/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
DVD drevet
Fra : Jan4100
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 18-07-12 15:02

Nå jeg smider en skive i drevet går pc i stå,og jeg kan ikke få fat i hvad der er på cdén
Hvad skyldes det drev fejl - opsætning eller hvad ?

Operativsystem Windows 7 Professional 64 Bit
Internet 25/5 Motherboard MSI 990FXA-GD80, Socket-AM3+ Military Class 2 CPU AMD Phenom II X6 1100T Black Edition
Corsair H100 Hydro Series CPU Køler
RAM Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 GFX Gigabyte HD6970 2GB PCI-E OC Lydkort on board THX
Monitor Samsung SyncMaster SA350 23 tommer 2 ml
Harddiske SATA 3 Gb/s, 32MB,500GB, 7200RPM, HDD + 4GB SSD SL
Samsung DVD±RW Writer, SH-222AB
SATA, DVD±R: 22x DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, DVD-RAM: 12x, Bulk, BLACK

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-07-12 16:07

Kan du bruge computeren til andet selv om cd'en er i?

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 18-07-12 17:26

nej pc går i stå, musen reagere først når jeg skubber cd ud igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-12 20:05

og hvilken fejlmelding kommer der

Et styresystem som win7 går ikke bare i "frys"......

Skulle det virkelig være tilfældet er der noget galt med dit styresystem.....

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 18-07-12 22:22

Den fryser ikke, der sker bare ikke noget Når skiven er lagt i drevet, det vil sige at det er ligesom alt power der går i drevet og når jeg så trykke den ud, kommer alt tilbage mus, og skrivebordet, det er storset alle cdérne den gør det med ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-12 22:25

Du kan prøve at køre FixIt fra MS, det kan der ikke ske noget ved,
enten så virker det eller os gør det ik'...

Cd- eller dvd-drevet kan ikke læse eller skrive medier
http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/da

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-12 22:28

Eller prøv at fjerne driver fra Enhedshåndtering i punktet DVD-/CD-rom-drev
og genstart så PC, så finder den drevet igen og installere driver

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-07-12 07:11

Det er en fejl på din skive, prøv at rens den.
den kan ikke indlæse skiven - fordi de data der åbner den - er ødelagte
Skiver har begrænset holdbarhed, og har den fået sol eller er ridset....SÅ
Hvis du lader den stå og køre et par ??? timer, så
kan du helt sikkert åbne filerne på skiven
men alt andet på din pc, lukker sikkert ned mens den kører.
Citat
det er storset alle cdérne den gør det med ?

Har du prøvet at rense laser hovedet på dit drev
http://www.avxperten.dk/diverse/skaerm--cd-rens/rense-dvdcd-(toer-rens).asp

Godkendelse af svar
Fra : Jan4100

Dato : 19-07-12 09:28

Tak for svaret Klaudi.
Jeg kontaktede komplett.dk hvor jeg havde købt dvdén hvor de sagde at den var i stykke så de sender mig en ny

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-07-12 09:36

velbekomme

Så må vi håbe den nye virker!