/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sikre mig med brugt pc.
Fra : gwh
Vist : 1202 gange
100 point
Dato : 19-07-12 04:19

Hej jeg har købt en ny /brugt bærbar Toshiba pc. med Windows 7 og da alt bliver "nyt" for mig ( jeg er vant til XP) så vil jeg gerne lige tjekke, om der er oprettet fjernforbindelse til den, altså om tidligere ejer kan følge med på min nye/brugte pc. men hvor tjekker jeg det ? eller det er måske helt hen i vejret at tænke, at det kan lade sig gøre ?
Jeg har "hørt" at der ikke er outlook mail på Windows 7 ? men kan jeg installerer Incredimail på den uden outlook .
mvh. og tak for svar.
gwh.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-12 05:58

Det eneste rigtige at gøre når man køber og sælger computer er at geninstallere, eller at bytte harddisken ud, man udleverer ikke sit privatliv og får heller ikke uforvarende andres at se.
Sælger har vel instrueret Dig i hvordan den geninstalleres, enten fra den indbyggede funktion eller fra medfølgende skiver ?

Outlook er et helt selvstændigt program der ligger i Office eller alene, det følger ikke med Windows. bortset fra at i XP og tidligere var det indbygget som Outlook Ekspress.

I dag hedder det Windows Livemail, men det er frivilligt at installere andre der kan bruges.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-07-12 06:38

Citat
eller det er måske helt hen i vejret at tænke, at det kan lade sig gøre ?

Det er meget nemt at lave, men det kommer vel an på hvem du har købt den af
Du kan bruge dette gratis program, så er der INGEN der kan se hvad du skriver på din pc
http://www.lakefolks.org/cnt/
Og ellers bare scanne for for KEYLOGGER´s
Samt have en god firewall = Windows indbyggede lukker ikke alt INDE/ UDE
men er bedre end intet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-07-12 06:42

Citat
Du kan bruge dette gratis program, så er der INGEN der kan se hvad du skriver på din pc
http://www.lakefolks.org/cnt/

Det var dette jeg tænkte på
http://www.qfxsoftware.com/ks-windows/which-keyscrambler.htm
Pro udgaven beskytter bedre.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 19-07-12 09:00

Hvis du ikke har muligheden for at geninstallere maskinen, så vil jeg køre Spybot.
http://spybot-search-destroy.en.softonic.com/

Den tjekker lige maskinene gennem for at se om der er noget der holder øje med denne maskine.
Det er et nemt og hurtigt program, og så er det GRATIS

når den er kørt så kan du vælge at immunizere.

Venlig Hilsen
R

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 19-07-12 11:26

Hejsa, tak skal i have men det er ikke helt det jeg mener, der er et sted på selve pcén , hvor man kan indstille den til fjernsupport, så andre kan se og følge med i, hvad man skriver og gør og selv kan arbejde på ens pc.
Hvor er det sted, så jeg kan se, om denne funktion er slået til ?
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-07-12 11:30

Kontrolpanel/ system/ avanceret/ fjernsupport = på en XP Pro

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-12 11:31

Jeg har ikke læst det hele, men der står ikke rigtig noget om at du skal have outlook for at køre med incredimail.
http://www.windows7download.com/win7-incredimail-2/kacsjktd.html

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-07-12 11:34

Citat
Kontrolpanel/ system/ avanceret/ fjernsupport = på en XP Pro

Forkert
Kontrolpanel/ system/ FJERNFORBINDELSEt = på en XP Pro

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-12 11:45

Du kan også lige:

Start > i søgefeltet skriver du teamviewer og hvis det program er installeret skal det afinstalleres - ikke bare slettes.

Teamviewer er et godt program til at hjælpe andre, men der er mulighed for at sætte den til auto, når man er ved selve computeren som skal fjernstyres.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 19-07-12 11:45

GWH: Hvis du køre Spybot, vil den fortælle dig om der er nogle porte åbne der ikke skal. og den vil finde spyware prg. som holder øje med din maskine. og så fjerner den det hele som du selv vælger m.v.
Det er ikke muligt med fjernsupport at have en kanal åben så han kan se hvad du laver hele tiden!
Den vil spørge om tilladelse fra dig (Bruger på din "nye pc") om du vil give denne tilladelse.
Sådan fungere windows Support.

Andre skjulte prg. tager / oplyder Spybot dig om.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-07-12 11:52

Citat
Den vil spørge om tilladelse fra dig

Det samme gælder vist for TeamWiever
? skal der ikke genereres en ny kode hvergang
der skal hjælp til...

Accepteret svar
Fra : Rustica.dk

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-12 11:58

Spørgsmål om du er sikret!
---
Kan en person, der bruger Windows Fjernsupport, dele styringen af min computer uden min tilladelse?

Nej. Du skal give tilladelse til at dele styringen. Hvis du har en administratorkonto, kan du forhindre, at ikke-administratorer giver tilladelse. På den computer, som en anden person skal oprette forbindelse til, skal du gøre følgende:

1.
Åbn System ved at klikke på knappen Start, klikke på Kontrolpanel, klikke på System og vedligeholdelse og derefter klikke på System.

2.
Klik på Fjernindstillinger. Hvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskode eller bekræftelse.

3.
Marker afkrydsningsfeltet Tillad fjernsupportforbindelse til denne computer.

4.
Klik på Avanceret, og fjern markeringen i feltet Tillad, at denne computer skal kunne fjernstyres.

Du kan også fjerne markeringen i feltet Tillad, at der oprettes fjernsupportforbindelser til denne computer.

---
Angående mail:
http://help.incredimail.com/incredimail/help_center/help_article.aspx?is=t&is=t&article_id=260&lang_id=9&referrer_id=4

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 19-07-12 12:00

Jo den er unik, som en alm. "skald-kode" (En kode der bliver lavet om hele tiden)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-12 14:32

Citat
skal der ikke genereres en ny kode hvergang
der skal hjælp til...

Det er muligt at sætte Teamviewer til at acceptere fjernsupport når der bedes om det fra hjælperen.

Jeg bruger det ikke selv, for den der skal hjælpes er forvirret nok.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-07-12 15:22

Ja undskyld mig, men hvorfor alt det besvær? Hvis du ikke stoler på ham du har købt computeren af så formater harddisken og installer Windows igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-12 15:37

Citat
formater harddisken og installer Windows igen.
det har ikke noget at gøre med at stole på den person som tidligere har ejet computeren, det har noget at gøre med at slette tidligere brugers personlige indstiller og filer og bagefter indstille computeren til dig selv, formatering og geninstallering er foreslået før og er det eneste rigtige at gøre, men en recovery til fabriks indstiller kan også løse problemet, der er en recovery mulighed på næsten alle nyere computere

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-07-12 15:41

Citat
der er en recovery mulighed på næsten alle nyere computere

Såfremt det ikke er en sælger selv har samlet. Og det fremgår jo ikke af spørgsmålet om det er fx. en dell, hp, acer eller en af de andre producenter og så går jeg ud fra det er en samlet en.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 19-07-12 21:32

Jeg har ingen CD med så hvis jeg 0 stiller til fabriks indstillinger, så forsvinder office pakken vel også ? for den har tidligere ejer jo installeret.

Mvh.gwh

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-07-12 22:03

Hvad var spørgsmålet......NU IGEN

Citat
Jeg har ingen CD med så hvis jeg 0 stiller til fabriks indstillinger, så forsvinder office pakken vel også ? for den har tidligere ejer jo installeret.

Citat
så vil jeg gerne lige tjekke, om der er oprettet fjernforbindelse til den

Citat
men kan jeg installerer Incredimail på den

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 20-07-12 04:01

Ja 3 spørgsmål, det kan jo godt blive for meget for nogen men det sidste spørgsmål er altså kommet pga. at et godt svar og jeg ved, at det er meget normalt at spørgsmål og svar høre med det, at skrive til hinanden herinde ik.
mvh.gwh

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 20-07-12 08:46

Jamen ingen panik.
Det er jo lige det vi skal bruge siden til
og nogle gange så leder et spørgsmål, jo til et nyt hæhæ...

Jeg er lidt spændt på om du har fundet ud af det, og fået sikret dig!

Venlig Hilsen
R

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-12 11:44

Jeg kunne godt tænke mig at se partitionerne på din harddisk.

Start > højreklik på computer > administrer > diskhåndtering

Nu kan du se harddisken i grafisk form.
Du kan enten tage et screenshot - gemme i paint som jp(e)g og oploade via www.peecee.dk og lægge henvisningen her på siden.
Eller skrive hvad der står og hvor mange partitioner der er.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 20-07-12 18:36

Citat
Jeg har ingen CD med så hvis jeg 0 stiller til fabriks indstillinger, så forsvinder office pakken vel også ? for den har tidligere ejer jo installeret.

Du har vel fået licenserne med ikke, og hvis det er en Mærke Vare (Acer,Asus,Dell,Medion,HP,...), så er det bare om at få lavet nogle Recovery DVD'er hurtigst muligt.
Er det ikke muligt, så gælder det om at få lavet en Image Backup hurtigst muligt.

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 23-07-12 01:11

Tak for svaret Rustica.dk.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 23-07-12 07:40

Jamen velbekomme... go sommer