/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Urinrørsbetændelse
Fra : iluap
Vist : 3139 gange
100 point
Dato : 28-11-01 10:32

Hej, er der nogen der kan hjælpe mig?

Da jeg for mange år siden havde urinrørsbetændelse, anbefalede mine gamle naboer mig at spise hakkede nasturcier (tallerkensmækkerblade/tropalumum?) og tage nogle dråber naturmedicin (de havde en bog, som de slog det op i), hvilket virkede i løbet af 2 dage.

Mine naboer er nu så gamle, at de ikke længere kan huske, hvad det var for en naturmedicin.

Jeg har ringet til Wolle, og de har (ikke haft) noget lignende, siger de...

Er der nogen, der ved, hvad det er for nogle dråber?

Med venlig hilsen

Hans

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 28-11-01 12:15

Hej Hans
Jeg ved ikke om det her kan hjælpe dig,har fundet lidt på nettet
Eucalyptusolie http://www.aletanet.dk/aroma/eucalyptus-a.asp
Enebærolie http://www.aletanet.dk/aroma/enebaer-a.asp
eller prøv at kikke på http://www.urtegartneriet.dk/leksikon.htm
her står lidt om de forskellige urter og hvad de hjælper imod
Håber der er noget du kan bruge her
MVH Brian

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 28-11-01 13:02

Hej Brian, tak for hjælpen, det lyder ikke tosset med eucalyptusolie;det vil jeg foreløbig prøve...

Nu mangler jeg bare at finde nogle tallerkensmækkerblade (nasturcier); det er desværre uden for sæsonen...

Foreløbig tak!

PS: Hvad er din baggrund for at svare på både pc-, bil- og lægemiddelspørgsmål?

Med venlig hilsen

Hans

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-11-01 13:40

Hej Hans
PS: Hvad er din baggrund for at svare på både pc-, bil- og lægemiddelspørgsmål?
Først og fremmest vil jeg sige at nogle af de spørgsmål som jeg forsøger at give et svar eller kommentar til er noget jeg finder frem til ved at søge på nettet-det har jeg også gjort i dit tilfælde-forsøge at finde nogle links som omhandler proplemet da jeg ikke selv er inde i det med Alternativ behandling.
Derudover kan jeg oplyse,at jeg elsker at udforske pc og alle dens dejlige mugligheder-og det jeg kan er noget jeg selv har lært-ved ikke at være bange for at prøve de forskellige ting,så min maskine har vel været formateret adskellige gange,og det er noget man lærer af,derudover er der mange gode steder på nettet man kan gå ind og læse om diverse ting der omtaler computer,og er der så noget spændende, så printer jeg det ud,hvis jeg nu skulle få brug for det på en eller andet tidspunkt
Jeg har været meget glad for at rode med gamle biler en gang-derfor denne interesse for biler.
Ellers så ser jeg kun en glæde ved at hjælpe andre herinde på denne gode side Kandu,da jeg af erfaring ved hvor træls det er at sidde med en fejl på ens computer og man derfor ikke kan komme videre.
Det var en lidt om min baggrund Hans håber du fik svar på dette du spurgte om?
MVH og en forsat god dag Brian

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 28-11-01 14:29

Okay...det gjorde jeg...tak for snakken - det er helt sjovt at kende lidt til hinanden...

Nu skal jeg ud og købe eukalyptusolie og så på arbejde bagefter...

Hygge!

Hans

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-11-01 14:41

Hej igen Hans
Ja så bliver det jo spændende at se om eukalyptusolien hjælper det skulle gerne virke inden for et par dage
hvis du mener min kommentar har hjulpet dig så ville jeg da ikke have noget imod at du godkender den,så jeg kan få dine point-men lad os nu lige se først om det virker inden du deler dine point ud.
MVH og rigtig god arbejdslyst og god bedring Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-11-01 15:20

Hej iluap
Ang. Tallerken-smækkeren --Blomsterkarse ell.tropalumum "Kært barn har mange navne" - Så kan du da med stor held sagtens så dem indendørs i en ganske almindelig urtepotte. Bare sørg for at de under "opvæksten" får ekstra lys. Jeg bruger selv metoden,-da jeg elsker et grønt drys om Vinteren.
Du kan også prøve dig frem på disse sider:
http://www.sundhedsguiden.dk/natur/list.asp?mode=symp&id=97&symptom=Urinvejsinfektioner
http://www.krystalkuglen.dk/raad/index.htm
Her hos NetNaturDoktoren kan du jo evt. stille spørgsmål: http://www.netnaturdoktoren.dk/

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 28-11-01 23:40

Hej Brian! Du scorer selvfølgelig kassen, hvis det virker - jeg er allerede begyndt på kuren...

Tak for de gode ønsker!

Til PARKENSS:

Tak for hjælpen - jeg havde godt hørt, at man selv kan så dem; det er det, som man også kalder kapers, fik jeg at vide i Helsebutikken, så verden er lille...men jeg skulle bare bruge nogen her og nu - min tålmodighed er ikke så stor...men nu prøver jeg foreløbig udelukkende med eukalyptusolie...

Jeg prøver at kaste et blik på dine adresser...

Med venlig hilsen

Hans

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-11-01 11:41

Hej igen Hans
Jeg har lige fundet det her
Tallerkensmækker, (Landløber, Blomsterkarse, Nasturtium)
Tropaeolum majus
Flere meter lange klatrende stængler, med store gule, orange eller røde blomster. Alle dele af planten har stærk sennep-karsesmag.
Dyrkning: Sol.
Krydderi: Salat, grønt drys, kapers (umodne frø), eddike.
Medicinsk: Fordøjelsesfremmende, mod diarre, kvalme, kolik, feber.
Kosmetisk: Hårskyllemidler.
1-årig.
MVH Brian

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 29-11-01 12:44

...og jeg kan tilføje, at den har en (stærk) antiseptisk virkning, har jeg fået at vide...

Tak skal du ha'!

Med venlig hilsen

Hans

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 29-11-01 13:14

Hej igen
og ----det er en utrolig Frodig og Smuk plante. Jeg har den hvert År i min have! Blomsterne anvender jeg i Salatskålen,det giver en flot kontrast i Farverne. Før der kommer frost,-samler jeg blade og blomster til tørring. Det anvender jeg så senere,-som et krydderi til mange retter mad.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 29-11-01 13:25

Okay PARKENSS...det lyder lækkert...under alle omstændigheder har jeg tænkt mig at køre ud og købe nogle frø her op til weekenden...

Hej igen

Hans

Godkendelse af svar
Fra : iluap

Dato : 02-12-01 19:09

Hej briani!

Jeg køber den med eucalyptusolien - den lader til at have klaret mine problemer!

Mange tak...

Med venlig hilsen

Hans

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-12-01 20:03

Hej Hans
Det var da dejlig at hører at eucalyptusolien har hjulpet dig.
og at den har klaret dit proplem
MVH og en forsat god aften
Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-01 22:35

Prøv med ekstrakt fra Tranebær. (Cranberries)
De kan også fåes som kapsler på helsekost.
Meget effektivt mot mange urinveisplager/infeksjoner.

mvh
Roffe

"iluap" <iluap.news@kandu.dk> wrote in message
news:I32N7.708$K4.135716@news010.worldonline.dk...
> Hej, er der nogen der kan hjælpe mig?
>
> Da jeg for mange år siden havde urinrørsbetændelse, anbefalede mine
> gamle naboer mig at spise hakkede nasturcier
> (tallerkensmækkerblade/tropalumum?) og tage nogle dråber naturmedicin
> (de havde en bog, som de slog det op i), hvilket virkede i løbet af 2
> dage.
>
> Mine naboer er nu så gamle, at de ikke længere kan huske, hvad det var
> for en naturmedicin.
>
> Jeg har ringet til Wolle, og de har (ikke haft) noget lignende, siger
> de...
>
> Er der nogen, der ved, hvad det er for nogle dråber?
>
> Med venlig hilsen
>
> Hans
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 12-12-01 00:15

"Roffe" skrev d. 11-12-01 22:35 dette indlæg :
> Prøv med ekstrakt fra Tranebær. (Cranberries)
> De kan også fåes som kapsler på helsekost.
> Meget effektivt mot mange urinveisplager/infeksjoner.

Mange tak skal du ha', Roffe, det har jeg skrevet ned nu...

Med venlig hilsen

Hans

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 00:53

> > Prøv med ekstrakt fra Tranebær. (Cranberries)
> > De kan også fåes som kapsler på helsekost.
> > Meget effektivt mot mange urinveisplager/infeksjoner

Jeg har tit blærebetændelse og der tager jeg tranebær, det kan fåes både som
saft og kapsler og det virker utrolligt godt, så jeg kan kun anbefale det!
Vh Lisbeth

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 27-01-02 01:45

"Lisbeth Pedersen" skrev d. 27-01-02 00:53 dette indlæg :

> Jeg har tit blærebetændelse og der tager jeg tranebær, det kan fåes både som
> saft og kapsler og det virker utrolligt godt, så jeg kan kun anbefale det!
> Vh Lisbeth

Fint nok...Tak skal du have!

Med venlig hilsen

Hans Paulin
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 08:27

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> skrev i en meddelelse
news:3c53415d$0$14095$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > > Prøv med ekstrakt fra Tranebær. (Cranberries)
> > > De kan også fåes som kapsler på helsekost.
> > > Meget effektivt mot mange urinveisplager/infeksjoner
>
> Jeg har tit blærebetændelse og der tager jeg tranebær, det kan
fåes både som
> saft og kapsler og det virker utrolligt godt, så jeg kan kun
anbefale det!

Hvis du ofte lider af blærebetændelse, vil jeg anbefale dig at
prøve zoneterapi eller akupunktur, da det ofte kan minimere om
ikke helt fjerne anfaldene.
> Vh Lisbeth

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 13:43

> Hvis du ofte lider af blærebetændelse, vil jeg anbefale dig at
> prøve zoneterapi eller akupunktur, da det ofte kan minimere om
> ikke helt fjerne anfaldene.
> > Vh Lisbeth

Blærebetændelsen skyldes at det er meget koldt i vores lejlighed, så det er
ikke sådan noget der bare kommer uden grund. Men det er begyndt at komme
mere sjældent da jeg altid sørger for at holde meig varm. Desuden har en
studerende på SU ikke råd til zone og akupunkturbehandlinger*g*
VH Lisbeth

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 27-01-02 14:24

"Lisbeth Pedersen"... Desuden har en
> studerende på SU ikke råd til zone og akupunkturbehandlinger*g*
> VH Lisbeth

Jeg kan varmt anbefale eucalyptusolien...den helbredte mig...en lille flaske koster 40,- kr...

Med venlig hilsen

Hans Paulin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 17:06

> Jeg kan varmt anbefale eucalyptusolien...den helbredte mig...en lille
> flaske koster 40,- kr...

Hjælper det så man får varme i kroppen eller hvad? Hvor kan den købes?
vh lkp

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 27-01-02 18:19

"Lisbeth Pedersen" skrev d. 27-01-02 17:06 dette indlæg :

> Hjælper det så man får varme i kroppen eller hvad?

Jeg synes ikke, at man får varme i kroppen...og dog...nu er det en måned siden, jeg har brugt den...i halsregionen mener jeg det "varmer"...

(...hvis du fryser, så spis rosiner eller vindruer...)

...men den virker disinficerende på bl.a. urinvejene...og tog min katharr...

> Hvor kan den købes?

Jeg købte den i Helsekost...

God fornøjelse!

Med venlig hilsen
Hans Paulin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 19:15

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> skrev i en meddelelse
news:3c53f5c7$0$62899$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvis du ofte lider af blærebetændelse, vil jeg anbefale dig at
> > prøve zoneterapi eller akupunktur, da det ofte kan minimere om
> > ikke helt fjerne anfaldene.
> > > Vh Lisbeth
>
> Blærebetændelsen skyldes at det er meget koldt i vores
lejlighed, så det er
> ikke sådan noget der bare kommer uden grund. Men det er begyndt
at komme
> mere sjældent da jeg altid sørger for at holde meig varm.
Desuden har en
> studerende på SU ikke råd til zone og akupunkturbehandlinger*g*

Alle sygdomme skyldes bagvedliggende psykiske årsager / tanker. Nu
er du så begyndt at tænke anderledes, bl. a på hvordan du kan
undgå det - ved at klæde dig varmt, og det er godt. Du kan gi dig
selv zoneterapi, eller få en kæreste til det - læs bogen " håndbog
i fodzoneterapi" af Lis Andersen. Den kan gratis lånes på
biblioteket, og der er nogle fortrinlige plancher bagest i bogen.
Støder du på problemer kan du bare spørge ( direkte på min mail).
> VH Lisbeth

Kærlige hilsner
J¤mfruen) Healer, Zoneterapeut m.m.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 19:16

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> skrev i en meddelelse
news:3c542558$0$62894$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Jeg kan varmt anbefale eucalyptusolien...den helbredte
mig...en lille
> > flaske koster 40,- kr...
>
> Hjælper det så man får varme i kroppen eller hvad? Hvor kan den
købes?
> vh lkp

hvidløg giver varme i kroppen og styrker samtidigt imunforsvaret.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) Healer, Zoneterapeut m.m.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 19:27

> Alle sygdomme skyldes bagvedliggende psykiske årsager / tanker. Nu
> er du så begyndt at tænke anderledes, bl. a på hvordan du kan
> undgå det - ved at klæde dig varmt, og det er godt. Du kan gi dig
> selv zoneterapi, eller få en kæreste til det - læs bogen " håndbog
> i fodzoneterapi" af Lis Andersen. Den kan gratis lånes på
> biblioteket, og der er nogle fortrinlige plancher bagest i bogen.
> Støder du på problemer kan du bare spørge ( direkte på min mail).
> > VH Lisbeth

Jeg tror ikke så meget på det med at sygdomme skyldes tanker.*s*
vh lkp

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 22:30

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> skrev i en meddelelse
news:3c54466d$0$62889$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg tror ikke så meget på det med at sygdomme skyldes tanker.*s*
> vh lkp

OK!

Kærlige hilsner
J¤mfruen) Healer, Zoneterapeut m.m.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-01-02 22:10

Lisbeth Pedersen skrev i en
meddelelse:<3c53f5c7$0$62899$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

<klip>

>Desuden har en
>studerende på SU ikke råd til zone og akupunkturbehandlinger*g*
>VH Lisbeth

Brændenælde the har en rigtig god virkning og kan købes hos
Matas, for en billig penge.
Smagen er ikke værd at skrive hjem om, men virkningen er OK.
--
Med hilsen
bøk
Nordisk mytologi og Asetro: www.fornsidr.dk