Mexico,og alle de andre mellem amerikanske stater.

Jeg kunne også ha`skrevet Latinamerika,det var måske mere dækkende.

Uden at jeg ved det vil jeg tro,at det er den land i verden,det har den største emigration.Med Australien og Israel,på de næste pladser.Men DK er jo nok ved at gøre de to sidste "rangen stridig".

Citat
Hvorfor de "hvide" ikke hedder euroamerikanere har altid været et mysterium for mig.
Ja,det burde det hedde.Grunden er jo nok at indianerne,pludseligt var en minoritet.

M.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 21-07-12 06:28

Tak for svaret vagnr.